Skip to content

ישי ושטייניץ דוחים את טענות המבקר בעניין האסון בכרמל

הטיוטה האחרונה של דו"ח מבקר המדינה בנושא האסון בכרמל נשלחה היום לכל המבוקרים, ובהם גם ראש הממשלה והשר לביטחון הפנים. שטייניץ על המסמך: "הזוי וחסר שחר באופן הקיצוני ביותר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הטיוטה האחרונה של דו"ח מבקר המדינה בנושא האסון בכרמל נשלחה היום לכל המבוקרים, ובהם גם ראש הממשלה והשר לביטחון הפנים. שטייניץ על המסמך: "הזוי וחסר שחר באופן הקיצוני ביותר"

מאת ניצן קידר

שר האוצר יובל שטייניץ ושר הפנים אלי ישי דוחים הערב את הטענות העולות נגדם מהטיוטה האחרונה של דו"ח מבקר המדינה בנושא האסון בכרמל, שנשלחה היום לכל המבוקרים, ובהם גם ראש הממשלה והשר לביטחון הפנים. באופן חריג, ולא כנהוג מצד מבקרי המדינה לדורותיהם, נשלחה הטיוטה גם לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין.

מסקנות שגויות מיסודן. השר ישי
מסקנות שגויות מיסודן. השר ישי (צילום: לע"מ)

שטייניץ אמר לאחר עיון ראשוני, כי מדובר במסמך "הזוי וחסר שחר באופן הקיצוני ביותר", כלשונו. השר ישי היה חריף הרבה פחות. בהודעה שפירסם נאמר, כי לדידו בטיוטת הדו"ח "נפלו טעויות עובדתיות רבות ולפיכך המסקנות שגויות מיסודן". עם זאת, נמסר מטעמו של ישי, כי בטיוטה מודגש היעדר הקשר בין אסון האוטובוס לבין פועלו של השר, וכן כי מודגש בה שהוא פנה עשרות פעמים לגורמים האחראים בממשלה מאז מונה לתפקידו, והוא היחיד שפעל למען מערך הכבאות ב-20 השנים האחרונות. לטענתו, "אם יתפטרו השרים כל אימת שאינם מקבלים את מבוקשם, יגרום הדבר לאי-יציבות שלטונית שתסכן את הדמוקרטיה".

כל זה לא משנה את המסקנות הקשות העולות המסמך. לינדנשטראוס ממליץ בו להטיל, להגדרתו, "אחריות מיוחדת" כלפי השרים ישי ושטייניץ, ולקרוא להדחתם מתפקידם הנוכחי, ומעלה אפשרות לשבץ אותם כשרים במשרדים אחרים.

בדו"ח, הכולל התייחסות למגוון נושאים הקשורים להיערכות הלקויה, ההתמודדות הראשונית עם הדליקה, והאחריות המיניסטריאלית לכל האירועים, נמתחת גם ביקורת נוקבת על תפקודם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ'. ביקורת נוקבת הוטחה גם בקציני המשטרה שהיו מעורבים באירוע, אף כי נוקבת פחות מאשר בטיוטה הראשונה.

כל המבוקרים נדרשים להשיב לטענות נגדם בתוך שבועיים, ואחר כך, ככל הנראה בתוך ימים ספורים, יפורסם הדו"ח לעיון הציבור.

2 Comments

  1. Tuco
    10 בפברואר 2012 @ 13:12

    למה הכותרת לא נגמרה ככה:
    ״ישי ושטייניץ דוחים״
    ???
    זה נראה לי ממצה את המסר

    • אני
      10 בפברואר 2012 @ 18:48

      זוג פחדנים ,חסרי עמוד שידרה, הרי אם הדוח היה קובע שהם "יצאו בסדר" הם היו מנפנפים בו כאילו זה דגל ישראל בידיו של פטריוט ביום העצמאות.
      לשים קץ לדו פרצופיות! שיתפטרו כמצופה מהם!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן