Skip to content

נעם רותם, בין מחאה לתקווה

אהוד בנאי הפתיע את הקהל, כשביצע את שיר הנושא במופע השקת האלבום "נשורת" של נעם רותם. יובל אראל היה עם המעריצים במועדון "בארבי" בת"א
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"נשורת", אלבומו החדש של נעם רותם, אומנם קליל במשקלו, רק שמונה שירים חדשים, קצת יותר מאלבום אי.פי, פחות מידי מאלבום סטנדרטי, אולם מהווה תעודת זהות חדשה, רעננה ומאוד אישית של נעם, שלראשונה גם הפיק מוזיקלית את כל התהליך לצידו של דניאל מאיר. שירי האלבום החדש נעים על הפס המתפתל בין חורבן, אובדן אמונה ודרך, והפחדים הכי עמוקים שלנו, לצד תקווה ומציאות חדשה.

תעודת זהות חדשה ורעננה. רתם. צילום: יובל אראל

את נעם פגשתי לראשונה לפני שלוש שנים כשחגג את השקת אלבומו האישי הקודם "ברזל ואבנים". מאז הצטלבו דרכינו במספר הזדמנויות, אחת החשובות בהן הייתה לפני שנה כאשר חגג במועדון "בארבי" בת"א את הקמבק של "קרח תשע", הלהקה שאותה הנהיג ובעקבותיה זכה לחשיפה ולהכרה בקרב קהל רב.

אמש (שלישי) חגג נעם את השקת אלבומו החדש באותו מקום, "בארבי", מול קהל יותר מצומצם, אך די כדי לשוות למופע את אווירת הרוקנ'רול המקומי, לעמוד בצפיפות זה לצד זה כדי לחוות במשותף את החגיגה המוזיקלית של נעם.

המופע, שחומם על-ידי הצמד הנשי שלי ורותם, הנמנות על ההרכב המלווה את רותם, נפתח בהפתעה וללא הכנה מוקדמת, כאשר את שיר הנושא של האלבום מבצע אורח לא צפוי – אהוד בנאי, שלקח את תפקיד הזמר בעוד נעם פורט על גיטרה יחד עם חברי ההרכב המלווה. אחרי המחווה הזו, המאוד מכבדת, המשיך הליין אפ של המופע בו נשזרו שירים מהאלבום החדש לצד חומרים מוכרים ואהובים מאלבומו הקודם, במשולב עם כמה משירי "קרח תשע" המושרים מילה במילה בפי הצעירים הרבים שהתקבצו מול הבמה.

נעם והרכב הנגנים סחפו את האולם לחגיגה מוזיקלית, שהשאירה טעם של עוד גם אחרי שני סטים של הדרן. אחרי דקות ארוכות שבהן הקהל מיאן לעזוב את המועדון בעוד הסאונד מן כבר מפעיל את מוזיקת הרקע ואורות האולם דולקים, חזר נעם רותם לבדו עם הגיטרה לתת הדרן אישי נוסף – "הכיתה שלנו" או בשמו המקורי בפולנית – Nasza Klasa.

את השיר כתב והלחין במקור אחד מזמרי המחאה הבולטים בפולין, יאצק קצ'מרסקי, כתגובה מאוחרת לגירוש הסמוי שנכפה על מתנגדי השלטון בפולין הקומוניסטית של שנות השבעים. שיר התוקף את שיתוף הפעולה שבשתיקה המתמשכת של האזרחים. אין זו הפעילות התודעתית חברתית הפוליטית היחידה של נעם, הוא נטל חלק גם במופע מחאה נגד מעצרן של בנות "פוסי ריוט" ברוסיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן