Skip to content

אסיר עולם תובע חנינה תמורת מידע על גורלו של גיא חבר

האסיר השפוט לשני מאסרי עולם פנה באמצעות פרקליטו לפרקליטות המדינה והציע מידע על מציאת מקום קבורתו של החייל הנעדר בתמורה לחנינה מלאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
גיא חבר בכומתת תותחנים (צילום באדיבות המשפחה)
גיא חבר בכומתת תותחנים (צילום באדיבות המשפחה)

אסיר שמרצה שני מאסרי עולם פנה באחרונה לפרקליטות המדינה בטענה שהוא יודע היכן קבור החייל הנעדר גיא חבר. כך דווח בערוץ 10. 

בתכנית סיפר פרקליטו של האסיר, עו"ד ציון שמעון, כי מרשו פנה מספר פעמים לפרקליטות ואמר כי הוא מבקש בתמורה למסירת המידע חנינה מליאה מהמדינה. "אני רוצה שבפרקליטות יבואו ויחתמו על מסמך שכתוב בו שבמידה והאסיר מגלה להם איפה הגופה של גיא חבר –  הוא יקבל חנינה", אמר עו"ד שמעון, והסביר ש"אם לא הייתי מתרשם שהוא רציני, לא הייתי נכנס לעניין הזה". 

פרקליטו של האסיר, שמרצה שני מאסרי עולם בכלא שטה, טוען שיש בידיו מידע מדויק על מיקום קבורת החייל הנעדר שיצא מבסיסו ברמת הגולן ב-17 באוגוסט 1997 ומאז נעלמו עקבותיו. בפנייה לפרקליטות נכתב: "אמרנו שנסכים לכך שהוא יקבל חנינה רק במידה ותימצא הגופה". 

בפרקליטות המדינה אישרו כי מתנהלים מגעים בנושא זה וממשרד המשפטים נמסר כי "נוכח מחויבותה של מדינת ישראל לאיתור נעדרי צה"ל והשבתם, בחודשים האחרונים קוימו מגעים ראשוניים בין המדינה לבאי כוחו של האסיר במטרה לבחון את טיב המידע שלטענתו מצוי בידיו. מגעים אלו לא הבשילו לכדי דיון ענייני בשל טעמים הנעוצים הן באסיר עצמו והן בטיב המידע".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן