Skip to content

ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית נידון ל-8 חודשי מאסר

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום על שיח' ראאד סלאח מאסר בפועל לאחר שזה הורשע בהסתה לאלימות. סלאח: "ברוך השם יצאתי בזול". למרות זאת הוא מתכוון לערער על חומרת גזר הדין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שמונה חודשי מאסר בפועל נגזרו היום (שלישי) בצהריים על שיח' ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, בעקבות הרשעתו בהסתה לאלימות. סלאח הגיב לגזר הדין: "ברוך השם יצאתי בזול". השופטת חנה מרים לומפ ציינה בגזר דינה כי דבריו החמורים של סלאח הועצמו "מרוח הדברים וממעמדו של הנאשם".  

שמונה חדשי מאסר - שיח' ראד סלאח (צילום וויקימדיה)
שמונה חדשי מאסר - שיח' ראד סלאח (צילום וויקימדיה)

סלאח הורשע בחודש נובמבר 2013, כשש שנים לאחר שהגיע לנאום בירושלים בפברואר 2007, כאשר בוצעו עבודות בשער המוגרבים בכניסה להר הבית. דבריו של סלאח גרמו להתלהטות יצרים בקרב המוסלמים שטענו כי עבודות אלו באו למוטט את מסגד אל-אקצה. בשל צו הרחקה שהוצא נגדו בבית משפט השלום, הוא נשא את דבריו בוואדי ג'וז בירושלים  בפני מאות מחסידיו כשהוא עומד על ארז ארעי ששימש לו בימה. בדבריו הוא פנה לעולם המוסלמי ואמר כי הוא "מבקש מכל מוסלמי וערבי בהווה… כי חובתם להוציא לדרך אינתיפאדה אסלאמית ערביה מהאוקיינוס לאוקיינוס כתמיכה בירושלים הקדושה ומסגד אל אקצה".

בכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד זוהר גיאת מפרקליטות מחוז ירושלים צוין כי בנאומו של סלאח הייתה קריאה למעשה אלימות ועידוד אלימות וכן רצון להסית לגזענות. השופטת ציינה לחומרה את דבריו של  וצוטטה בין השאר מדבריו כשפעל לעורר אלימות ויצרים באומרו לקהל שומעיו: "כשדמנו עודנו על בגדיו, דמנו עודו על דלתותיו ודמנו במשקהו, ודמנו עובר מגנרל טרוריסטי אל גנרל טרוריסטי אחר.. באותו יום יטוהרו כל רחובות ירושלים הקדושה מדמם של חפים מפשע אשר התירו את דמם והוציאו את נשמתם חיילי הכיבוש הישראלי שכובשים את מסגד אל אקצה המבורך". 

על פי כתב האישום סלאח אמר גם: "עכשיו אנחנו בשטח הזה המבורך… אילולא ההפרעות והשיבושים שפקדו אותנו על ידי הכיבוש הישראלי שיסולק בעזרת האל כמו שסולקו אחרים כמותו בעבר…", ועוד: "הרגעים הכי יפים בגורלנו הם כשנפגוש את אלוהים כשאהידים בשטחו של מסגד אל-אקצה".

דובר התנועה האסלאמית, זאהי נוג'ידאת, אמר לאחר הקראת גזר הדין כי בכוונתו של השיח' לערער על ההרשעה.  "בית המשפט לא עשה היום צדק, אלא עוול אחד גדול. השייח היה צריך להיות זכאי", אמר נוג'ידאת, "הנאום שלו נגד הכיבוש היה לגיטימי והוא נאמר בשפה מוסלמית ובית המשפט לא היה צריך להרשיע בגלל מילים כמו אינתיפאדה ושאהיד. אנחנו לא נהיה פתאום אשכנזים, אלא נמשיך לדבר בשפה שלנו". הדובר הוסיף ששיח' סלאח "מרגיש שזה לא מחיר הכי כבד שהוא היה יכול לשלם ולכן אמר – יצאתי בזול. אבל עמדת התנועה האסלאמית היא שאפילו יום אחד ושעה אחת הוא לא צריך להיות מאחורי סורג ובריח".

מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה כי "מדובר במקרה חמור של הסתה מפי מנהיג פוליטי ודתי בעל השפעה על ציבור רחב מאוד במדינת ישראל שקרא לאלימות. משמעות קריאה זו לאלימות היא גדולה ובעלת פוטנציאל נזק אדיר והיא לא יכולה לחסות תחת חופש הביטוי. חופש הביטוי הוא בעל משמעות מרכזית בדמוקרטיה הישראלית, אך הוא אינו יכול לאפשר התבטאויות שקוראות לביצוע עבירות אלימות נגד כוחות הביטחון ומדינת ישראל. ביהמ"ש קיבל את עמדתנו באשר לרכיב הענישה הראוי במקרה זה והטיל על הנאשם עונש של מאסר בפועל. הפרקליטות שוקלת לערער באשר לאורכו של המאסר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן