Skip to content

כנסיית הרפורמה – סינט וינסנט דה פול, מרסיי

כנסיה לכל דבר אבל ממוקמת בלב ליבה של העיר מרסי, מקום בו ממוקמות בדרך כלל קתדרלות, אם כי מרסי שונה קצת מערים אחרות והמרכז שלה נע עם השנים צפונה כך קורה שדווקא כנסיה ממוקמת בלב ליבה של העיר מיתמרת לגובה שלא מאפשר להחמיץ אותה, כנסיית הרפורמה, בקצה רחוב הקנבייר המפורסם של העיר. כתב וצילם: עמית […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כנסיה לכל דבר אבל ממוקמת בלב ליבה של העיר מרסי, מקום בו ממוקמות בדרך כלל קתדרלות, אם כי מרסי שונה קצת מערים אחרות והמרכז שלה נע עם השנים צפונה כך קורה שדווקא כנסיה ממוקמת בלב ליבה של העיר מיתמרת לגובה שלא מאפשר להחמיץ אותה, כנסיית הרפורמה, בקצה רחוב הקנבייר המפורסם של העיר.

כתב וצילם: עמית מנדלזון

תחייה הארכיטרטורה הגותית
תחייה הארכיטרטורה הגותית

בקצה רחוב הקנבייר, הוא הרחוב העולה מהנמל הישן, בדיוק בקצה מסלול הטיולים של רוב התיירים המבקרים במרסי, ניצבת לה בגאון כנסיית סנט וינסנט דה פול היא היא הרפורמה.

שמה נגזר ממיקומה שכן היא יושבת עם הקרקע שהיתה שייכת למסדר האוגוסטיני הרפורמי. היום איש כמעט לא יזכור את שמה המלא בין הייתר בגלל שהיא יושבת על צומת תעבורה בו עובר קו מטרו, קו הרכבת הקלה ומספר קווי אוטובוס. צומת שנקראת Reforme Canebiere.

המבנה הוא מבנה גותי למהדרין, טיפוסי לדרום צרפת ומסמל את תחיית הסגנון הגותי באזור.

היא נבנתה בין השנים 1855 ועד 1888 על ידי הארכיטקט הנודע ריבו ( Reybaud) על פי תכניות מקוריות של אב המנזר פונייה.

כמו כנסיות צרפתיות רבות עיצוב הפנים  מינימליסטי ויש הטוענים שמעולם בעצם לא הושלם.

מיקום הכנסיה הופך אותה ואטרקציה לתיירים הרבה יותר מהקתדרלה העירונית  ה"לא מז'ור". וגם מחייב עבודות ניקוי תכופות עקב זיהום האוויר שמשחיר את האבן.

מבט לויטרז'ים
מבט לויטרז'ים

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן