Skip to content

לופטהנזה טכניק וישראייר הקימו מערך תחזוקה בישראל

שיתוף פעולה בין שתי החברות יספק שירותי תחזוקת קו למטוסי איירבס A320 של ישראייר בארץ ושירותי תחזוקה גדולים במתקני החברה בסופיה בבולגריה. במסגרת השמים הפתוחים, זו פעם ראשונה שרשות התעופה האזרחית אישרה לחברה זרה להקים מערך תחזוקה בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מטוס איירבס A-320 של ישראייר. צילום: ישראייר
מטוס איירבס A-320 של ישראייר. צילום: ישראייר

השבוע נחתם חוזה, ראשון מסוגו בארץ, להפעלת מערך תחזוקת מטוסים בין חברת התעופה ישראייר לבין לופטהנזה טכניק (Lufthansa Technik). במסגרת ההסכם הוקם סניף תחזוקת מטוסים בנתב"ג, המאויש על ידי צוות מהנדסים וטכנאים מטעם של לופטהנזה טכניק, בשילוב עובדי התחזוקה של ישראייר. מדובר בחברה הזרה הראשונה המקבלת בישראל אישור כזה מרשות התעופה האזרחית (רת"א). ההיתר ניתן במסגרת הסכם השמיים הפתוחים בין ישראל לבין האיחוד האירופי.

על פי ההסכם, תפסיק ישראייר, החל מ-1 במרץ השנה, לתחזק את מטוסי האיירבס A-320 שלה באל על ותחזוקתם תתבצע על ידי לופטהנזה טכניק. על בסיס קבוע תתבצע תחזוקת הקו בארץ ואילו עבודות התחזוקה הגדולות יותר, כמו ביקורת C ושיפוצים יתבצעו במתקני לופטהנזה טכניק בסופיה בולגריה.

סניף מקומי

מעשית מוקם בארץ סניף מקומי של לופטהנזה טכניק לספק שירותי תחזוקה, קו בארץ וביקורות גדולות בסופיה, על בסיס קבוע, שיעניק שירותים טכניים למטוסי 2 מטוסי איירבס A320 של ישראייר ולמטוס השלישי מדגם זה שהחברה צפויה לקלוט בחודש מרץ 2015. הסילון של ישראייר. זאת בנוסף לשרותי הנדסה ותמיכה טכנית.

תחזוקת מטוסי הטורבו פרופ' ATR-72 של ישראייר ממשיכה להתבצע על ידי עובדי התחזוקה של החברה והיא לא תתבצע על ידי לופטהנזה טכניק.

עובדים ישראלים

עובדי לופטהנזה טכניק החלו כבר בפעילותם בישראל, בשיתוף מלא עם צוות אנשי התחזוקה של חברת ישראייר. העובדים הישראלים יקבלו הכשרה והסמכה במתקני לופטהנזה טכניק בחו"ל, כדי שבבוא הזמן רוב העובדים בסניף הישראלי של לופטהנזה טכניק יהיו ישראלים.

אירוע מכונן

"חתימת הסכם התחזוקה עם לופטהנזה טכניק הינו אירוע מכונן בחיי חברת ישראייר. זהו מהלך אסטרטגי יוצא דופן בחשיבותו והינו פועל יוצא להערכות החברה לתחרות המתעצמת בעולם התעופה. אנו רואים בחתימת ההסכם והוצאתו אל הפועל, צעד מהותי הטומן בחובו התייעלות תפעולית, וגאווה גדולה ,שכן מותג בינלאומי מוביל וידוע בתחומו בעולם מיישם שותפות עסקית בישראל עם חברת ישראייר. שיתוף הפעולה עם לופטהנזה טכניק תאפשר לישראייר להשיג עצמאות בתחום התחזוקה מחד, ואף להפוך למרכז רווח מאידך", מסר אורי סירקיס מנכל ישראייר.

מיקור חוץ

מערך הפעילות של מטוסי חברות Low Cost, מושתת על צמצום בהוצאות הפעלתן. זו הסיבה שהן מפעילות שירותי תחזוקת מטוסים ממיקור חוץ. בתחום זה לופטהנזה טכניק מאוד פעילה. כך למשל, היא מספקת שירותי תחזוקה לחברת וויז (Wizz Air) ההונגרית, הפועלת גם בישראל.

בתחום זה מציין סירקיס, כי "כתוצאה מהסכם השמיים הפתוחים, אנו נוכל נספק שרותי תחזוקה לחברות תעופה מוזלות (low cost) שיטוסו לישראל, בעלות נמוכה יחסית. גידול בפעילות הזאת יאפשר בעתיד לישראייר לקלוט עובדי תחזוקה ישראלים נוספים".

וולפגנג ווינל, סגן נשיא שיווק ומכירות בלופטהנזה טכניק אמר: "אנו שמחים שישראייר שמה מבטחה בנו ואיפשרה לנו להפוך לספק התחזוקה הזר הראשון בישראל".

לופטהנזה טכניק

לופטהנזה טכניק, היא קבוצת בת של לופטהנזה, ונחשבת מובילה עולמית בתעופה בתחומי תחזוקה, תיקונים ושיפוצים (Maintenance, Repair and Overhaul – MRO ) למטוסים, מנועים ורכיבים. שש היחידות של הקבוצה מספקות לכ-750 לקוחות בעולם שירותי תחזוקה, שיפוץ, טיפול ברכיבים, טיפול במנועים, שירותי VIP ושירותי נחיתה.

בחודש יולי 2013 זכתה קבוצת לופטהנזה במקום הראשון בתחום הטכנולוגיה בתחרות שקיים המגזין היוקרתי איירליין ביזנס Airline Business)). הפרס ניתן לה לציון ההישגים בתחום החדשנות הטכנולוגית של חטיבת לופטהנזה טכניק (Lufthansa Technik).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן