Skip to content

עשרים ישראלים נחתו אתמול באיראן

מטוס של חברת טורקיש איירליינס ובו הישראלים, שהיה בדרכו למומביי בהודו, נאלץ לנחות אתמול בנמל התעופה זאהדן (Zahedan) באיראן כי אחד הנוסעים בטיסה חש ברע. לאחר שהנוסע קיבל טיפול רפואי, המטוס המשיך בדרכו למומביי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מטוס בואינג 777-300ER של טורקיש איירליינס
מטוס בואינג 777-300ER של טורקיש איירליינס

דרמה ישראלית באיראן. מטוס של חברת טורקיש איירליינס, שהיו בו גם עשרים נוסעים ישראלים, והיה בדרכו למומביי בהודו, נאלץ לנחות אתמול בנמל התעופה זאהדן (Zahedan) באיראן, לאחר שאחד הנוסעים בטיסה (לא ישראלי) חש ברע. אחרי שהנוסע קיבל טיפול רפואי בשדה התעופה המריא המטוס ובדרכו למומביי.

במשך כשעה וחצי ישבו הישראלים במטוס שנחת בנמל התעופה זאהדן. כל אותו הזמן טופל הנוסע שחש ברע. בתום הטיפול הסתיים האירוע ללא פגיעה בישראלים.

הישראלים ישודרגו למחלקת עסקים

חברת טורקיש איירליינס שאישרה את האירוע מסרה, כי החברה התקשרה לסוכני הנסיעות בארץ של הישראלים שהיו בטיסה ומסרה להם כי בדרכם חזרה ארצה ישודרגו כל הישראלים שהיו בטיסה למחלקת העסקים. "הם עברו אירוע לא פשוט ולכן החלטנו לפצותם", ציינה החברה הטורקית.

נתיבים למזרח הרחוק

חברות תעופה ישראליות לא יכולות לטוס מעל מדינות כמו ערב הסעודית, תימן ואיראן, כפי שטסות חברות התעופה טורקיש איירליינס, רויאל ג'ורדניאן, חברת התעופה אוזבקיסטן ונוספות. הן נאלצות לטוס בנתיבים ארוכים ליעדים האלה. חברות התעופה האירופיות טסות למזרח הרחוק דרך מצרים וממנה ישר ליעדיהן בחלק זה של העולם.

במקרה שאירע אתמול, כמו במקרה שארע לפני שש שנים כאשר האזרח הישראלי בני מדבדייב מרחובות שטס אף הוא למומבאי בטיסת טורקיש איירליינס ונחת בטהרן, הרשויות האיראניות מחויבות לנהוג כאילו הנוסעים היו אזרחי מדינת המוצא של חברת התעופה שנחתה בטהרן. הרשויות האיראניות הוכיחו כי הן מקיימות כלל זה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן