Skip to content

נתניהו: בישראל יש יותר מדי רגולציה

נתניהו ציין כי בישראל קרוב ל-200 רגולטורים עם אלפי תקנות, וכל רגולטור מסתכל באופן טבעי על התחום שלו בלבד. אין חישוב של עלות התקנה שהוא מוציא, או היא מוציאה, וכל הדברים הללו יכולים גם להתנגש עם רגולטורים אחרים. עודף הרגולציה הפך להיות חסם מרכזי במשק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: רפי מיכאלי
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילם: רפי מיכאלי)

הממשלה נחושה לקצץ בביורוקרטיה וברגולציה. כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום חמישי שחלף בוועידת התעשיינים. הוא סיפר, כי בשיחות עם התעשיינים התברר, כי במקום לעזור להם קושר להם הממשל את הידיים, כופת להם את הרגליים ולא מאפשרים להם לצעוד קדימה. "הדבר הזה מתבטא בראש ובראשונה בעודף רגולציה במדינת ישראל. יש יותר מידי רגולציה".

200 רגולטורים

נתניהו ציין בנאומו, כי יש בישראל קרוב ל-200 רגולטורים עם אלפי תקנות, וכל רגולטור מסתכל באופן טבעי על התחום שלו ועל התחום שלו בלבד. אין חישוב של עלות התקנה שהוא מוציא, או היא מוציאה, וכל הדברים הללו יכולים גם להתנגש עם רגולטורים אחרים. "ולכן אנחנו השקענו מאמץ כדי לצמצם את הרגולציה ולעשות בה סדר. למשל להכניס מרכיב של הצמיחה, מה האפקט של תקנה רגולטורית על הצמיחה. עד היום שום רגולטור לא היה צריך לקחת את זה בחשבון, מה קורה כשהם מתנגשים זה בזה, מהו מנגנון הפישור, הבירור ביניהם, ואיך אפשר לצמצם בכלל את המגמה הזאת בעודף רגולציה ועודף ביורוקרטיה".

חסם מרכזי

נתניהו הדגיש, כי עודף הרגולציה הפך להיות חסם מרכזי במשק הישראלי. "החסם המרכזי כבר איננו קרטלים ואיננו מונופולים, אף על פי שאלה עדיין מצויים, החסם העיקרי הוא הקרטל של הרגולטורים, ובקרטל הזה אני מתכוון לטפל לטובת כלכלת ישראל ולטובת אזרחי ישראל".

הפחתת מסים

עוד הדגיש ראש הממשלה, כי הקטר של הכלכלה, הגורם שסוחב אחריו את שאר הקרונות, שמייצר את הערך המוסף עיקרי בכלכלה זה הסקטור הפרטי. "הכלכלה לא השתנתה, מגלים את זה עכשיו בכל העולם כולל באירופה, מבינים את האמת הפשוטה הזו. אנחנו רוצים להבטיח תחרות, אבל כדי להבטיח תחרות אנחנו חייבים להבטיח רווחיות, ולכן אנחנו רוצים להבטיח שרמת המיסוי במדינת ישראל תהיה נמוכה, נמוכה יותר ככל הניתן, אנחנו נמשיך במתווה הפחתת המסים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן