Skip to content

פלסטיני נורה למוות בשטחים – החשד ניסה לידות אבנים

צעיר פלסטיני "נלכד" במארב של חיילי צה"ל באזור הידוע לשמצה בשל ידויי אבנים לעבר רכבים ישראליים. בצה"ל טוענים כי לאחר שבוצע לעברו נוהל מעצר חשוד, הכולל ירי לעבר רגליו, ההוא נורה. בבית החולים ברמאללה מוסרים כי מותו נגרם מירי ישיר לראשו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חיילי צה"ל ירו אמש למוות בפלסטיני שיידה אבנים לעבר רכבים ישראלים שנעו על כביש 60 ליד הכפר ביתין באזור בית אל. מצה"ל נמסר כי "במהלך מארב לתפיסת זורקי אבנים סמוך לבית-אל, פתח כוח צה"ל באש לעבר פלסטיני, שיידה אבנים לעבר רכב ישראלי ואוטובוס. נסיבות האירוע נבדקות".

 דקות אחרי שנורה - מטפלים בפלסטיני שנורה (צילום ענבל גרוס סוכנות תצפית)
דקות אחרי שנורה - מטפלים בפלסטיני שנורה (צילום: ענבל גרוס סוכנות תצפית)

גורמים צבאיים הוסיפו כי האזור המדובר מוכר כמוקד לזריקות אבנים. הלוחמים במארב הבחינו בפלסטינים שהגיעו למקום על מנת ליידות אבנים. בשלב זה הוחלט לעצור אותם והופעל נוהל מעצר חשוד. לאחר מכך נורה הפלסטיני ומת מפצעיו. פלסטיני נוסף נילכד לאחר שנמלט.

גופת הפלסטיני הועברה לידי צוות אמבולנס של הסהר האדום שהחישו לבית חולים ממשלתי ברמאללה. שם מסרו גורמי רפואה כי ההרוג נורה בראשו ולא ברגליו. לדבריהם, מדובר בצעיר בשנות העשרים לחייו שזהותו עדיין לא ברורה כי לא נמצאו על גופו מסמכים מזהים.

זהו הפלסטיני השני שנורה למוות ביום שני. אתמול בבוקר ירו חיילי צה"ל למוות בשופט בית משפט השלום בן 38 מעמאן שבירדן כשזה הגיע לבידוק במעבר אלנבי ולדברי החיילים פרץ בריצה לעברם בניסיון לחטוף נשק מאחד מהם. משרד החוץ הירדני תבע מישראל להקים ועדת חקירה ולהעביר לידיו את ממצאיה בדחיפות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן