Skip to content

90 רקטות ופצמ"רים נורו לעבר ישובי הדרום; צה"ל תוקף ברצועה

הפצצות גרמו לנזק אך לא נגרם נזק לאדם. תושבי עוטף עזה, שדרות ונתיבות הצטוו להיכנס למרחבים מוגנים. צה"ל פועל ומגיב בירי טנקים נגד יעדים ברצועה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטחי רקטות מרצועת עזה – לפחות 90 רקטות ופצצות מרגמה נפלו הערב (רביעי) בשדרות, ישובי עוטף עזה ונתיבות. כיפת ברזל יירטה שלוש מהן. מרבית הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים. אחת מהן התפוצצה בשדרות ופערה בור ברחוב בו נפלה. עד כה לא דווח על נפגעים למעט אישה שנחבלה בעת שרצה למקלט.

היום בשעות אחר הצהריים נשמע אזעקת צבע אדום בכל אזורי עוטף עזה ובשדרות. שניות מעטות לאחר מכן החל גשם הרקטות להתפוצץ. מדובר במטחים כבדים שנורו מצפון רצועת עזה בגלים שבאו זה אחרי זה במהלך שעה וחצי. המטח הגדול האחרון עד כה נורה סמוך לשעה 18:40.

בשעה זו סורקים כוחות הביטחון את המרחבים לאתר את שרידי הפצצות. לקראת 18:50 החלו טנקים של צה"ל לתקוף יעדים  באזור הרצועה. ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו בתגובה: "לא נרתע ונמשיך לפעול ולסכל טרור כנגד ישראל מעזה".

הבור שנפער בשדרות (צילום: מען)
הבור שנפער בשדרות (צילום: מען)

ארגון המחבלים בריגאדות אל-קודס, הזרוע הצבאית של  הג'יהאד האסלאמי, קיבל על עצמו את האחריות לירי. "זוהי התגובה על הרג שלושה מאנשינו", הודיע הארגון וטען כי ירה 90 רקטות לעבר ישראל. 30 עבור כל לוחם.

פיקוד העורף הורה לתושבים להיכנס למרחבים מוגנים או להישאר בבתים במרחק של עד 15 שניות ממרחב מוגן. גם באזורים מסוימים באזור באר שבע נשמעה אזעקה, שהתבררה מאוחר יותר כאזעקת שווא.

מפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב יורם הלוי, העלה את רמת הכוננות באזור כשהערב מאוחר יותר תתקיים הערכת מצב. ראש עיריית שדרות אלון דוידי, שהגיע לזירת הנפילה בעירו, אמר לתקשורת: "אנחנו סומכים את ידנו על כוחות הביטחון וממשלת ישראל שידעו להכות בטרור ובפעיליו, המנסים לשבש את שגרת חיי תושבי דרום". הוא סיפר כי הנפילות החלו כאשר היה בדרכו למסור משלוח מנות של פורים לחיילים באזור. דויודי הוסיף: "אנחנו נגבה את צה"ל בכל פעולה".

במועצה האזורית שער הנגב נפתח מרכז מידע לתושבים שמספרו 08-6806450.

אלוף פיקוד הדרום, סמי תורג'מן אמור לכנס הערב דיון להערכת מצב. בצה"ל הגיבו כי מטח הרקטות הוא "הפרה גסה וחמורה של ההבנות עם החמאס ברצועת עזה וכי מערכת הביטחון וצה"ל ישקלו את אופן התגובה". גורם בצה"ל הוסיף, כי מאז עמוד ענן לא נראתה כמות כזו של קסאמים שנורו לעבר ישראל מעזה.

אתמול התקיף כלי טיס של חיל האוויר חוליית טרור שירתה פצצות מרגמה לעבר כוח צה"ל שפעל לחישוף השטח ליד גדר המערכת. החוליה זוהתה בידי תצפיתני צה"ל ויורטה בעזרת כלי טיס שירה לעברה שתי רקטות. כתוצאה מכך חוסלו שלושה מחברי החוליה.

 [related-posts]

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן