Skip to content

מפגינים מול ועדת גרמן: "השר"פ הוא מיטה חולה"

ההפגנות מתקיימות זה השבוע השישי במקביל לדיוני הוועדה שאמורה לקבוע את פניה של הרפואה הציבורית בישראל. במוצ"ש הפגנה בככר הבימה בתל אביב של כל הגופים המתנגדים להכנסת שר"פ לבתי החולים הציבוריים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר (חמישי) נמשכו ההפגנות מול ועדת גרמן לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית. כשהגיעה שרת הבריאות יעל גרמן (יש עתיד), העומדת בראש הוועדה, אל מקום ההתכנסות קיבלו אותה המפגינים בקריאות, "גרמן תצילי אותי מהשר"פ" ו"לפיד וגרמן הבטחתם, תקיימו". ההפגנות מתקיימות זה השבוע השישי במקביל לדיוני הוועדה.

המפגינים אמרו לשרה כי ברור לכל שהשר"פ הוא אסון מוסרי וכלכלי ותגובתה של השרה הייתה "הדברים אינם ברורים. אספר לכם סיפור על אנשים שחשבו שהשמש היא פנס". בנוסף שאלו המפגינים האם היא מתכוונת לעמוד בכתוב במצע יש עתיד ולדאוג להפרדה מוחלטת בין השירותים הפרטיים לשירותים הציבוריים והיא השיבה, לדבריהם, כי היא איננה יודעת עדיין אם תעמוד במצע.

מפגינים מול ועדת גרמן
מצע מול מציאות. מפגינים מול ועדת גרמן (צילום: לילי אילן)

רונית לוי, ממארגנות ההפגנה, פעילה בפורום לצדק חברתי: "כנראה שיעל גרמן חושבת שהציבור הישראלי לא מספיק חכם כדי להבחין בין פנס לשמש או בין רפורמה תמימה להפרטה חסרת אחריות. חבל שזה היחס של נבחרי הציבור שלנו אל ההבטחות שלהם, פחות משנה אחרי שנבחרו".

בחודש וחצי האחרונים ממפגינים חברי הפורום לצדק חברתי וגופים נוספים מחוץ לוועדה וקוראים לחבריה לאסור שר"פ בבתי חולים הציבוריים ולהרחיב את השירותים הניתנים במסגרת הציבורית באופן שוויוני.

המפגינים פוגשים את השרה בצאתה מהוועדה
המפגינים פוגשים את השרה בצאתה מהוועדה (צילום: לילי אילן)

במוצאי שבת, 1 במרץ, תערך הפגנה מול כיכר הבימה,  אליה יאספו כלל הארגונים המתנגדים להכנסת השר"פ לבתי החולים הציבוריים. המפגינים יקראו לוועדת גרמן להמליץ לממשלה על פתרונות השומרים על מערכת ציבורית ושוויונית.

בהזמנה לאירוע נכתב: "בשבועות הקרובים יש לנו הזדמנות היסטורית לעצור את התדרדרות מערכת הבריאות הציבורית. יעל גרמן, שרת הבריאות, מינתה "ועדה לחיזוק הרפואה הציבורית בישראל".
אמרה "חיזוק", אך יש חשש גדול שהיא לא תעמוד בפרץ ותמכור את הבריאות שלנו לתאגידים ולרפואה הפרטית. אמרה "חיזוק", ויש בידיה ההזדמנות אמיתית: להחזיר למערכת הציבורית 3 מתוך 7 מיליארד הש"ח שאנו נאלצים לשלם היום על רפואה פרטית.

"צאו איתנו להפגין ב-1 במרץ, מוצאי שבת בשעה 19:00 – כדי לדרוש משרת הבריאות ומוועדת גרמן להחזיר את מערכת הבריאות לציבור המטופלים. ביחד, ניקח אחריות על הבריאות שלנו. נדרוש מערכת בריאות שיוויונית וסולידרית. נעמוד על זכותנו לקבוע לאן מופנה הכסף אותו אנו משלמים על בריאות – מהרפואה הפרטית בחזרה אל קיצור תורים ברפואה הציבורית, השארת הרופאות/ים בבתי החולים, חיזוק הרפואה בקהילה וצמצום הפערים.

"10 צעדים מעשיים הוגשו לוועדת גרמן, המפרטים איך ניתן לקצר תורים, לאפשר בחירת רופאות/ים, לאפשר טיפולים מתקדמים עבור כל תושבי ישראל ולחזק את הרפואה הציבורית דרך הפרדתה מהפרטית, והגנה עליה מהשתלטות של אינטרסים עיסקיים. יש 10 צעדים שועדת גרמן יכולה לעשות. בואו איתנו לעשות את הצעד הראשון – ולדרוש את הבריאות שלנו בחזרה!"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן