Skip to content

"פאוזי עאזר אין" מנצרת בין הזוכים בתחרות של תיירות אחראית

אכסניית "פאוזי עאזר אין" מנצרת זכתה בפרס בקטגוריות "הטובה לקהילה", בתחרות "תיירות אחראית " (Responsible Tourism), שהקיפה למעלה מ-51 מדינות וכ-201 אתרי תיירות בעולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


אכסניית "פאוזי עאזר אין" מנצרת, זכתה בפרס בקטגוריות "הטובה לקהילה", בתחרות "תיירות אחראית" העולמית. זו מועמדות ראשונה לאתר ישראלי בתחרות הסביבתית היוקרתית ונחשבת זו

 

מאת עירית רוזנבלום

אכסניית "פאוזי עאזר אין" מנצרת זכתה בפרס בקטגוריית "הטובה לקהילה", בתחרות "תיירות אחראית " (Responsible Tourism), שהקיפה למעלה מ-51 מדינות וכ-201 אתרי תיירות מהעולם

זו תחרות יוקרתית בתחום התיירות הסביבתית, אקולוגית וחברתית, בראשה עומדת חברת התיירות האנגלית וירג'ין, ועוד חברות מובילות בתיירות העולמית.

אכסניית פאוזי עאזר בנצרת. טובה לקהילה

האכסניה, השוכנת בסמטאות העיר העתיקה של נצרת, הוקמה בשנת 2005 על ידי היזם מעוז ינון בביתה ההיסטורי של משפחת עאזר, אשר נבנה במהלך המאה ה-19. פאוזי עאזר אין מופיע במדריך לונלי פלנט בתור "אחת מנקודות השיא של שהייה ולינה בגליל". עצם פתיחתו של בית ההארחה, הביאה לקוחות ללב העיר העתיקה, מקום שלא היה חשוף לתיירות יומיומית קודם לכן. בעידודו של פאוזי עאזר אין ובעקבות הצלחתו, נפתחו שלושה בתי הארחה נוספים בעיר העתיקה של נצרת ועוד רבים מתוכננים.

לדברי ינון, הזכייה בתחרות התיירות האחראית, מביאה לחשיפה גדולה לא רק לבית הארחה הזוכה אלא לעיר נצרת כולה, ולמגוון העסקים שצמחו בזכותו ובעקיפין גם למדינה. "מדובר על זכייה שמביאה בעקבותיה שורה של כתבות בחשיפה עולמית והצגת פן חברתי סביבתי ואנושי, שאינו מוצג תכופות בהקשר של מדינת ישראל", הוא אומר.

אינטראקציה בין תיירים לתושבים

ביוזמת פאוזי עאזר הופקו והודפסו כ-50,000 מפות עירוניות של נצרת, המחולקות חינם לתיירים. מדי יום יוצא סיור ללא תשלום, המודרך ע"י מתנדבים. ינון מציין שבעזרתו נחשפים אורחי בית הארחה לעסקים קטנים, "למקומות מסתור ולהיסטוריה ולתרבות של נצרת בדרך אשר לא התאפשרה עד כה".

גם משרד התיירות השיק לא מכבר תוכנית לעידוד השקעות ויזמים בנצרת, המעניקה להם מענק של 30% מגובה ההשקעה.

חדר באכסניית פאוזי עאזר בנצרת

סוריידה שומר-נאסר, מנהלת האכסניה ונכדתו של פאוזי עאזר, מתמצתת את "האני מאמין" של המקום: "נקודת המוצא היא התרומה לקהילה המקומית של העסק, המיזם והאתר. בהקצנה אפשר לומר שתייר אשר אינו תורם לקהילה המקומית – עדיף כי לא יגיע לארץ".

ה"תיירות אחראית" מקיפה היבטים של חברה, תרבות וכלכלה ואף גסטרונומיה. היא שמה דגש, בראש וראשונה, על האנשים והקהילה המתגוררת ומתפרנסת מהאזור בו מתקיימת התיירות. תיירות אחראית מעודדת אינטראקציה בין התייר לתושבים המקומיים, ובכך מפתחת דיאלוג המפרה את שני הצדדים ולאורך זמן מעצים ומחזק את הקהילה המקומית כלכלית ותרבותית.

כתובת אתר התחרות:

http://www.responsibletravel.com/awards/

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן