Skip to content

נתניהו: "איראן מחייכת ושולחת נשק קטלני לארגוני טרור"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה כעת בארצות הברית, קיים שורה של התייעצויות לקראת אישור פעולת צה"ל שהחלה לפנות בוקר. "זה היה מבצע מושלם, של תפיסת אוניית נשק איראנית חשאית". ליברמן: "הנחיתי את שגרירנו באו"ם להגיש מיד מחאה חריפה". יעלון: "שוב התברר כי איראן ממשיכה להיות יצואנית הטרור הגדולה בעולם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה בארה"ב, קיים במשך היום שורה של התייעצויות ביטחוניות לקראת אישור פעולת צה"ל שהחלה לפנות בוקר. אחרי ההשתלטות על האנייה שוחח נתניהו עם שר הביטחון משה יעלון, עם הרמטכ"ל בני גנץ ועם ראש המוסד תמיר פרדו ושיבח אותם על המודיעין האיכותי שהביאו ועל הביצוע המבצעי המדוייק.

ראש הממשלה הגיב: "אני מבקש לברך את צה"ל, את גופי המודיעין של מדינת ישראל וכמובן את מפקדי וחיילי חיל הים שביצעו כאן מבצע מושלם של תפיסת אוניית נשק איראנית חשאית. בשעה שהיא מדברת עם המעצמות, בשעה שאיראן מחייכת ואומרת כל מיני דברי נועם, אותה איראן שולחת נשק קטלני לארגוני הטרור, ברשת מסועפת של מבצעים חשאיים חובקי עולם, במטרה להזרים רקטות, טילים וכלי נשק קטלניים אחרים כדי לפגוע באזרחים חפים מפשע. זאת איראן האמיתית ואסור שהמדינה הזאת תקבל לידיה נשק גרעיני. נמשיך לעשות כל מה שצריך כדי להגן על אזרחי ישראל".

ראש הממשלה מתעדכן בפרטי המבצע (צילום: לע"מ)
ראש הממשלה מתעדכן בפרטי המבצע ולצדו המזכיר הצבאי אלוף איל זמיר (צילום: לע"מ)

בהודעה מפורטת אומר נתניהו: "המטרה שלנו כאן הייתה קודם כל לסכל הגעה של נשק קטלני מאיראן לארגוני הטרור בעזה, נשק שהיה מסכן את ביטחונם של אזרחי ישראל. המטרה השנייה היא לחשוף את פרצופה האמיתי של איראן. איראן מנהלת שיחות עכשיו עם המעצמות, מחייכת, תוך כדי זה מפרה ברגל גסה את החוק הבינלאומי, מחמשת את ארגוני הטרור בנשק שובר שוויון. אלה דברים כמובן שאנחנו חושפים לעולם ועושים את זה כרגע בצורה מאוד מדודה ושיטתית. אנחנו נשחרר פרטים בהמשך".

נתניהו מחזק את המסר שהעביר אמש בוועידת איפא"ק: "אני חושב שכאן בא לידי ביטוי עיקרון אחד חשוב שאני חוזר עליו פעם אחר פעם, כולל בשיחותי בארה"ב עם הנשיא אובמה ובהופעותיי הפומביות: לישראל חובה וזכות להגן על עצמה בכוחות עצמה מול כל איום, ואני מוסיף: בכל מקום. כך פעלנו וכך נמשיך לפעול. ואילו הלקח השני הוא שלמדינה כזאת, מדינת טרור מובהקת, ששולחת את הנשק הרצחני ביותר גם לסוריה, גם לחיזבאללה, גם לחמאס, גם לארגוני טרור אחרים – למדינה כזאת אסור שתהיה לה יכולת לייצר נשק גרעיני".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר בנאום בפני לשכת רואי החשבון, שהתקיים בתל אביב בצהריים, כי "מדובר במשלוח איראני של נשק קטלני, רקטות וטילים ארוכי טווח שיועדו לארגוני הטרור ברצועת עזה ומגיעות על-כך ברכות לכל זרועות הביטחון שלנו, לקהילת המודיעין על כל מרכיביה וגווניה, לצה"ל ולחיל הים על עבודה יסודית רצינית. התפיסה נעשתה כ-1,500 ק"מ מחופי הארץ על-ידי אנשים רציניים שסיכנו את חייהם ועבדו על כך תקופה ממושכת".

השר ליברמן שיבח גם את ראש הממשלה ואת שר הביטחון ואמר כי כל המערכות, כולל הקבינט הביטחוני, עבדו בצורה מסונכרנת ויסודית וההחלטות התקבלו באחריות. "פעלנו בהתאם לכל פיפס ולכל פסיק של החוק הבינלאומי", אמר השר ליברמן, "הודענו לשגרירנו בפנמה ולשלטונות פנמה לפני שעלינו על הספינה וקיבלנו אישור לעלות, הודענו למדינות שאזרחיהן היו מעורבים באותה הפלגה וגם עדכנו לאחר מכן את כל בעלות הברית שלנו ברחבי העולם. איראן ממשיכה להיות מדינת טרור מלמעלה עד למטה. הפעולה בוצעה ע"י כוח קודס של משמרות המהפכה, הזרוע העיקרית של משטר האייתולות באיראן. כמובן שאפשר לנהל מו"מ מדיני בג'נבה אבל כל מו"מ מדיני שהאיראנים מנהלים הוא רק כסות ומסכה, כי המהות של איראן נשארת אותה מהות: מדינת טרור שמטרתה חיזוק הטרור בעולם.

"הנחיתי את שגרירנו באו"ם להגיש מיד מחאה חריפה על הפעולה שבוצעה בניגוד לכל החלטות מועב"יט שאוסר על האיראנים למכור ולספק נשק בעולם, ודאי לארגוני טרור. היה פה שיתוף פעולה עם הסורים, האיראנים וארגוני הטרור וכשנקבל בנמל אילת את המשלוח נוכל לעשות בחינה מדוקדקת של כל האמל"ח שנמצא בבטן האניה, שהיתה כביכול אניה מסחרית שעוסקת בהעברת מלט, אבל אנחנו יודעים בדיוק את המסלול שהיא עשתה ואת פרטי המבצע שלה ועל כל האנשים המעורבים בענין וברור מעבר לכל ספק שזו אותה ממלכת טרור שממשיכה לנסות ולפגוע יום יום במדינת ישראל ובאזרחי ישראל ואני שמח שהצלחנו למנוע את ההברחה הזאת", אמר השר ליברמן.

שר הביטחון משה בוגי יעלון והרמטכ"ל בני גנץ, בחמ"ל חיל הים, בעת המבצע (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)
שר הביטחון והרמטכ"ל בחמ"ל חיל הים בעת המבצע (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)

מלשכת שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, נמסר כי לאורך כל המבצע נכח שר הביטחון בחמ"ל חיל הים לצד הרמטכ"ל שפיקד על הפעולה. במהלך אותן שעות עדכן שר הביטחון את ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה בארה"ב, בהתפתחויות, וכן את שרי הקבינט. שר הביטחון גם שוחח בטלפון עם מפקד חיל הים ובירך אותו על הצלחת המבצע. 

יעלון: "הבוקר השתלטו בהצלחה לוחמי הקומנדו הימי על אוניית נשק איראנית ששטה בים האדום, מרחק 1,500 קילומטר מחופי ישראל. על אוניית הנשק האיראנית התגלו אמצעי לחימה בעלי משמעות אסטרטגית, בהם רקטות לטווחים שונים אשר היו מיועדים להגיע לארגוני הטרור ברצועת עזה דרך סודאן. בכך מנעו צה"ל וזרועות המודיעין ניסיון הברחה של נשק שמטרתו הייתה לפגוע באזרחי ישראל ולשבש את שגרת החיים במדינה.

"שוב התברר כי איראן ממשיכה להיות יצואנית הטרור הגדולה בעולם, שמטרתה לערער את היציבות במזרח התיכון תוך ניצול ציני של נתיבי הסחר הימיים והפרת הדין הבינלאומי. איראן מאמנת, מממנת ומחמשת ארגוני טרור באזור וברחבי העולם, וניסיונה הכושל להעביר את הנשק שהתגלה הבוקר על ידי לוחמי הקומנדו הימי הוא הוכחה נוספת לכך. המשטר האיראני ממשיך להונות את העולם, ובמקביל להצגת פנים מחייכות מוסיף להיות הגורם המסוכן ביותר לשלום העולם. הניסיון האיראני להעביר נשק לעזה מהווה הוכחה נוספת כי הרצועה היא ישות טרוריסטית בחסות איראנית, שמכינה עצמה לפגיעה בעומק ישראל.

"בשעה זו ממשיכים לוחמי צה"ל לסרוק את המכולות באוניית הנשק האיראנית ולחקור את הצוות, שככל הנראה לא ידע אודות המשלוח שהאונייה נושאת בבטנה.

"אני מבקש להביע את הערכתי לרמטכ"ל ולמפקד חיל הים שפיקדו על הפעולה; לאגף המודיעין של צה"ל, למספן המודיעין של חיל הים ולמוסד; לטייסי חיל האוויר שליוו את ספינות חיל הים ליעד; וללוחמי ומפקדי ספינות הטילים והקומנדו הימי שביצעו את משימתם באופן חלק ובמקצועיות. נמשיך לנהוג באחריות ובשיקול דעת, וננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל", סיים יעלון.

ישראל תגיש תלונה רשמית למועצת הבטחון בעקבות תפיסת ספינת הנשק. ממשרד החוץ נמסר כי חיל הים ערך בידוק בהסכמה על ספינה  בשם KLOS C, ע"פ כללי המשפט הבינלאומי ובהסכמת הרשויות הרלבנטיות. מדינת הדגל ומדינותיהן של אנשי הצוות עודכנו כנדרש. הספינה, שעשתה דרכה בים סוף, נשאה דגל פנמה והיא מופעלת ע"י חברה הרשומה באיי מרשל. 

הטילים והנשק שנמצאו על הספינה הוסוו והועמסו ע"י איראן, בלי שהצוות או החברה המפעילה מודעים לדבר. הנשק היה מיועד לארגוני הטרור הפלסטיניים בעזה, שהתכוונו להשתמש בו כדי לפגוע באזרחים ישראלים, כפי שעשו בעבר. במשרד החוץ אומרים כי בכך איראן חוזרת ומפירה את החלטות מועצת הבטחון 1747 ו-1929, האוסרות עליה לייצא נשק כלשהו. בהברחת הנשק לרצועת עזה היא מפירה את החלטות מועצת הבטחון 1373 ו-1860. 

״איראן ממשיכה לסכן נתיבי שיט בינלאומיים ולהפר בגסות שורת החלטות של מועצת הבטחון במטרה לערער את היציבות באיזור ולהפיץ טרור ומלחמה. ההברחות מבוצעות ע"י 'כח קודס', המשתייך למשמרות המהפכה. זוהי זרוע מדינתית הפועלת ברשות ובסמכות של הממשל האיראני, בהנהגתו של רוחאני״, אמרו במשרד החוץ. עוד נמסר כי לצוות הספינה שלום.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן