Skip to content

לקראת פורים נתפסו אלפי צעצועים מסוכנים

במבצעי משרד הכלכלה נתפסו והוחרמו צעצועים המכילים חומרי נפץ, בהם זיקוקים, נפצים, רובים, אקדחים וכדורי פלסטיק דמויי נשק אמיתי ותחמושת, חזיזים, שרשראות נפץ. כנגד מפרי החוק יוגשו כתבי אישום – הקנס המקסימלי: 29,200 שקלים ו/או שנת מאסר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צעצועים מסוכנים
צעצועים מסוכנים
חומרים מסוכנים
חומרים מסוכנים

במסגרת פעילות מבצעים של משרד הכלכלה לחג הפורים, בוצעו בשבועות האחרונים, מאות ביקורות יזומות של פקחי מחוזות המשרד, אליהם מצטרפות משטרת ישראל והרשויות המקומיות, למיגור הפצת צעצועים מסוכנים. לצד הביקורות, מבצעים עובדי המחוזות פעילות הסברתית-חינוכית בבתי הספר, הגנים, תנועות הנוער ובישיבות, על הסכנות הכרוכות בשימוש בצעצועים מסוכנים, בהם זיקוקי דינור, נפצים וכל חומר המכיל חומר נפץ או הגורם לרעש בלתי סביר ותחפושות לא מאושרות.

הפעילות בכל המחוזות

הפעילות מתקיימת במחוז ת"א, בראשות הממונה על המחוז, ציפי שיינקמן, הכוללת את כל הישובים בין: גדרה לחדרה. במחוז ירושלים, בראשות הממונה על המחוז, נאוה זקן, הכוללת את כל הישובים בין:בקעת הירדן, דרום הר חברון עד אשקלון. במחוז באר שבע, בראשות הממונה על המחוז, סימן טוב בנימין, הכוללת את כל הישובים בין: אשקלון דרומה. במחוז חיפה והצפון, בראשות הממונה על המחוז, אמיר אופיר, הכוללת את כל הישובים מחדרה וצפונה.

במבצעי משרד הכלכלה נתפסו והוחרמו צעצועים המכילים חומרי נפץ, בהם זיקוקים, נפצים, רובים, אקדחים וכדורי פלסטיק דמויי נשק אמיתי ותחמושת, חזיזים, שרשראות נפץ. כנגד מפרי החוק יוגשו כתבי אישום – הקנס המקסימאלי: 29,200 שקלים ו/או שנת מאסר/

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה, גרישה דייטש, מסב את תשומת לב הציבור ומזהיר מפני סכנה לשלומם ובטיחותם של הילדים, בשל שימוש בתחפושות שאינן עומדות בהוראות התקן בטיחות צעצועים.

בביקורות שביצע הממונה לקראת חג הפורים, נמצאו עשרות תחפושות שאינן עומדות בהוראות התקן. עם קבלת תוצאות בדיקות המעבדה, ביצע הממונה שימועים לקראת הוצאת צווים מינהליים ליבואנים של המוצרים הדליקים, והורה להם להפסיק באופן מיידי את שיווק המוצרים הדליקים, תוך איסוף מיידי של מוצרים אלה מכל נקודות השיווק לאלתר וכן לדווח לו על מקום האיסוף ועל כמות הפריטים שנאספו.

מה הם צעצועים מסוכנים?

צעצועים אשר השימוש בהם עלול לגרום נזק גופני לסכן את בריאות הציבור או לגרום להטרדה ובהלה (עקב התפוצצות), לגירוי ודימוע. כלי נשק הדומים בצורתם לנשק אמיתי. צעצועים המעבירים זרם.

דוגמאות לצעצועים מסוכנים

אקדחים ורובים הדומים בצורתם לנשק אמיתי, חזיזים מכל סוג, , כדורי נפץ, אבקות שריפה וזיקוקי דינור. צעצועים הגורמים לקולות נפץ ורעשים הזהים להתפוצצות ועשויים לגרום לחבלה ולבהלה,

צעצועים המותרים לשימוש

צעצועים המסומנים על פי חוק בעברית, כולל פרטי: יצרן, יבואן, הוראות שימוש, אזהרות והגבלת גיל, המאושרים על ידי מכון התקנים הישראלי.

תחפושת דליקה
תחפושת דליקה

תחפושות

על ההורים לשים לב לסימון התחפושות והפאות וכן יש לוודא כי קיים תרגום אזהרות יצרן לעברית עבור הפריטים לילדים שגילם פחות מ-3 שנים. בכל מקרה, חייב להיות סימון של ארץ הייצור , שם היבואן ומענו בעברית. על המוצרים לשאת תוויות עם הוראות כביסה.

רכישת תחפושת – רק כאשר יש על התחפושת תווית סימון – והוראות אזהרה (הרחק מאש) הוראות כביסה שם היצרן / יבואן וכתובת ברורה.
פיקות וקפצונים – לרכוש רק כשיש סימון והוראת אזהרה ולהשתמש באקדח צעצועים מתאים, אין לפוצץ באבן או במכשיר שאינו מתאים. אין להכניס הפיקות /קפצונים לכיסים בשל סכנה להתלקחות וכוויות.

תרסיסי שלג מכל הסוגים – אסורים למכירה ושימוש לילדים. על המיכל חייב להיות ציון איסור לשיווק לילדים.

זיקוקי דינור לעוגות ואירועים המסומנים ע"י היבואן, לרבות הוראות אזהרה, יש להפעיל בטווח ביטחון של מטר מבני אדם ולא במקום סגור.

כדורי עשן מכל הסוגים אסורים לאחזקה ולשימוש ושיווק.

זיקוקי דינור מעופפים ונייחים אסורים לציבור הרחב ומותרים רק למפעילי זיקוקין מורשים הפועלים על פי הנחיות הבטיחות של המוסד לבטיחות ולגהות.

אקדחים ורובים הדומים בצורתם לכלי נשק אמיתי אסורים לציבור.

חץ וקשת – אסור לציבור הרחב (מיועד רק למועדוני ספורט המאושרים ע"י הרשות המקומית).

חזיזים ונפצים מכל הסוגים מסוכנים ואסורים על כולם.

סמני לייזר אסורים למכירה לאחזקה ושימוש פרט לסמני לייזר שרמת הסיכון שלהם 1 2 שעליהם יש מדבקה צהובה על הסמן בלבד במידה ואין סימון סכנה למשתמש.

מידע רב על מגוון סוגי הצעצועים המסוכנים מפורסם באתר משרד הכלכלה באינטרנט ובעמוד הפייסבוק של המשרד – www.economy.gov.il.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן