Skip to content

בית המשפט המצרי פסק: החמאס תנועת טרור

בית המשפט בקהיר הוציא היום את תנועת החמאס אל מחוץ לחוק והורה לעקל את נכסיה במצרים. החמאס: "פעולה מסוכנת שמשרתת את הכיבוש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

בית המשפט המצרי הוציא הבוקר (שלישי) אל מחוץ לחוק את תנועת החמאס, הורה לרשויות ההוצאה לפועל לעקל את כל מטות התנועה האסלאמית בקהיר ולהפסיק את פעילותה במצרים. ההחלטה הדרמטית הזו באה לאחר תביעה שהגישה המדינה באמצעות הפרקליטות המצרית, בה ביקשה להגדיר את ארגון החמאס כארגון טרור והאשימה את הארגון בפעילות טרור ואף בכך שחבר לתנועת האחים המוסלמים, תנועתו של מוחמד מורסי שהוצאה גם היא אל מחוץ לחוק.

באסם נעים, חבר בכיר בחמאס, הגיב הבוקר לסוכנות AFP כי החלטת בית המשפט המצרי היא "ניסיון להצר את ההתנגדות ותשרת את הכיבוש הישראלי".

מחוץ לחוק - החמאס (צילום אתר יהדות נט)
מחוץ לחוק - החמאס (צילום אתר יהדות נט)

החלטת בית המשפט תיושם בפועל רק לאחר אישור הממשלה המצרית על פי חוק. כך גם אושרה לא מזמן החלטת בית המשפט להכריז על תנועת האחים המוסלמים כארגון טרור בעקבות הפיגוע שאירע במחוז א-דקהלייה.

בכיר בתנועת הג'יהאד האסלאמי בעזה הגיב להחלטה ואמר כי הארגון עומד לימין החמאס וכי להחלטת בית המשפט המצרי יש השלכות מסוכנות והיא משרתת את האינטרס של ישראל.  המתח בין החמאס למצריים החריף ביום שיש שעבר כשהחמאס ארגן הפגנה באוהל מחאה בצד הפלסטיני, סמוך למעבר רפיח בגבול המצרי, אליה הגיעו גם חברי פרלמנט של החמאס. אלה תבעו מהמצרים לפתוח את המעבר לתנועה חופשית לאחר שזה נסגר לפני חצי השנה בהוראת הממשל המצרי. במאהל המחאה אורגנה תפילת יום שישי אליה הגיעו רבים.

המצרים הזהירו כי ינהגו בחומרה ובחוסר סובלנות אם פלסטינים ינסו לנצל את תפילת המחאה ולחצות את הגבול למצרים. מצרים מאשימה בגלוי את החמאס במעורבות ישירה בפיגועי הטרור ברחבי המדינה ובקהיר ובמיוחד במעורבות הארגון בפעילות הטרור בחצי האי סיני.

תוך כך נמשכת הפעילות המשפטית בבית המשפט בו מואשמים הנשיא המודח מוחמד מורסי ועוד 35 נאשמים נוספים ברקיחת קונספירציה נגד השלטון המצרי עם גורמים זרים ובראשם איראן. במאבק שניטש בין החמאס למצרים נפגעו ישירות מצרים פלסטינים חברי האחים המוסלמים שפרחו בעת שלטונו הקצר של מוחמד מורסי ומשאביהם קוצצו עד דק לאחר הדחת הנשיא ב-3 ביולי 2013. בינתיים הרס הצבא המצרי מאות מנהרות הברחה בין עזה למצרים ופעל לסגור פרצות למניעת הסתננות של גורמי טרור מעזה לסיני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן