Skip to content

השיגורים נמשכים בדרום. צה"ל: שקט ייענה בשקט

הבוקר החל בסימן הסלמה עם ירי גראדים לעבר אשקלון, המשיך בתקיפת חיל האוויר ואחריה, בשעות הצהריים, עם הודעת הג'יהאד על הסכם הבנות לנצירת אש. בישראל שוללים הסכמות ומבהירים כי שקט יענה בשקט. צה"ל גייס מערך מילואים מצומצם להפעלת כיפות ברזל. למרות זאת, מטחים כבדים של רקטות שוגרו הערב לעבר חוף אשקלון ויישובי הנגב המערבי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הירי בדרום נמשך. מטחי רקטות שוגרו הערב (חמישי) מעזה לעבר מערב הנגב וחוף אשקלון. אין נפגעים. תושבי הדרום יעבירו את הלילה במרחבים המוגנים. חלק מהרקטות יורטו על ידי כיפת ברזל. הלילה תתקיים הערכת מצב נוספת לגבי הלימודים מחר. מערכת כיפת ברזל נפרסה ליד אשדוד ובאר שבע.

בצהריים נראה היה כאילו סבב ההסלמה הנוכחי מגיע לסיומו – דוברי הג'יהאד האסלאמי הודיעו היום בשעות הצהרים כי הושגה הסכמה על רגיעה עם ישראל, המצרים אישרו את ההצהרה. הדברים נאמרו מעט אחרי השעה 14:00, דקות ספורות אחרי שכלי טיס של חיל האוויר תקפו שבעה יעדי טרור בדרום הרצועה, כך מסר דובר צה"ל. הפלסטינים מצדם דיווחו על תקיפות מנהרת הברחה ברפיח וככל הנראה גם משגר מוטמן. 

צה"ל תקף בצהריים (צילום דובר צהל)
צה"ל תקף בצהריים (צילום דובר צה"ל)

התקיפה באה בתגובה לירי הרקטות הבוקר לעבר אשדוד, אשקלון ויבנה. מצה"ל נמסר כי בסבב הנוכחי הותקפו עד כה 35 יעדי טרור שונים ברחבי הרצועה וכי בישראל נספרו 100 נפילות רקטות ופצצות מרגמה, שנורו על ידי הג'יהאד האסלאמי.

בתגובה להודעות הג'יהאד על הסכם רגיעה, שללו גורמים במשרד הביטחון הסכמים כאלה ואמרו כי ישראל פועלת לפי ההבנה ש"שקט יענה בשקט". ההתערבות המצרית להשגת הרגיעה נערכה באמצעות שיחות ישירות בין גורמים צבאיים מצריים לג'יהאד האסלאמי. המצרים התקשו לפעול מול החמאס, שתנועתו הוכרזה לפני כשבוע כארגון טרור והוצאה אל מחוץ לחוק במצרים.  

חאלד אל-בטאש, בכיר בג'יהאד האסלאמי, פרסם היום בדף הפייסבוק שלו כי הושג הסכם הפסקת אש וכתב שההבנות האלו, שהושגו באמצעות המצרים, דומות לאלו שהושגו עם ישראל לאחר מבצע עמוד ענן. הוא הודה למצרים על מאמציהם.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הורה לצה"ל להתכונן לאפשרות שהארגונים ימשיכו לירות כשבצה"ל הוחלט, בתום הערכת מצב, לגייס כוחות מילואים בהיקף מצומצם למערך ההגנה האווירית. זאת אם תידרש הצבת סוללות ברזל נוספות במקרה של הסלמה. דובר החמאס בעזה חאמד גאזי מסר בתגובה לסוכנות הידיעות הפלסטינית מען, כי ממשל החמאס לא מודע רשמית להסכם הבנות שהושג עם הג'יהאד האסלאמי.

למרות הכול השקט לא נשמר. הערב סמוך ל-17:50 נורו שתי רקטות קאסם מצפון הרצועה לעבר יישובי מועצת חוף אשקלון. לפני שיגור הרקטות הושמעה אזעקת צבע אדום באזור עוטף עזה, בזיקים ובנתיב העשרה. הירי נמשך גם מאוחר יותר.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן