Skip to content

נובל אנרג'י תקים מרכז הכשרה במכללה הטכנולוגית רופין

המרכז מיועד להכשרת עובדים ברמות שונות עבור תעשיית הגז הטבעי. נובל אנרג'י תספק את הידע, מרצים אורחים וציוד מקצועי בהיקף כולל של כ-12 מיליון שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המכללה הטכנולוגית רופין שבעמק חפר וחברת נובל אנרג'י הודיעו אתמול על הקמת מרכז הכשרה מקצועית ללימודי אנרגיה, שיחל לפעול כבר בחודש אוקטובר השנה. המרכז מיועד להכשרת עובדים ברמות שונות עבור תעשיית הגז הטבעי, הצפויה להעסיק בטווח הבינוני והארוך אלפי עובדים – מפעילים, מתקינים, מפקחים ורתכים, במערך הפצת הגז היבשתית, במערך השימוש במפעלים בישראל, ובתשתיות הקידוחים בים.

איור מבנה מרכז הכשרה חדשני, שיבנה בתוך המכללה הטכנולוגית ןישמש את חברת נובל העולמית להטמיע את הידע, השיטות והכלים לשימוש בגז הטבעי
איור מבנה מרכז הכשרה חדשני, שיבנה בתוך המכללה הטכנולוגית ןישמש את חברת נובל העולמית להטמיע את הידע, השיטות והכלים לשימוש בגז הטבעי. אדריכלית רבקה קולרין

החזון

הובלת ההכשרות המקצועיות בתחום אנרגיית הגז הטבעי, העברת ידע מקצועי לגורמים השונים בשוק וסיוע בפיתוח תעשיית הגז הטבעי בארץ. בשלב ראשון של פעילותו יכשיר המרכז אנשי מקצוע על פי תוכניות ההכשרה שפותחו על ידי רשות הגז והאגף להכשרה מקצועית שבמשרד הכלכלה כולל מסלול הנדסאים. בשלב שני של פעילותו יכשיר המרכז אנשי מקצוע לעבודות באתרי הקידוח בים וברשתות ההולכה מהים ליבשה.

תכניות הלימודים נבנו בשיתוף ובאישור משרד הכלכלה ורשות הגז מטעם משרד האנרגיה ומבוססות על הערכות של גורמים אלו לצורך של לפחות 3,000 עובדים בחמש השנים הקרובות. ההכשרות שיתחילו כבר באוקטובר הקרוב יכללו:

• הנדסאי מכונות עם התמחות בגז טבעי (*): מסלול מקצועי בפיקוח משרד הכלכלה המעודד הכשרה טכנולוגית בהתאם לצרכי המשק והתעשייה ומסובסד לפי כללי מה"ט (מכון להכשרה טכנולוגית במשרד הכלכלה). בוגרי המסלול יקבלו דיפלומה של הנדסאי מכונות וגם הסמכה של מפעילים ומתקינים של גז טבעי ברמה 1.

(*) מותנה באישור פתיחה סופי של המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע (מה"ט).

• הכשרות מקצועיות עבור עובדים במקטע הפנים מפעלי ורתכים: מתקין גז טבעי (דרגה1) מפעיל גז טבעי (דרגה 1), רתך צנרת גז.

נובל אנרג'י תספק את הידע המקצועי להרכבת תוכניות לימודים מעשיות, מרצים אורחים וציוד מקצועי בהיקף כולל של כ-12 מיליון שקל, וכחלק מההתקשרות האסטרטגית בין שני הגופים יבנה מרכז הכשרה חדשני בתוך המכללה הטכנולוגית שישמש את חברת נובל העולמית להטמיע את הידע, השיטות והכלים לשימוש בגז הטבעי הנדרשים למשק ישראלי.

תמי צוקרמן. צילום: המכללה הטכנולוגית רופין
תמי צוקרמן. צילום: המכללה הטכנולוגית רופין

הכשרת אלפי הנדסאים

תמי צוקרמן מנכ"ל המכללה הטכנולוגית רופין: "אנחנו מברכים על שיתוף הפעולה עם אחת מחברות האנרגיה הגדולות בעולם ומודים על נכונותה להשקיע משאבים ידע וניסיון על מנת לקדם את הכשרת כח האדם המקצועי שישתלב בתעשיית הגז הטבעי בישראל באמצעותנו. רופין היא גוף טכנולוגי מוביל במדינת ישראל המכשיר אלפי הנדסאים ובעלי מקצוע טכנולוגיים מידי שנה וכבר זמן רב אנחנו מחפשים את השותף האסטרטגי שיעזור לנו לפתח את הענף הטכנולוגי הבא – אנרגיית גז טבעי, כך ששיתוף הפעולה עם שחקן מוביל כמו נובל הוא חלום שמתגשם. אנחנו נמצאים בשלבים אחרונים של הגשת האישורים לרשויות המפקחות על מנת לפתוח את מסלולי ההכשרה השונים ברופין כבר באוקטובר הקרוב".

הזדמנות לתעשיה הישראלית

ביני זומר, דירקטור לענייני חוץ והשותפויות בנובל אנרג'י אמר: "מאגרי הגז לחופי ישראל מהווים הזדמנות אדירה לתעשייה הישראלית: מעבר לחסכון של מיליארדים בעלויות אנרגיה, תקבולי מיסים שמקבלת המדינה ואוויר נקי יותר לתושבי המדינה, תעשיית הגז הטבעי מביאה לתוספת מקומות עבודה למשק, במישרין בתעשיית הגז עצמה ובעקיפין על ידי הגדלת תעשיות שירותים תומכות וכן בהפחתת עלויות הייצור במפעלים עתירי אנרגיה. התחלת הזרמת הגז מ"תמר" באפריל האחרון הובילה לזינוק בביקושים לעובדים מוסמכים במקצועות הגז והנפט. ההכשרות המקצועיות שמציע המרכז החדש נועדו לענות על הגידול בביקושים, עם המשך תהליך ההסבה לשימוש בגז טבעי, פיתוח מאגר לוויתן ועוד".

פלטפורמה טובה

פטריק קוק, דירקטור לאופרציה (COO) בנובל אנרג'י, אשר משמש גם כיועץ המקצועי מטעם נובל לליווי המרכז, אמר: "המרכז החדש הוא תוצר של תהליך ארוך ומורכב שערכנו לאיתור הפלטפורמה המתאימה באמצעותה תוכל נובל אנרג'י להמשיך ולתרום בצורה הטובה ביותר לפיתוח תעשיית הגז הישראלית. אנחנו נרגשים וגאים לחבור למכללה הטכנולוגית רופין להגשמת החזון המשותף ליצירת מרכז אשר יכשיר את דור העתיד ויספק מענה כולל, מקצועי ומעשי לצרכים הגדלים של התעשייה ביבשה ובים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן