Skip to content

הרגע שבו מוקי מחה דמעה

אחרי האלבום, עכשיו המופע: השבוע השיק מוקי את אלבומו החמישי "לב חופשי" והציג מוקי אחר: בוגר ונינוח ופחות קופצני ובועט, מכונס בתוך עצמו ושר על רגשות, אבהות, לבטים וחששות. את המחאה ימשיכו בלעדיו. יובל אראל היה בחגיגה במועדון התיאטרון ביפו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מוקי, דני ניב, אקס להקת ההיפ הופ שב"ק ס', שופט ריאליטי בהווה, השיק השבוע את אלבום הסולו החמישי – "לב חופשי", הכולל אחד עשר שירים פרי עטו. "זה האלבום הכי אישי שלי", אומר מוקי. "מסע ארוך של חיפוש עצמי. הוא נעשה בתקופה שבה חלו שינויים רבים בחיי הפרטיים ובחיי המקצועיים. במהלך העבודה על האלבום מצאתי את עצמי כובש טריטוריות מוזיקליות חדשות שלא הייתי בהן קודם – הן מבחינת הטקסטים והן מבחינת הלחנים”.

"מסע ארוך של חיפוש עצמי". מוקי במועדון התיאטרון. צילום: יובל אראל

למעשה זו הפעם הראשונה שמוקי משתף פעולה עם אמנים שונים במסגרת אלבום סולו אישי. הוא חובר לשורת מוזיקאים הלוקחים על עצמם את נטל ההלחנה – דודו טסה, שלומי שבן, זאב נחמה, יזהר אשדות, יאיא כהן אהרונוב וג’וני גולדשטיין. חידוש נוסף הוא בתחום ההפקה המוזיקלית, שהפעם הוטלה על אורי אבני, לאחר שבעבר הופקו אלבומי הסולו של מוקי בידי חברו משב"ק ס', פילוני.

מוקי: "כל טקסט ניתן לאמן אחר להלחנה לפי מה שהרגיש לי הכי נכון, וכל שיר קיבל טיפול משלו. אני מאוד מאמין בעבודת צוות ובשיתוף פעולה. העבודה של אורי אבני נפלאה בעיני. הוא הצליח ליצור המשכיות לדברים שעשיתי בעבר לצד משהו חדש שטרם נגעתי בו".

האלבום החדש מגיש למאזין מוקי שונה, בוגר יותר, נינוח יותר, פחות קופצני, פחות בועט, כיאה למעמדו החדש – שופט בתוכנית הטלוויזיה המוזיקלית "הכוכב הבא", בה הוצג כשופט בעל דעה אישית שאינו משחק לידי ההפקה. האלבום הנוכחי הנו דיון פומבי על רגשות, על אבהות, על לבטים וחששות, יותר אישי, הרחק מאוד מאותו מוקי של המחאה. באלבום הנוכחי משתף מוקי פעולה עם עמיתתו לשולחן השיפוט הטלוויזיוני – שירי מימון במעין דואט המשדך קולות וסגנונות. אפשר לומר כי באלבום החדש מוקי מכונס בתוך עצמו. במקום הבחור המורד, הצועק והמוחה נגד העוולות בחברה הישראלית, מתגלה מוקי העסוק בלבטים הפנימיים.

כובש טריטוריות חדשות. מוקי. צילום: יובל אראל

כאלף איש התאספו במועדון התיאטרון ביפו למופע שהוכרז כסולד אאוט כמה ימים קודם. במהלך המופע ביצע מוקי ליין אפ מוזיקלי, שכלל מבחר משירי האלבום החדש לצד שירים שהפכו ל"נכס צאן ברזל" בקו המוזיקלי שלו – "ילדה סוכר", "מדברים על שלום", "אלוהים", "באמת מקרוב", "לא רואה ממטר", "עוקף מלמעלה".

המופע, שהחל יחסית מוקדם, נמשך כשעה וחצי של חגיגה מוזיקלית, שבה ניצב מוקי בראש החוגגים על הבמה, והקהל נותן את חלקו בשירה בציבור. מוקי משיל חולצה אחר חולצה ונותן את כל כולו למסיבה המוזיקלית, כולל ניגוב דמעה מעיניו בעיצומו של הביצוע לשיר "ילד של אבא", כפי שניתן לראות בקליפ המצורף:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן