Skip to content

צה"ל חיסל חוליית מחבלים שירתה על חייליו

אנשי הזרוע הצבאית של החמאס נהרגו בתקיפת כלי טיס של חיל האוויר לאחר שירו לעבר כוח הנדסה וחי"ר שפעל ליד הגדר בדרום הרצועה. תצפיות זיהו את החוליה וכלי טיס ירה לעברה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כלי טיס של חיל האוויר תקף ופגע היום (שלישי) בחוליה פלסטינית שירתה פצצות מרגמה לעבר חיילי צה"ל שפעלו באזור רצועת עזה. דובר צה"ל מסר אישר כי כלי הטיס של חיל-האוויר תקף חוליית טרור של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. לדברי הדובר "דקות ספורות לפני שהותקפה, ביצעה החוליה ירי תלול-מסלול לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות מבצעית שגרתית סמוך לגדר בדרום רצועת עזה", לשון ההודעה. דובר צה"ל ציין כי "זוהתה פגיעה במטרה ואין נפגעים לכוחותינו ולא נגרם נזק".

תקיפה בעזה (צילום ארכיון - מען)
תקיפה בעזה (צילום ארכיון - מען)

זמן קצר לאחר מכך אישרה הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, כי שלושה מחבריה נהרגו באירוע לאחר שירו לעבר כוח צה"ל שחדר לדבריהם לתחומי הרצועה, מזרחית לעיר רפיח. על פי פרסומי החמאס, גופות ההרוגים, בני 23, 24 ו-33, נלקחו לבית החולים האירופאי בחאן יונס.

דובר צה"ל ציין כי "בצה"ל רואים בחומרה כל ניסיון פגיעה באזרחי ישראל ובכוחות צה"ל וימשיכו לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

האירוע עצמו התרחש הבוקר סמוך לשעה 11:20, כשכוח חי"ר והנדסה עסק בפעילות מבצעית שגרתית באזור. תוך כדי פעילות הם ספגו אש פצמ"רים פלסטינית, אך איש לא נפגע. תצפיות צבאיות זיהו את חברי החוליה היורה, תקפו אותה ופגעו בחבריה.

מוקדם יותר התרסק מטוס זעיר ללא טייס מסוג "רוכב שמיים" עקב תקלה טכנית בדרום הרצועה. אנשי הזרוע הצבאית של החמאס הודיעו כי אנשיהם אספו את שרידי המטוס. עם זאת, לא נראה כי יש קשר בין הפעילות הזו לתקרית הירי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן