Skip to content

השקט הופר: שלוש רקטות נורו לכיוון אשקלון – אחת יורטה

למרות תחזיות המומחים כי פני הג'יהאד האסלאמי לרגיעה, נורו מהרצועה שלוש רקטות שהרחיבו את טווח האיום. באשדוד בוטלו הלימודים. ארגון זכויות האדם "בצלם" גינה בחריפות את ירי הרקטות ותבע מהחמאס להעמיד לדין פלילי את המשגרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השקט המתוח ששרר הבוקר (חמישי) ביישובי עוטף עזה ובדרום הופר – שלוש רקטות גראד נורו הבוקר בסמוך ל-10:35 מכיוון בית להייא שבצפון רצועת עזה לעבר אשקלון. כיפת ברזל יירטה אחת מהן והשתיים הנוספות התפוצצו בשטחים פתוחים מצפון ומדרום לאשקלון. לא ידוע על נזק לאדם או לרכוש.

שיגורי רקטות מהרצועה (צילום: סוכנות מען)
שיגורי רקטות מהרצועה (צילום: סוכנות מען)

הלילה מעט אחרי חצות, נורו שתי רקטת קאסם לעבר ישובי עוטף עזה שהתפוצצו בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. קודם לכן תקפו מטוסי חיל האוויר 29 יעדים שונים ברחבי הרצועה.

למרות הערכות הדרגים המדיניים כי פני הג'יהאד האסלאמי לרגיעה ולמרות הערכות הפרשנים שליהגו שעות בתחנות השידור השונות והסבירו כי ארגון בריגאדות אל-קאסם ירה רקטות בעלות איכות נמוכה וכי אין זה סביר שינסה לשגר רקטות ארוכות טווח – הגיעה התשובה מהצד השני באמצעות רקטות ארוכות טווח ויותר מדויקות. טווח הירי התארך לעבר אשקלון וצפונה.

באשדוד הודיעה העירייה כי קבלה הנחייה מפיקוד העורף לפנות תלמידים מבתי ספר ומוסדות חינוך לא ממוגנים. הורים מודאגים החלו לאסוף את ילדיהם מבתי הספר בשל החשש להסלמה נוספת. בשלב זה טרם התקבלה החלטה להפסיק את הלימודים בעוטף עזה וחגיגות חג הפורים המתוכננות למחר בבוקר במוסדות החינוך והרשויות המקומיות אמורות להתקיים כסדרן.

בהמשך היום יכונס הקבינט המדיני בטחוני על מנת לבחון את דרכי הפפעולה ואפשרויות התגובה להסלמה במצב. ראש הממשלה, שביקר במפעל טבע יחד עם ראש ממשלת בריטניה דיויד קמרון, התייחס לאפשרות זו והזהיר כי "מי שינסה לפגוע בשמחת חג פורים שלנו, אנחנו נפגע בו בעוצמה. אנחנו לא סתם השגנו את השקט בדרום הגדול ביותר בשנים האחרונות, משום שזו המדיניות שלנו, וכדאי שגורמי הטרור ברצועת עזה יתחילו להפנים שיש להם כאן עניין עם ממשלה מאוד נחושה ועם צבא מאוד חזק".

שר החוץ אביגדור ליברמן התבטא אמש בנושא ואמר כי "אחרי עמוד ענן, צריך כעת לכבוש את הרצועה, לעשות סדר ולנקות ואחרי כן להגיע להסדר עם המצרים".

ארגון "בצלם", לזכויות אדם, שתובע ללא הרף מישראל את זכויות הפלסטינים שנפגעים מירי בעזה, הוציא הבוקר במפתיע הודעת גינוי חריפה כנגד הג'יהאד האסלאמי ותבע ממשלת החמאס לפעול בתקיפות למניעת שיגורי הרקטות.  בהודע בצלם נמסר כי "על רקע ההתלקחות המחודשת של העימות בגבול ישראל עזה, אנו חוזרים ואומרים כי ירי מכוון של טילים ורקטות לעבר אזרחים הוא אסור ומהווה פשע מלחמה. התקפות מכוונות נגד אזרחים חותרות תחת כל כללי המוסר והמשפט. על ממשלת חמאס בעזה לנקוט את כל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה כדי להפסיק את ירי הרקטות. מי שמעורב בביצוע התקפות כאלה, אחראי להן או שאמור היה למנוע אותן מתוקף תפקידו, נושא באחריות פלילית לירי זה".

ועוד – "בצלם תובע מכל הצדדים המעורבים בלחימה לנקוט את כל הצעדים האפשריים כדי להגן על אזרחים מפני השלכותיה .דיני הלחימה מחייבים את כל הצדדים לעשות כל שביכולתם כדי למנוע פגיעה באזרחים. התקפות מכוונות על אזרחים אסורות מכל וכל", לשון ההודעה.



error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן