Skip to content

נפתח היום נתיב נסיעה שלישי בכביש 6 בין ניצני עוז לבאקה

הקטע הדרומי בין תחנת הדלק מגל מערבית לנתניה (ניצני עוז), שאורכו שמונה קילומטרים, נפתח היום והקטע בין ניצני עוז לתחנת הדלק מגל מזרח-צפון יפתח לתנועה בעוד כשבועיים, ב-11 במרץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום נפתח לתנועה נתיב נסיעה שלישי בכביש 6, בקטע שבין ניצני עוז לבאקה, בשני הכיוונים, עלות הקמת הנתיב שאורכו כ-13 קילומטרים, נאמדת בכ-110 מיליון שקלים והוא כולל גם הרחבה של שלושה גשרים לשלושה נתיבים: גשר נחל להבות, גשר חביבה והגשר מעל נחל חדרה. הפרויקט בוצע על ידי חברת "דרך ארץ", זכיינית כביש 6 ומומן על ידה.

הקטע הדרומי בין תחנת הדלק מגל מערב לנתניה (ניצני עוז), שאורכו שמונה קילומטרים, נפתח היום והקטע בין ניצני עוז לתחנת הדלק מגל מזרח-צפון, יפתח לתנועה בעוד כשבועיים, ב-11 במרץ.

הוספת נתיב שלישי בכביש 6 תשפר מהותית את רמת הבטיחות בכביש ותאפשר לשמור על רמת שירות גבוהה של המשתמשים בכביש. בנובמבר 2014 ייפתח לתנועה נתיב תנועה שלישי נוסף, בקטע שבין עירון לבאקה.

מחויבות הזכיין

"הוספת נתיב שלישי בכביש 6 מבוצעת במסגרת מחויבות הזכיין, כפי שנקבעה בהסכם שנחתם עם המדינה והיא מהווה ביטוי להצלחה חסרת תקדים של כביש 6 ולגידול בנפחי התנועה שבו, שעברו את כל התחזיות", מציין שר התחבורה ישראל כץ.

תמלוגים

בחמש השנים האחרונות העבירה חברת "דרך ארץ" תמלוגים למדינה, בהיקף של יותר מ-140 מיליון שקלים, בעקבות הגידול המתמיד של כלי הרכב בכביש. יצוין כי תעריפי האגרה בכביש ירדו באפריל 2013 ב-7%.

כביש מבוקש

כביש 6 הפך לאחד הכבישים המבוקשים במדינה. בשנה האחרונה, חלפו בכביש כ-200 אלף כלי רכב ביממה. מספר הלקוחות בכביש הגיע ל-3 מיליון ומאה אלף כלי רכב ומספר המנויים הגיע ל-1.4 מיליון כלי רכב. 85% מהנסיעות בכביש, מתבצעות על ידי המנויים.

שר התחבורה ציין, כי משרדו פועל בימים אלה להארכת כביש 6 צפונה ודרומה, במסגרת תכנית "נתיבי ישראל" שנועדה לחבר את הנגב והגליל למרכז הארץ, באמצעות רשת מהירה ומתקדמת של כבישים ומסילות ברזל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן