Skip to content

2 לוויינים של התעשייה האווירית ישוגרו במשגר של Arianespace

השילוח התבצע בשנת 2016 מאתר השיגור באי קורו, שבגינאה הצרפתית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לוויין אופטסט 3000
לוויין אופטסט 3000

לויין התצפית המתקדם אופטסט (OPTSAT) 3000 והלוויין האזרחי הראשון מסוגו ונוס, מתוצרת התעשייה האווירית, ישוגרו לחלל בשנת 2016 על ידי משגר אירופי מסוג "וגה" (Vega) של יצרנית המשגרים הגדולה באירופה Arianespace. השילוח התבצע מאתר השיגור באי קורו, שבגינאה הצרפתית.

לוויין אופטסט 3000

זה לוויין תצפית במשקל 400 ק"ג בעל רזולוציה גבוהה. הלוויין הוא חלק מסדרה רחבה יותר של לוויינים אלקטרו-אופטיים המיוצרים בתעשייה האווירית ופעילים בחלל בהצלחה מרובה. ל OPTSAT 3000 כושר תמרון גבוה וגמישות תפעולית רבה, בין היתר הודות למשקלו הנמוך באופן משמעותי ביחס ללוויינים דומים בעולם. משקל שהושג תוך שימוש בטכנולוגית מזעור חדשנית ומתקדמת שפיתחה התעשייה האווירית. ללוויין רזולוציה של 50 ס"מ, המאפשרת אבחנה של פרטים קטנים על הקרקע, ומציבה את הלוויין בחזית העולמית של לווייני התצפית. הלוויין נרכש על ידי ממשלת איטליה ב2012.

לוויין ונוס

לוויין המחקר ונוס (VENμS – Vegetation and Environment on a New Micro Satellite) הינו שיתוף פעולה בין סוכנות החלל הישראלית וסוכנות החלל הצרפתית (CNES) לפיתוח והפעלת לוויין שיעקוב אחרי השפעת שינויים אקלימיים על שדות חקלאיים בטכנולוגית צילום מולטי–ספקטרלית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן