Skip to content

מכה לאיירבוס – סדקים בכנפי ה"סופר ג'מבו"

רשות התעופה האירופית הורתה לבצע בדיקת סדקים בכנפיים ב-68 מטוסי איירבוס A380 שנמכרו לחברות תעופה שונות, בעקבות גילוי סדקים במטוס של קוואנטס האוסטרלית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשות התעופה האירופית הורתה לבצע בדיקת סדקים בכנפיים ב-68 מטוסי איירבוס A380 שנמכרו לחברות תעופה שונות, בעקבות גילוי סדקים במטוס של קוואנטס האוסטרלית

מאת עמי אטינגר 

airbusרשות התעופה האירופית פרסמה הנחייה בטיחותית מחייבת המורה לבצע בדיקת סדקים בכנפיים ב-68 מטוסי איירבוס A380, שנמכרו לחברות תעופה שונות. ההוראה מהווה מכה למטוס הדגל של החברה האירופית, המכונה "סופר-ג'מבו", בגלל היותו מטוס הנוסעים הגדול בעולם.

ההנחייה הבטיחותית הוצאה, לאחר שהתגלו 36 סדקים באזורים המחברים את צלעות הכנפיים עם המעטפת במטוס A380 של חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס, שאחד מהם היה באורך של 2 מ"מ. המטוס קורקע מיידית והוכנס לבדיקות. מדובר במטוס שיוצר ב-2010 ושהספיק לטוס כ-2,300 שעות.

אברהם קמחי, קברניט וחוקר תאונות אוויר, מסביר: "ההנחיה של הרגולטור האירופי המחייבת לקרקע כל מטוס איירבוס A380, שעבר סבבי טיסות (Cycles) מוגדרים ולחפש סדקים בכנפיים, מראה שישנה בעיה מדאיגה במטוס".

זו פעם שלישית שמטוס A380 של קוואנטס מקבל מכה טכנית. הפעם הראשונה אירעה לפני כשנה, כאשר החיפוי של אחד המנועים נסדק וחלקים ממנו נפלו בזמן הטיסה, בעקבות כך נפתחה חקירה. לפני כחודש התגלו סדקים בכנפיים של אחד המטוסים. הם הוגדרו אז על ידי היצרן מינוריים (סדקים כאלה התגלו גם במטוס סינגפורי). אבל, כשהפעם התגלו סדקים באזורים הרגישים של חיבור צלעות הכנף והמעטפת, הוצאה מיד ההנחיה הבטיחותית הגורפת והמטוס קורקע.

את מטוס איירבוס A380 מפעילות החברות קוואנטס, אייר פראנס, אמירייטס, לופטהנזה, צ'יינה סאווס ועוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן