Skip to content

הבדרן ירון ברלד שוחרר ממעצר בית ללא תנאים – ונעצר מ"רצון"

אחרי הזיגזג שעשתה אתמול משטרת חדרה, שבו חזרה מהודעתה כי התיק יסגר וביקשה להאריך את מעצר הבית של הקומיקאי בטענה של חשד לשיבוש הליכי משפט והדחת עד, פסק היום בית המשפט כי הסיכון למימוש החשדות הללו נמוך מאוד ושחררו ממעצר וללא כל תנאי. במשטרה זעמו והפעילו לחץ על האומן ועורך דינו. בסופו של דבר הסכימו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


למרות מאמצי חוקרי תחנת משטרת חדרה, הקומיקאי ירון ברלד שוחרר הבוקר ממעצר הבית שבו היה נתון, ללא תנאים מגבילים. כך פסק אהוד קפלן, שופט בית המשפט השלום בחדרה היום (שישי) בבוקר. אתמול, כשעתיים לאחר שהמשטרה הודיעה כי ברלד צפוי להשתחרר והתיק נגדו יסגר עקב מחסור בראיות, הוחלט בצוות החוקר להביאו הבוקר לבית משפט השלום ולבקש את הארכת מעצרו ב-10 ימים.
במשטרה לא אהבו את הפסיקה בלשון המעטה. מייד לאחר ההחלטה נדברו עם ליאור אפשטיין, עורך דינו של ברלד והגיעו להסכמה שברלד יסכים להיות נתון במעצר בית מלא עד יום שלישי ה-4 למרץ. לאחר מכך תנאי מעצר הבית יפוגו. "הצדדים מצהירים כי הסכמה זו היא כדי לאפשר למבקשת (המשטרה) למצות את החקירה ולחסוך זמן שיפוטי", כתב ופיקסס בדחיפות קצין החקירות התורן בתחנת חדרה, מפקח כרמל והבי לשופט התורן כמאל סעב בבית המשפט המחוזי בחיפה. השופט נתן להחלטה תוקף שיפוטי וברלד נותר מרצונו במעצר.

אפילו השופט לא שוכנע ושחררו ללא תנאי. ירון ברלד (צילום מסך)
אפילו השופט לא שוכנע ושחררו ללא תנאי. ירון ברלד (צילום מסך)

אתמול בשעה 14:00 הגיע ברלד לתחנת המשטרה והתבטא לתקשורת כשאמר בייאוש: "אני לא עומד בזה יותר. אני מקווה שכל זה ייגמר מהר". ואכן, שלוש שעות לאחר מכן, הודיע גורם בכיר במשטרת חדרה כי מסתמן שהתיק, שהחל ברעש תקשורתי גדול – צפוי להיסגר כבר בימים הקרובים. "המשטרה תעביר את המלצותיה ללשכת התביעות המשפטית, ושם זה צפוי להיסגר מחוסר ראיות", אמר הגורם. שעתיים לאחר מכך זיגזגה המשטרה והודיע כי החקירה בתיק תמשך ואכן הבוקר הגיע ברלד עם עורך דינו ליאור אפשטיין לבית המשפט שם ביקש ראש צוות החקירה פקד ערן דנינו את הארכת מעצר הבית בטענה כי "החקירה בעיצומה ויש לנו מספר רב של פעולות לביצוע". ברלד נחשד על פי הנטען בשיבוש הליכי משפט וניסיון להדחת עד. "בטח יעלה חברי טענה שהגענו לכאן רק בגלל התקשורת וההד הציבורי", אמר החוקר, "ואני אגיד ואומר שהנושא הזה לא מעניין ולא קשור בכלל לחקירה. אני אישית מנהל את תיק החקירה, אני מכיר את כולו, והסיבה העיקרית שהגענו לכאן היום היא אך ורק לסיום החקירה כמה שיותר מהר, בצורה הכי סטרילית ובלי הפרעות ובלי ניסיון לשבש אותה".

עו"ד אפשטיין זעם. "נערך עימות. בנוכחות החשוד היא חזרה בה מהתלונה. היא הגישה תלונה על מעשה מיני באוטו בבוקר בחדרה, אך חזרה מזה, ועברה לאירוע אחר באוטו. הפנתה לאירועים מיניים קודמים ועל כך נחקרו אנשים. החקירה על התלונה הראשונה של המתלוננת מוצתה", הוא אמר לשופט. "המשיב נחקר למעלה מ- 15 שעות במשך שלושה ימים, חקירה מתישה, חקירה קשה, ומאוד חשוב למצוא את האמת מה היה בריב בשעה ארבע לפנות בוקר באוטו.מדובר בשעות על שעות על שעות משטרה.

"ביום חמישי בשעה 16:30 בתחנה יוצא בכל התקשורת בארץ שמסתמן שבתיק הזה לא יוגש כתב אישום. מה משמעות של אמירה כזו של שוטר שאחראי על החקירה? אפס בריבוע. זה לא מלמד על שום דבר… ופתאום, כאילו סופה עברה, חוקרים על גבי חוקרים נכנסים לחדר ומחליטים אחרת". לגבי  שינוי החלטת המשטרה להמשיך בחקירה הוא רמז: "לא באנו לפה כדי להכריע תיק או כדי לייצר תוצאה, זה לא מעניין אף אחד. התיק הזה צריך להיחקר, ולהבנתי "המאוד לא עמוקה בתיקים האלה", אנחנו יודעים להעריך לאן התיקים האלה הולכים, ואנחנו יודעים להעריך דברים שקורים ברגש בין אנשים. לא הכל מיני או פלילי, וטוב שחוקרים, אבל כשלא חוקרים ראיות ולא בודקים בכלל טענות לעבירות נוספות שנעשו בתיק, זה מחבל בחקירה".

"בחקירה הזאת אנחנו כאילו כולנו במגרש כדורגל ומתארים את המשחק לפי קריאות הקהל. צריך לבצע את החקירה לפי הדין והשכל הראייתי". כאמור, למרות זאת נותר האומן במעצר בית לאחר הלחצים שהופעלו עליו החוקרים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן