Skip to content

ההסכם למניעת כפל מס בין ישראל וגרמניה ייחתם באפריל

שר האוצר, יאיר לפיד נפגש הבוקר עם עמיתו שר האוצר הגרמני, וולפגאנג שוואבלה במסגרת הדיונים בין שרי ממשלות ישראל וגרמניה. שוואבלה הזמין את לפיד לבקר בברלין בחודש אפריל כדי לחתום על ההסכם למניעת כפל מס בין המדינות ולדון על הגברת שיתוף הפעולה הכלכלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר האוצר, יאיר לפיד נפגש הבוקר עם עמיתו הגרמני וולפגאנג שוואבלה במסגרת המפגשים בין שרי ממשלות ישראל וגרמניה. זוהי פגישתם השנייה של השרים, אשר נועדו לראשונה במסגרת דיוני קרן המטבע הבינלאומית בוושינגטון, ארה"ב בחודש אוקטובר שחלף. באפריל יחתמו שני השרים בברלין על הסכם למניעת כפל מס בין המדינות.

שר האוצר יאיר לפיד בפגישתו הבוקר עם עמיתו הגרמני וולפגאנג שוואבלה. צילום חיים צח / לע"מ
שר האוצר יאיר לפיד בפגישתו הבוקר עם עמיתו הגרמני וולפגאנג שוואבלה. צילום חיים צח / לע"מ

מניעת הלבנת הון

בפגישתם סקר שר האוצר לפיד את ההתפתחויות בכלכלה הישראלית ולאחר מכן שר האוצר הגרמני הציג את עיקרי המדיניות הכלכלית הגרמנית והאיחוד האירופי. השניים דנו על הצטרפותה של ישראל לארגון הבינלאומי, FATF ¬- Financial Action Task Force, למניעת הלבנת הון והעברת כספים לארגוני טרור. בנוסף דנו על הצטרפותה של ישראל וחתימתה על אמנה למניעת כפל מס, שנועדה לקדם את הפעילות העסקית בין המדינות וכן על המשך שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל לגרמניה.

שוואבלה הזמין את לפיד לבקר בברלין בחודש אפריל כדי לחתום על ההסכם למניעת כפל מס בין המדינות ולדון על הגברת שיתוף הפעולה הכלכלי.

לפיד העלה בפני שוואבלה את הרצון לקדם השקעות גרמניות בישראל ואמר, כי הוא רואה חשיבות רבה להשקעות עתירות ידע טכנולוגי בישראל.

דאגה לניצולי שואה

שר האוצר לפיד סקר בפני עמיתו הגרמני שוואבלה את מצבם של ניצולי השואה בישראל ואת צרכי הסיעוד והטיפול בהם בשנות חייהם האחרונות. שוואבלה אמר כי ממשלת גרמניה מודעת לצרכים של ניצולי השואה ומחויבת לנושא גם בשנים הקרובות.

החרם על מוצרים ישראלים

שר האוצר העלה בפני השר הגרמני את דאגתו מהחרם על חברות ומוצרים ישראלים ועל כך שהחרם רק מזיק למשא ומתן. "בפגישתי היום עם ידידי ועמיתי הגרמני החלטנו לקדם את הבאתם של חברות טכנולוגיה הגרמניות לישראל וכן שמחתי לקבל אישור נוסף לכך שגרמניה מתנערת מכל יוזמה של חרם על חברות ומוצרים ישראלים והבנה לכך שחרם כזה רק מזיק למשא ומתן", אמר לפיד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן