Skip to content

יצרניות טונה בארץ הגישו תביעת דיבה נגד אוריאל לין

שלוש חברות מסחריות החליטו לתבוע את נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, לאחר שורת התבטאויות שפורסמו לאחרונה נגדן כעושקות ציבור ועוד. בתביעה נאמר, בפנייתן אל לין התבקש לחזור בו מדבריו הקשים אך לא הגיב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלוש חברות מסחריות החליטו לתבוע את נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, לאחר שורת התבטאויות שפורסמו לאחרונה נגדן כעושקות ציבור ועוד. בתביעה נאמר, כי בפנייתן אל לין התבקש לחזור בו מדבריו הקשים אך לא הגיב

 מאת כתבי מגפון

סטארקיסט פודור, ויליגר תעשיות ושימורי המרכז הגישו תביעת נזיקין על סך 300 אלף ₪ נגד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בטענה להוצאת לשון הרע נגדן דרך "שורת פרסומים שקריים,פוגעניים ומגמתיים",שפורסמו נגדן לאחרונה בעיתונות ובאתרי האינטרנט.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אמיר דולב ממשרד ברגרזון ושות', נאמר כי בכתבות שפורסמו, הוצגו עובדות לא נכונות ומופרכות במכוון, והכל על מנת להכפיש במכוון את התובעות ולהציגן כמי שגוזלות ועושקות את הציבור, והכל על רקע "מחאת הקוטג'", דו"ח טרכטנברג וועדת קדמי.

על פי התביעה,"בכתבות מוצגים נתונים שונים כעובדות אשר בינן לבין האמת אין דבר. הכתבות שקריות, מגמתיות ומציגות תמונה שקרית בפני הקורא, ומהוות לשון הרע, והכל, לשם הכפשת התובעות, והצגתן כגזלניות הציבור, במטרה לפגוע במוניטין שלהן, במשלח ידן ובעובדיהן המסורים. בגוף הכתבה הפוגענית, המשופעת בנתונים שקריים, טוען הנתבע כי בשל התובעות אשר "בית האריזה" שלהן "מתחזה ליצירת מקומות עבודה".  

עוד  נטען כי "עיתוי פרסום הכתבות נבחר אף הוא בקפידה ע"י אוריאל לין, וכי הכתבות פורסמו בסמוך לשימוע אליו הוזמנו התובעות,אשר נקבע ליום 10.1.12 בוועדת קדמי- ועדת הבדיקה לשוק המזון בישראל, אשר דנה בין היתר בסוגית מכס היבוא על מוצרי הטונה."פרסום הכתבות במועד זה,תוך שרבוב נתונים הנחזים להיות עובדות, נועד להשפיע על הציבור על מנת ליצור לחץ פסול על החלטות ועדת קדמי בעניין המכס, ובמטרה לפגוע קשות בתובעות". 

בעיקר שימורי טונה. (צילום: ציפי מנשה)
בעיקר שימורי טונה. (צילום: ציפי מנשה)

לדברי התובעות, כולן חברות ישראליות העוסקות בייצור ושיווק מוצרי מזון ככלל, ובין היתר מוצרי ושימורי טונה בפרט, במפעליהן השוכנים באזורי הפריפריה ומעסיקים מאות עובדים באזורים בהם חתך סוציו אוקונומי נמוך, תוך שהם משמשים בפועל מפעלי עוגן לסביבתם ומשרתים בנוסף אלפי עובדים נוספים בעקיפין כנותני שירותים. מהכתבות שפרסם לין, עולה במפורש כי התובעות הינן אוכלות חינם ומתחזות אשר גוזלות ועושקות את הציבור, גובות מחירים מופקעים עבור מוצרים אשר בגינם אין הן עושות מאומה וכיוצב', וכי עובדיהן המסורים של התובעות הינם אוכלי לחם חסד.

שלוש החברות התובעות מציינות, כי הן פנו אל לין לאחר הפרסומים, העלו בפניו את טענותיהן ודרשו כי יתנצל על הפגיעה שגרם להן ויפרסם תיקון בדבר הטעויות, עוד בטרם הדיון בועדת קדמי, וזאת על מנת להקטין את הנזק אשר גרם להן הנתבע, אולם לין לא התנצל ולא השיב לפניות

חברות הטונה טוענות עוד למניעים פסולים של לין בהתבטאויותיו האמורות. לדבריהן, יוסי ויליגר, מבעלי חברת ויליפוד, שהינה יבואנית הטונה הגדולה בישראל, בניגוד לתובעות שהינן יצרניות טונה, מכהן כחבר בנשיאות ובוועד איגוד לשכות המסחר, ומכאן עולה חשש כבד מצד התובעות כי פועלו של התובע נובע ממניעים פסולים נוספים – במטרה לעזור לחברת ויליפוד כיבואנית להשתלט על שוק הטונה בישראל, תוך פגיעה בעסקיהן ובמשלח ידן של התובעות כיצרניות.

מיכל אורלי מאגף דוברות והסברה באיגוד לשכות המסחר מסרה לאחר פירסום המאמר:

 "מדובר בתביעה על פרסום מאמר. לא היה בתוכן המאמר אפילו שמץ של הוצאת דיבה. זהו ניסיון להטיל אימה על חופש הביטוי וניסיון לגרוף הון תקשורתי פסול.

נעשה כאן ניסיון נואל להרתיע אישית את נשיא איגוד לשכות המסחר, הפועל למען מדיניות של פתיחת המשק לתחרות בתחום מוצרי המזון לטובת כלל אזרחי מדינת ישראל. המדובר בטענות מופרכות והזויות. הויכוח הוא על מדיניות כלכלית.

החברות, שהגישו את התביעה, תלמדנה מהר מאד שהן בחרו בדרך קלוקלת ועשו שגיאה גדולה בניסיון להעביר ויכוח על מדיניות כלכלית לפסים של הוצאת דיבה, שאין בה ממש. מאד אפשרי שמחמת התנהגותן הנואלת אף תוגש נגדן תביעה נגדית על הוצאת דיבה.

הנושא יטופל בהמשך על פי הנהלים המקובלים במערכת המשפט בישראל."

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן