Skip to content

"משעשעי חיך" – הכוכבים של מישלן

חדשות האוכל – כל מה שקורה בעולם המזון, אוכל, משקאות, מסעדות, שפים והסצינה הקולינארית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סערה בצלחת

מדריך המסעדות של מישלן הפך לשדה קרב קולינרי שמעמיד בספק את ערך הכוכבים הנחשקים שהוא מעניק למסעדות. מי שזרק את המגבת הוא ז'יל פודלובסקי, מבקר מסעדות בעל שם, שקרא תיגר על עורך המדריך, מייקל אליס, לשעבר מנהל בכיר בחטיבת ייצור הצמיגים של הקונצרן (שזהו, אחרי הכל, תחום עיסוקו המרכזי). בנוסף למה שנחשד בעיני פודלובסקי כחוסר בקיאות בתחום, אליס הוא גם אמריקני שמעיז למרוד במוסכמות והעניק כוכב שלישי למסעדן בן פחות מ-40, תינוק במונחים של קולינריה צרפתית קלאסית. הסכסוך מעלה שאלה בקשר לתקפותו של מדריך מישלן בעולם שבו כל סועד יכול לצלם, לבקר ולשתף. השף מרקו פייר ווייט אף התבטא בנושא ואמר "כשהייתי ילד, זכייה בכוכב מישלן הייתה מקבילה לאוסקר. איזו משמעות יש לו היום? לא הרבה". המשך יבוא, זה בטוח.

מבחר מנות ממסעדות שזכו בכוכבי מישלן (ויקימדיה)מבחר מנות ממסעדות שזכו בכוכבי מישלן (ויקימדיה)

קפה? וויסקי!

רשת 'קופיקס' ממשיכה לעשות גלים, והפעם מאיימת לעשות חיים קשים לברים. אמש פרסמה הרשת, כי בכוונתה לפתוח בשבוע הבא סניף בקונספט 'קופיקס' בר שבו כוהל ונשנושים נלווים יימכרו במחיר 5 שקלים. המהלך מעמיד בכוננות את ענף הכהילים בארץ, שרשם עליית מחירים דרמטית בעקבות רפורמה במיסוי שנכנסה לתוקף בחודש יולי האחרון. האם 'קופיקס' תצליח לעשות לוויסקי ולקאווה את מה שעשתה לקפה? תשובות בקרוב.

קופיקס - גם כהילים בחמישה שקליםקופיקס – גם כהילים בחמישה שקלים

טבעונות ברשת

אחרי שמסעדת 'ננה', מעוז גרוזיני גאה, נכנעה לטבעונות, ורשתות בתי קפה השיקו תפריטים טבעוניים, נדמה שטבעונות היא השחור החדש. TLVegan.com, פורטל לייף סטייל לטבעונים ולמתעניינים שהושק לאחרונה, כולל בלוגים אישיים, מתכונים, טיפים, ביקורת מסעדות ומנות וכל מה שאפשר לחשוב עליו ואשר קשור לקולינריה. הפורטל הוקם על ידי ארז ברון ורועי ירון, שחיים את סצנת הצמחונות והטבעונות שנים רבות, ועובר מפה לאוזן ומדף פייסבוק אחד לשני, בזכות פרגון הדדי בין ארגונים בקהילת הטבעונים. בעמוד פייסבוק של הפורטל ניתן לקבל עדכונים על כתבות מעניינות, ואפליקציית WEB מאפשרת צפייה במכשירים סלולריים ובטאבלטים. בקרוב מתכננים המקימים שיתוף פעולה עם חברה לפיתוח מנועי התאמה כדי לאפשר למשתמשי הפורטל לחפש שותפים לפעילויות שונות כגון יציאה למסעדה או לטיול ואף מציאת שותף לדירה.

tlvegan.com - אתר חדש לטבעוניםtlvegan.com – אתר חדש לטבעונים

ארוחה כהלכה

פסטיבל "אוכלים כשר 3" חוזר בגרסת חורף ומציע דיל משתלם לשומרי כשרות – ארוחת שלוש מנות ב-85 שקל בלבד. הפסטיבל, שכבר הספיק לצבור קהילת אוהדים נכבדה, יתקיים בתאריכים 2-13 במרץ. ברשימת המסעדות המשתתפות אפשר למצוא מסעדות בכל רמה וסגנון: מסעדות שף כגון כדיתא במושב תימורים והקומה ה-11 בתל אביב, טרנטינו וטרנקווילה האיטלקיות, דרבי בר ומפגש הסטייק הוותיקות וסניפים כשרים ברשת ההמבורגרים בלאק. כמו בשנים קודמות, מלווים את הפסטיבל קובי אריאלי, עיתונאי, סטיריקן ומגיש תכניות אוכל בערוץ 10 ובערוץ האוכל, ושאול יהלום, ח"כ לשעבר ומבקר מסעדות כשרות בהווה.

פסטיבל אוכלים כשר 2014פסטיבל אוכלים כשר 2014

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן