Skip to content

ועדת שקד: נציגי חב"ד בחו"ל ייספרו כחלק מיעד הגיוס לחרדים

כך הוחלט בדיון בוועדה המיוחדת לשוויון בנטל בראשות ח"כ איילת שקד (הבית היהודי). ההחלטה נוגדת את דעתו של משרד החוץ שקובע כי הסעיף שאושר אינו חוקי. עוד קבעה הוועדה כי שירות הנשים בצה"ל לא יוארך בארבע חודשים לפני שנת 2016
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-100 חרדים מקהילת חב"ד שישרתו בחו"ל יוכלו לעשות זאת במסגרת השירות האזרחי. כך הוחלט היום (שלישי) בדיון בוועדה המיוחדת לשוויון בנטל בראשות ח"כ איילת שקד (הבית היהודי). ההחלטה נוגדת את דעת משרד החוץ שקובע כי הסעיף שאושר אינו חוקי. 

אותם מתנדבים יוכלו להיספר כחלק מהיעדים הגיוס שהוגדרו לחרדים בכל שנה, ובלבד שחרדים אלו לא יפעלו בצפון אמריקה או במערב אירופה. על פי הסעיף שאושר, המימון השוטף של חסידי חב"ד בחו"ל יהיה על חשבון המנהלת לשירות אזרחי.

בית חב"ד בהודו (צילום: שיע.ק ויקימדיה)
שירות אזרחי? בית חב"ד בהודו (צילום: שיע.ק, ויקימדיה)

לדעת משרד החוץ, הסעיף זה שאושר אינו חוקי כי לא ניתן להיות בחו"ל מטעם המדינה שלא דרך משרד החוץ. האופציה היחידה שקיימת היא להתגורר בחו"ל על תקן של תייר או כמי שמקבל ויזה לעבודה מטעם המדינה המארחת. אנשי משרד החוץ הוסיפו כי בסופו של דבר מי שיידרש לפעול לחלץ את חסידי חב"ד מהכלא יהיו אנשי המשרד. אנחנו מכניסים אנשים למקום שהם לא צריכים להיות בו על פי החוק המקומי.

עוד קבעה הוועדה כי שירות הנשים בצה"ל לא יוארך בארבע חודשים, לפני שנת 2016. עד שנה זו, צה"ל יבחן את צרכי כוח האדם שלו מול ההחלטה לקצר את משך שירות הגברים בארבעה חודשים ותוצאות הגיוס של החרדים. אם שר הביטחון יוכיח צורך בהארכת שירות הנשים, מערכת הביטחון תידרש לנסח תקנות ייעודיות שיאושרו על ידי ועדת החוץ והביטחון. תקנות אלו, אם ינוסחו, ידרשו לתת מענה הן לצורכי כוח האדם של צה"ל והן בהקשרים של השוויון במגדרי.

לדעת מרבית חברי הכנסת בוועדה לא נכון להכניס בתקנות העתידיות סעיפים המתייחסים לשוויון המגדרי כי החוק תכליתו בראש ובראשונה להתמקד בשוויון בנטל ולא בשוויון המגדרי. בסיכומו של הדיון הוחלט כי אם שר הביטחון לא יגיש לוועדת החוץ והביטחון את התקנות, הארכת שירות הבנות תבוטל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן