Skip to content

ביבי חולצה אפורה

ראש ממשלת ישראל לא פראייר. הוא הרי צריך להשאיר אחריו אלבום שיתעד את הרגעים ההיסטוריים והאישים שעימם נפגש במהלך שנות כהונתו. אז עם מי רציתם שיצטלם, עם אבו-מאזן? קיאנו ריבאס עדיף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צופי טלוויזיה אדוקים, ובייחוד חובבי כדורגל, מכירים היטב את "לירן חולצה אפורה". האיש עם הטי-שירט בעלת הצבע המטאפורי, אשר נוהג להתייצב בכל מקום שמצלמות טלוויזיה מגיעות אליו.

כשפרצה מחאת האוהלים, לירן השתקע בשדרות רוטשילד ונצפה בקביעות מאחורי גבם של הכתבים עם המיקרופונים (זכורה במיוחד הסצנה שבה בלס פיתה בזמן דיווח של מתן חודורוב בחדשות 10). כאשר בערוץ 24 הקימו את "האולפן השקוף", הצל הטלוויזיוני וחולצתו כיכבו באינספור שידורים, וכמובן שגם באירוע ההמוני לזכרו של אריק אינשטיין בכיכר רבין, הנדחק הבלתי נלאה נכנס לפריים הרבה יותר מכל ידידיו הקרובים של הזמר המנוח.

"לירן חולצה אפורה" הוא לא האלמוני הראשון שטיפח אובססיה למצלמות. כבר בתקופת הפיגועים, בתחילת שנות האלפיים, התרגלנו לתופעת "המזדמנים במקרה", שנקלעו לזירת האירוע כשמכשיר סלולארי דבוק לאוזנם. אלא שלירן, בניגוד לחבריו המיתממים, לא מתאמץ להסוות את רצונו העז בפרסום. הוא עומד מאחורי המרואיין/כתב/אובייקט ללא אמצעי הסחה, בשיא הטבעיות, כמי שבא לעוד יום עבודה.

ובכן, לירן לא לבד. שיטוט זריז בעמוד הפייסבוק של ראש ממשלת ישראל מגלה שיש לו תאום רם-דרג. בנימין נתניהו חתם את ביקורו המדיני בארצות-הברית באירוע נוצץ בביתו של המפיק ארנון מילצ'ן. במינגלינג המיוחצן נכחו כוכבי קולנוע ובכירים מהתעשייה, והזדמנות פז עבור רה"מ ורעייתו לתפוס תמונות למזכרת.

צילום: אבי אוחיון, לע"מ
הזוג המלכותי עם דיקפריו (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
נתניהו וקיאנו (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

לא פחות משמונה צילומים שבהם ביבי ושרה מתחככים בסלבס מהוליווד, התנוססו בעמוד הרשמי של ראש ממשלת ישראל. אחת מהן תיעדה סמול-טוק משועשע שלו עם השחקן קיאנו ריבס, באחרת הוא שוטח את משנתו בפני ברברה סטרייסנד במהלך ארוחת הערב, בשלישית, שללא ספק תיזכר כרגע השיא של הערב, נצפה הזוג המלכותי מישראל בשיחה צפופה עם לאונרדו דיקפריו. האחרון, שכבר עבר טראומות קשות מאלה בטיטאניק למשל, נראה אדיש, אפילו נבוך מהסיטואציה. לא כמו ביבי ושרה שמקרינים שביעות רצון. בכל זאת, לא בכל יום יוצא לראש ממשלה לחלוק רגע משמעותי עם האקס של בר רפאלי.

לפני כשבועיים ביקרה בישראל הקנצלרית אנגלה מרקל. לא, לא זכור לי שהגברת הראשונה של גרמניה רצה להצטלם עם משה איבגי, לשוחח עם גילה אלמגור או לתפוס תמונה עם שלמה ארצי. ראש ממשלת ישראל לא פראייר. הוא הרי צריך להשאיר אחריו אלבום שיתעד את הרגעים ההיסטוריים והאישים שעימם נפגש במהלך שנות כהונתו.  אז עם מי רציתם שיצטלם, עם אבו-מאזן?

כשלירן חולצה אפורה מנסה לקושש תהילה באמצעות התחככות בידוענים, הוא נראה פאתטי אבל יש בזה גם חן מסוים. כשראש ממשלת ישראל רץ להצטלם עם כוכבי קולנוע בזמן ביקור מדיני בעל חשיבות עליונה, זה מביך במקרה הטוב ומביש במקרה הרע. במחשבה שנייה, זה ממש לא מפתיע. אחרי הנאום המייגע שלו באייפא"ק, שכלל את כל השטיקים המוכרים, נראה שנתניהו באמת חי בסרט.

[related-posts title="מאמר קודם של תומר פלג"]

2 Comments

  1. גידי
    11 במרץ 2014 @ 20:31

    וואלה טובי מהיכן אתה מביא את הילדים האלה ? כמו תומר פלג שבטח רץ לחברה ההזויים שלו ומספר ירדתי העלבתי ועשיתי קטן את ביבי במגפון ,איזה גדול אני….וכל השמאלניות אומרות וואלה אלוף התומר הזה…!(מזכיר את ענת קם)
    ולגופו של עניין , תלמד את הילד קצת צניעות ודרך ארץ,וכשיהיה כמו טובי יהיה לו רקורד שמצדיק מאמרים כאלה.

  2. סבתא מיזולדה
    11 במרץ 2014 @ 10:10

    זה לא FUN להצטלם עם ניצולי שואה. או סתם אביונים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן