Skip to content

הכנסת: בעלי חוזים כובלים יוכלו להשתחרר מיחידות נופש

יוזם החוק, ח"כ איתן כבל: "מדובר בחוק צרכני שאישורו גרר את אחד מהמאבקים הארוכים והקשים ביותר שניהלתי. אני שמח שבסופו של דבר מי שניצח הוא הצרכן הישראלי. החוק הוא מהפכה צרכנית של ממש שתכניס כללי משחק חדשים בכל הקשור למערכת היחסים שבין העסקים לצרכנים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הכנסת אישרה היום את הצעת החוק של יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איתן כבל, האוסר על עסקים להתנות ביצוע עסקה עם הצרכן בהתחייבות לתקופת זמן. בכך מגיע לסופו תהליך חקיקה ארוך שהחל עוד בכנסת הקודמת וכלל את מאבקם של בעלי יחידות הנופש בבתי המלון של "קלאב הוטל", על זכותם להשתחרר מהחוזה מול בית המלון שחייב אותם לפרק זמן של מספר דורות קדימה. במקרה זה יחול החוק רטרואקטיבית ויאפשר לבעלי היחידות להשתחרר מהחוזה ללא קנס. כמו כן יחול החוק על חדרי כושר, מועדוני בריאות, בריכות שחייה ומכונים לעיצוב הגוף.

יוזם החוק, ח"כ כבל אמר לאחר אישורו: "מדובר בחוק צרכני שאישורו גרר את אחד מהמאבקים הארוכים והקשים ביותר שניהלתי. אני שמח שבסופו של דבר מי שניצח הוא הצרכן הישראלי. החוק הוא מהפכה צרכנית של ממש שתכניס כללי משחק חדשים בכל הקשור למערכת היחסים שבין העסקים לצרכנים".

"מהפכה צרכנית". איתן כבל (צילום: דן בר דוב)
"מהפכה צרכנית". איתן כבל (צילום: דן בר דוב)

על פי ההצעה הסופית מנויים חדשים על חדרי כושר, מועדוני בריאות, בריכות שחיה ומכונים לעיצוב הגוף, ורוכשי יחידות נופש יוכלו לבטל את התקשרותם תמורת דמי ביטול על פי תיקון בחוק הגנת הצרכן.

דמי הביטול בחדרי הכושר והאחרים לא יעלה על 25% משווי העסקה. בביטול ההתקשרות לרכישת יחידות נופש ניתן יהיה לקבל 50% מהחלק היחסי של הסכום הראשוני ששולם צמוד למדד. התיקון יחול על עסקאות חדשות שייעשו אחרי פרסום התיקון ברשומות (כחודש לאחר קבלתו בכנסת).

לפי החוק מנויים חדשים על חדרי כושר ובריאות שירצו לבטל את ההתקשרות יידרשו לבקש זאת מהבעלים לפחות חודש מראש. הבעלים יוכלו להציע להם לפחות שני מסלולים לתשלום, חודשי או שנתי. נקבע כי ניתן יהיה לגבות מהם דמי ביטול רק אם שני המסלולים הוצעו להם בכתב. עוד נקבע כי הבסיס של דמי הביטול יהיה ההפרש שבין המחיר במסלול החודשי למחיר במסלול השנתי כפול מספר חודשי השימוש במינוי.

עם זאת נקבע עוד כי דמי הביטול לא יעלו על 25% מסך העסקה אם היא בוטלה בתוך 4 החודשים הראשונים. אם העסקה תבוטל במהלך 4 החודשים הבאים דמי הביטול לא יעלו על 20% משווי העסקה, ואם היא תבוטל ב-4 החודשים האחרונים דמי הביטול לא יעלו על 17% משווי העסקה.

[related-posts title="כתבות קודמות בנושא יחידות הנופש"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן