Skip to content

המטוס הנעלם המשיך לטוס חמש שעות לאחר היעלמותו

כך משערים חוקרי תעופה וגורמי ביטחון לאומי אמריקניים בהתבסס על מערכת הניטור המשולבת של המנועים, השולחת מדי פעם נתונים על תקינות מנועים, הגובה ומהירות המטוסים, למתקנים על הקרקע. בואינג: המטוס המלזי לא כפוף להוראת FAA לאיתור סדקים וקורוזיה במעטפת המטוס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מטוס בואינג 777 של מלזיה אייליינס. תעלומת היעלמות מתרחבת
מטוס בואינג 777 של מלזיה אייליינס. תעלומת היעלמות מתרחבת

חוקרי תעופה וגורמי ביטחון לאומי אמריקניים משערים, מטוס בואינג 777 של מלזיה איירליינס, בטיסה 370, נשאר באוויר במשך כחמש שעות נוספות, לאחר שמיקומו האחרון נעלם. לדבריהם, טענה זו מבוססת על נתונים המשודרים מהמנועים אוטומטית ומנוטרים על ידי בואינג.

מדוע לא נראתה חתימת המכ"ם של המטוס?

האפשרות שהמטוס המשיך לטוס מעלה שורה של שאלות ואפשרויות נוספות על מה שקרה למטוס. עם זאת לא ברור מדוע לא נראתה חתימת המכ"ם של המטוס, שהוא גוף גדול, גם לאחר שהאותות ממשדר האותות הופסקו.

נמשכים החיפושים

שישה ימים לאחר היעלמותו המסתורית נמשכים החיפושים האינטנסיביים ובהיקף רחב, שעד כה לא הניבו תוצאות. האפשרות שהמטוס המשיך לטוס העלתה חשד בקרב נציגים אמריקנים ללוחמה בטרור, כי יתכן שהטייס, או מישהו אחר במטוס, לאחר כיבוי משדר האותות, הסיט את המטוס למקום סודי, כדי למנוע את איתורו על ידי המכ"ם.

ניטור מנועים

מערכת הניטור המשולבת של המנועים מסופקת על ידי היצרן שלהם – רולס רויס, והיא שולחת מדי פעם נתונים על תקינות מנועים, הגובה ומהירות המטוסים למתקנים על הקרקע. כחלק מהסכמי התחזוקה שלה מעבירה מלזיה איירליינס את שידורי המנועים האלה לרולס רויס ושמעבירה את תוצאות ניתוח המידע גם לבואינג.

"אנו ממשיכים לעקוב אחר המצב ולהציע למלזיה איירליינס את התמיכה שלנו", אמר אתמול נציג רולס רויס. "היעלמותו של המטוס היא באופן רשמי תאונה ולכן כל המידע עליה נמסר אך ורק על ידי החוקרים", הוא הוסיף וציטט את הכללים של ארגון התעופה האזרחית הבינלאומית (ICAO).

2,200 מיילים ימיים נוספים

לדברי בואינג, בזמן טיסה כולל זמן נוסף של חמש שעות, בהתבסס על מהירות השיוט של המטוס, הוא יכול היה להמשיך ולטוס למרחק נוסף של כ-2,200 מיילים ימיים מנקודת היעלמותו ולהגיע לאזור כלשהו באוקיינוס ההודי, בגבול של פקיסטן, או אפילו הים הערבי.

אתמול נמשכו סריקות בים ומעליו, בסיוע של עשר מדינות. השתתפו בהם 56 אוניות ו-30 מטוסים. הסריקות התבצעו בעיקר במים שבין מלזיה לבין וייטנאם.

סין מתוסכלת

ממשלת סין, שהיא הנפגעת העיקרית באירוע, כי יותר מ-150 מתוך 239 האנשים שהיו במטוס הם אזרחיה, הביעה כבר את תסכולה על היעדרות המטוס. בעקבות לחצה של בייג'ין להאיץ את החקירות, נפגשו אתמול דיפלומטים סינים עם הרשויות בקואלה לומפור במלזיה. "בשלב הנוכחי יש הרבה מידע שונה. זה מאוד קודר וקשה מאוד לדעת מה האמת", אמר אתמול דובר משרד חוץ הסיני צ'ין גאנג, בתדרוך לעיתונאים, "אבל, כפי שכבר אמרתי, כל עוד ישנו שביב של תקווה אסור לוותר".

בואינג: המטוס שנעלם לא היה כפוף להוראת FAA

חברת בואינג מסרה אתמול, כי המטוס המלזי מדגם 777 לא היה כפוף להוראת הבטיחות חדשה בארה"ב, שדרשה בדיקות נוספות לאיתור סדקים וקורוזיה בדגמים מסויימים של 777.

מנהל התעופה הפדרלית FAA הוציא בשבוע שעבר הוראת כשרות טיסה (airworthiness directive) שבה נאמר, כי דרוש לבצע בדיקות נוספות כדי לזהות את התהוות הקורוזיה והסדקים במעטפת המטוס, באזור האנטנה הלוויינית, שעלולים לגרום לאובדן מהיר של השלמות המבנית של המטוס. ההוראה, שנערכה לראשונה בספטמבר, אושרה בחודש פברואר, אמורה להיכנס לתוקף ב-9 באפריל.

מה שעורר את הוצאת דרישת כשרות הטיסה של ה-FAA המחייבת הזאת לאיתור קורוזיה וסדקים במעטפת מטוסי בואינג 777, היה דיווח של אחת ממפעילי המטוס על גילוי סדק באורך של 16 אינטש (40.64 סנטימטר) במטוס 777 בן 14 שנים עם כ-14 אלף מחזורי טיסה.

במטוסי מלזיה איירליינס אין אנטנה

אתמול מסרה בואינג, כי היא פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם ה-FAA כדי לאתר בעיות בטיחותיות ולנקוט בפעולות המתאימות וציינה, כי במטוסי מלזיה איירליינס, מדגמי בואינג 777-200ER לא מותקנת האנטנה שלגביה יצאה הוראת כושר אווירי של ה-FAA.

ה-FAA מזהיר

במקביל הזהיר אתמול דובר ה-FAA מפני קישור ההוראה, אחת ממאות מונפקים מדי שנה על ידי הסוכנות, להיעלמותו של המטוס המלזי. "אין בפירוש שום אינדיקציה שזה קשור לתאונה", אמר הדובר, שציין, כי בדיקות חופפות מתבצעות בגוף המטוסים, כדי לאתר סדקים לפני שהם גדלים ועלולים לגרום בעיות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן