Skip to content

השב"כ לכד את מבצע פיגוע הדקירה בצומת גהה

הדוקר, שוהה בלתי חוקי תושב שכם, הודה כי ביצע את הדקירה בבני ברק השבוע כנקמה על מותו של פעיל בחזית העממית לשחרור פלסטין - ארגון בו הוא חבר. בשב"כ מתריעים על הצורך הדחוף בסגירת הפרצות בגדר, המנוצלות למעבר שב"חים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום: השב"כ לכד את מבצע פיגוע הדקירה של אברך חסיד ברסלב כבן 31, שנדקר ב-2 במרץ, ערב יום ראשון השבוע, ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק ליד צומת גהה. האברך נפגע באורח בינוני ופונה לבית החולים בלינסון לקבלת טיפול. הדוקר השליך את סכין הדקירה ונמלט. בתוך זמן קצר נעצרו מספר שוהים בלתי חוקיים בידי כוח לוחמי מג"ב ומשטרה באזור הפיגוע. בהמשך, בעקבות פעילות מודיעינית של שב"כ, אותר מביניהם חשוד שהודה בחקירתו בביצוע הפיגוע ואף שחזר אותו.

דקר, נמלט ונלכד - פאדי וליד אברהים אלהודא (צילום: באדיבות השב"כ)
דקר, נמלט ונלכד - פאדי וליד אברהים אלהודא (צילום: באדיבות השב"כ)

העצור, בן 28, במוצאו משכם, מתגורר כיום בביר זית שבגזרת רמאללה, פעיל בחזית העממית לשחרור פלסטין (חז"ע), שפעל בעבר במסגרת הג'האד אסלאמי פלסטיני (גא"פ) וריצה עונשי מאסר בגין פעילות כנגד כוחות צה"ל וקשירת קשר לביצוע פיגוע התאבדות בשטח ישראל.

בחקירתו מסר אלהודא כי הגיע לאזור הפיגוע במונית מירושלים, אליה נכנס תוך שהוא חוצה את הגדר בדרכי עפר באזור זעיים (בקרבת הר הצופים בירושלים). עוד ציין כי ביצע את הפיגוע כנקמה על מותו של מעתז ושחה, פעיל חז"ע מביר זית, אשר נהרג ב-27 בפברואר 2014, במהלך ניסיון של כוחות ימ"מ לעצרו לאחר שהתבצר בביתו. חקירתו נמשכת.

בשב"כ מציינים בחומרה כי הפיגוע משקף פעם נוספת את הסיכון הנשקף משהייה של שב"חים בשטח ישראל ואת הצורך בסגירת הפרצות בגדר המנוצלות לצורך כניסה לישראל. "אירוע זה מצטרף למספר אירועים במהלך החודשים האחרונים, בהם היו שב"חים מעורבים בפיגועי טרור, כדוגמת פיגוע המטען באוטובוס בתל אביב (דצמבר 2013), חטיפה ורצח החייל תומר חזן ז"ל (ספטמבר 2013) ורצח החייל עדן אטיאס ז"ל בעפולה (נובמבר 2013)", אומרים בשב"כ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן