Skip to content

רקנאטי ממפה מחדש את זני הים התיכון

היקב הבוטיק חושף מערך יינות חדשים בסדרת הרזרב, כשאחד מהם מיוצר ממרסלאן • רקנאטי הוא בין היקבים היחידים בעולם שמייצר יין מזן מסקרן זה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יקב רקנאטי ממשיך להצטיין בסדרות האיכות ומשקיע עמוק עמוק בטרואר המקומי ובפורטפוליו הים תיכוני. היינן הראשי, גיל שצברג, והסייד קיק שלו – עידו לוינסון, ממשיכים בניסיון ליצור יינות אלגנטיים, רכים ונעימים, המלווים אוכל בחמיצות עדינה אל מול כוהל נמוך.

סדרת הרזרב החדשה של רקנאטיסדרת הרזרב החדשה של רקנאטי – תוויות מעוטרות בגפנים

השקת יינות סדרת הרזרב הים תיכוניים של יקבי רקנאטי מבציר 2012 חושפת זן חדש ומרגש: מרסלאן המורכב מהכלאה של קברנה סוביניון וגרנאש. לראשונה, יין הפטיט סירה נפרד מזן הזינפנדל, שליווה אותו בבצירים הקודמים, והוא כעת מבוסס על 100% ענבי פטיט סירה מכרם יחידני בעמק יזרעאל. שינוי זה משלים את מהלך המיתוג מחדש של סדרת הרזרב, בו החל היקב לפני מספר שנים, וכעת כל יינות הסדרה מופקים מכרמים יחידניים. במסגרת העיצוב, זכו תוויות היין לעיטור של גפן, המייצגת את הכרם היחידני הנבחר.

רקנאטי, רזרב, פטיט סירה 2012

צבעו של היין סגלגל כהה, בשומת דחוסה מאוד של פלפל שחור ועשן, כשברקע קצת אניס וירקרקות. הפה מעלה חמיצות גבוהה ועפצנים בינוניים ומותיר טעמי שוקולד. יין בהחלט מרשים, ובמחיר הוגן מאוד.

כרם בעמק יזרעאל, היין שהה 9 חודשים בחבית. מחיר: 119 שקל. ציון: ♥♥♥♥

רקנאטי, רזרב, פטיט סירה 2012 (צילום: בועז לביא)

רקנאטי, רזרב, פטיט סירה 2012

רקנאטי, רזרב, מרסלאן 2012

זן שעשה עלייה בשנת 2009 מדרום צרפת, לאחר הכלאה בין קברנה סוביניון וגרנאש. יקב רקנאטי הוא בין הבודדים, והיחיד שידוע – נכון לכתיבת שורות אלו, שמייצר יין זני מענבים אלו. צבעו של היין אדום בוהק, בשומת פראית וייחודית של פטל אדום בשרני ומוקה. הפה מותיר טעם של לפתן פירות משעשע, וברקע חומציות נעימה. מאוזן ונעים.

כרם קדמת צבי, היין שהה 10 חודשים בחבית. 3,850 בקבוקים, מחיר: 149 שקל. ציון: ♥♥♥♥

רקנאטי, רזרב, מרסלאן 2012 (צילום: בועז לביא)רקנאטי, רזרב, מרסלאן 2012 (צילום: בועז לביא)

רקנאטי, רזרב, קריניאן 2012

צבעו ארגמני כהה, אף ירוק ופרחוני. הרבה עפצנים ומינראלים, המביאים ליין מורכב ונעים לשתייה כבר עכשיו. מאוד מאוזן ולא עמוס. בהחלט שווה את מחירו, וכנראה שזהו הקריניאן הטוב בישראל.

כרם ותיק שאינו מושקה, היין שהה 9 חודשים בחבית. 13.8% כוהל. 5,490 בקבוקים. מחיר: 149 שקל. ציון: ♥♥♥♥♥

רקנאטי, רזרב, קריניאן 2012 (צילום: בועז לביא)רקנאטי, רזרב, קריניאן 2012 (צילום: בועז לביא)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן