Skip to content

עובדי משרד החוץ מחדשים את העיצומים

לטענת ועד עובדי משרד החוץ פקידי האוצר בחרו להתעלם משך שנה שלמה מהבעיות החמורות של שירות החוץ הישראלי, ופוגעים באופן חסר אחריות בביטחון הלאומי של מדינת ישראל. "לחוסר האחריות הזה צריך לשים סוף באופן מיידי", הם אומרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד האוצר מכשיל את הגישור. כך טוענים עובדי משרד החוץ, הפותחים בעיצומים.  לטענת ועד עובדי משרד החוץ פקידי האוצר בחרו להתעלם משך שנה שלמה מהבעיות החמורות של שירות החוץ הישראלי, ופוגעים באופן חסר אחריות בביטחון הלאומי של מדינת ישראל. "הזלזול הציני של פקידי האוצר בשירות החוץ פוגע באופן ישיר באזרחי ישראל, בביטחונה ובמעמדה של ישראל בעולם. את הנזקים של החובבנות והרשלנות של פקידי האוצר יהיה קשה מאד לתקן. הדיפלומטיה הישראלית היא לא משחק ילדים לפקידים חסרי הבנה למציאות איתה מתמודדות מדינת ישראל ושליחיה בכל מדינות העולם יום יום. לחוסר האחריות הזה צריך לשים סוף באופן מיידי", אומרים עובדי משרד החוץ.

"שר האוצר חייב להיות המבוגר האחראי במשרדו ולהתערב במשבר כדי לתת פתרון אמיתי למציאות הבלתי נסבלת בה שליחי החוץ של מדינת ישראל צריכים לממן את שירותם מכיסם ולפעול עם כשידיהם קשורות מאחורי הגב", אומרים עובדי המשרד. 

הפגנת עובדי משרד החוץ ומשרד רה"מ באמצע השנה שעברה (באדיבות ועד עובדי משרד החוץ)
הפגנת עובדי משרד החוץ ומשרד רה"מ באמצע השנה שעברה (באדיבות ועד עובדי משרד החוץ)

בהודעת הוועד נאמר כי עובדי משרד החוץ קיימו הבוקר אסיפת חירום, בה הוחלט כי יפתחו היום בעיצומים. הסיבה: לאחר שנה של סכסוך עבודה ושבעה חודשי גישור, הניחו נציגי האוצר בפני המגשר בהליך הצעה מבזה שלא כוללת שום פתרון למצב בו שרוי שירות החוץ ולא מהווה בסיס לדיון אמיתי. מהיום, יופסקו כל השירותים הקונסולריים, לא יטופלו ביקורים רשמיים בארץ ובחו"ל, לרבות ביקורי נשיא, רה"מ, שרים וחברי כנסת בחו"ל, לא יונפקו דרכונים דיפלומטיים, יופסק הטיפול בקליטת מינויים פוליטיים, יופסק לחלוטין הקשר עם ארגונים בינלאומיים ויופסק הטיפול בהסכמים כלכליים ובקידום סחר. 

יאיר פרומר, יו"ר ועד עובדי משרד החוץ: "פקידי משרד האוצר בחרו להתנהל באופן שאיננו ראוי לנציגי ציבור, והגיעו לשיא כשלאחר שבעה חודשי גישור הניחו בפנינו הצעה מבזה שאומרת לנו – תמשיכו לתת את הנשמה, תקבלו בתמורה כלום ושום דבר. לא נאפשר לנציגים חובבנים להוביל לקריסת הדיפלומטיה הציבורית. פקידי האוצר פוגעים ביחסי החוץ ובחוסנה הלאומי של ישראל באופן אנוש. לא הם אלו שיגנו על ישראל מפני תנועות דה לגיטימציה וחרם, לא הם ידאגו לאינטרסים הכלכליים של ישראל מול מדינות העולם. כשליש מהדיפלומטים הצעירים של ישראל כבר פרשו, לאחר שנוכחו שאין להם יכולת כלכלית לשרוד בשירות החוץ. יחסי החוץ של ישראל חשובים מכדי שיופקרו בידיהם חסרות האחריות של פקידי האוצר. אני קורא לשר האוצר להתערב מיידית במשבר כדי למנוע את בידודה של ישראל בעולם שמובילים פקידיו".

1 Comment

  1. יוסי
    10 במרץ 2014 @ 12:48

    עובדי משרד החוץ בארץ מרווחים משכורות נמוכות שקשה להתפרנס. המשכורות בחו'ל לא עודכנו ב 12 שנים האחרות, ולכן האוצר לא השאיר בררה לעובדי משרד החוץ אלה לשבות. במדינה שלנו אם אתה לא שובת אין מצב שיעלו לך את המשכורות הרי זה לא צמוד לשום דבר המשכורות יתרה מזה מטלים על המשכורות מרכיבי שכר מסים הזויים.
    דורשים רק להתקיים בכבוד!!
    בכל צפ'א כבר קשה לאייש עובדים אפילו עובדי עמ'י בהמון נציגויות קשה לאייש הם אינם שליחים אך המשכורות שלהם הוא נגזרת של משכורות שליח. ממש הורסים את משרד החוץ.
    צוהרים שעוברים את קורס הצוהרים היוקרי של המשרד לאחר כשנה עוזבים שמבינים את המשכורות ואת התנאים שצפויים להם וקשה לקלוט עובדים טובים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן