Skip to content

המטען שנתפס בספינה: 40 טילים, 181 פצמ"רים ו-400 אלף כדורים

הספינה הגיעה אתמול לאילת ומלאכת הפריקה נמשכה עד היום בצהריים. בתום הפריקה הודיע דובר צה"ל כי בכך הגיע לסיומו מבצע "חשיפה מליאה" לסיכול אמצעי לחימה מתקדמים מאיראן לארגוני הטרור ברצועת עזה. מחר תוצג תכולת המטענים בפני שגרירים וקונסולים זרים בישראל על מנת להמחיש בפניהם שאיראן ממשיכה לפעול למען טרור עולמי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל סיים לפרוק את מכולות הנשק שנמצאו על גבי הספינה הפנאמית Klos-C, שנלכדה בידי חיל הים.  הספינה הגיעה אתמול לאילת ומלאכת הפריקה נמשכה עד היום (ראשון) בשעות הצהריים. בתום הפריקה הודיע דובר צה"ל כי בכך הגיע לסיומו מבצע "חשיפה מליאה" לסיכול אמצעי לחימה מתקדמים מאיראן לארגוני הטרור ברצועת עזה. במלאכת הפריקה ובדיקת המכולות השתתפו כוחות חיל הים, כוחות חיל ההנדסה הקרבית וכוחות חיל החימוש.

הטילים על רקע אונית חיל הים (צילום: דובר צה"ל)
הטילים על רקע אונית חיל הים (צילום: דובר צה"ל)

במטען הספינה התגלו 40 רקטות מסוג M302 שהטווח שלהן הוא בין 90 ל-160 קילומטרים, 181 פצצות מרגמה ו-400 אלף כדורי נשק קל. "אמצעי לחימה אלו הינם כלי נשק מתקדמים שהיו עתידים להעמיד בסיכון מיליונים מאזרחי ישראל", נמסר בהודעת דובר צה"ל. עוד נמסר, כי "צה"ל ימשיך במשימתו למניעת הברחות נשק ברחבי המזרח התיכון המיועדות לארגוני הטרור השונים בחסות ובמימון איראני".

מחר (שני) מתכנן משרדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להציג את תכולת המטענים בפני שגרירים וקונסולים זרים בישראל על מנת להמחיש בפניהם שאיראן בעודה מחייכת לעולם ממשיכה להונות ולפעול ביתר שאת למען טרור עולמי.

גורמי צבא אמרו היום, כי לצה"ל יש הוכחות חותכות כי כוח קודס (כוח ירושלים, שמם של הכוחות המיוחדים במשמרות המהפיכה האיראניים בפיקודו של מייג'ור ג'נראל קאסם סולימני) עומד מאחורי המשלוח הזה.

שלב ראשון - מפרקים את שקי המלט (צילומים דובר צהל)
שלב ראשון - מפרקים את שקי המלט (צילומים: דובר צהל)
חושפים מטענים מוסלקים מתחת לשקים
חושפים מטענים מוסלקים מתחת לשקים
 זה מה שמתגלה מתחת למלט
זה מה שמתגלה מתחת למלט
 כשפותחים, נחשפת התכולה
כשפותחים, נחשפת התכולה
הטילים
הטילים
חבלן עוסק בבדיקה לניטרול אפשרי של אמצעי חבלה ומילכוד
חבלן עוסק בבדיקה לניטרול אפשרי של אמצעי חבלה ומילכוד





error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן