Skip to content

"משעשעי חיך" – בלגיה, איטליה, הודו ופסח

חדשות האוכל – כל מה שקורה בעולם המזון, אוכל, משקאות, מסעדות, שפים והסצינה הקולינארית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלוף האלופים

בשבוע שעבר דיווחנו לכם על חצי גמר תחרות San Pellegrino Cooking Cup, שילוב של בישול ושיט. ובכן, ביום שלישי התקיים במלון "הרודס" בתל אביב אירוע הגמר, בהשתתפות ארבעה פיינליסטים, שניגשו לשיפוט בפני השפים מושיק רוט, מאיר אדוני ואנריקו סיירה – שף אורח מאיטליה בעל 3 כוכבי מישלן. את הגביע לקח אחמד סלמה, ממסעדת מלון המלך דוד בירושלים, שהגיש קנלוני שום שחור במילוי ברווז בטכניקות מולקולריות. השפית מור ורשבסקי, ממסעדת מסה, זכתה בתואר חביבת הקהל לאחר שהרוב מ-150 הסועדים שטעמו את ארבע המנות התלהבו מגרסה מקורית שהכינה לאושפלואו. הילה אלפרט הנחתה בחן רב את האירוע החגיגי, שבו נכחו כל המי ומי של עולם הקולינריה הישראלי, ופטפטה עם האורחים מחו"ל באיטלקית שוטפת. הזוכה ייצג את ישראל בתחרות העולמית ה-14, שתתקיים בוונציה בחודש יוני, ואנו מאחלים לו, שלכל הפחות ישחזר הישגים של נציגים ישראלים משנים קודמות.

המנה של חביבת הקהל תחרות גביע סן פלגרינוהמנה של חביבת הקהל תחרות גביע סן פלגרינו

מבלגיה באהבה

מסתבר שבלגיה היא יותר מאשר תחנת עצירה בדרך מהולנד לצרפת, אלא מעצמה קולינרית. את ההוכחה נקבל בשבוע הקולינריה הבלגי, שיתקיים בשבוע הבא בנמל תל אביב. בכל ערב יקבלו את פני המשתתפים דוכני בירה בלגית שיציעו מהדורות מיוחדות, שוקולדים בלגיים וופל בלגי. דוכני השוק יצטרפו לחגיגה ויציעו וריאציות מקוריות למנות אופייניות מהמטבח הבלגי כמו נקניקיות ברוטב בירה, שוקרוט על פסטה עם חרדל וכרוב כבוש, עוף צלוי במשרה בירה ועוד. גולת הכותרת היא ביקורו של ויקי ג'ונס, שף בלגי בעל שני כוכבי מישלן שיתארח במסעדת קיצ'ן מרקט, ויבשל עם שף המסעדה – יוסי שטרית, מנות על קו התפר שבין ישראל לבלגיה (כן, יש כזה דבר). אטרקציה נוספת היא גמר תחרות מזיגת בירה בהשתתפות מיטב הברמנים בארץ, שידגימו איך עושים זאת כמו שצריך. 25-27 במרץ, שוק האיכרים נמל תל אביב.

אוצר הבירה של מבשלת 'לף' מלמד כיצד למזוג בירה בלגית (צילום: דן בר-דוב)אוצר הבירה של מבשלת 'לף' מלמד כיצד למזוג בירה בלגית (צילום: דן בר-דוב)

פסח קל וכשר

פורים בקושי עבר, אך תחום הבישול כבר במלוא הקיטור בהכנות לפסח, חג מורכב באופן כללי ועל אחת כמה וכמה כשמדובר באקסטרה-מקפידים. השף-קונדיטורית אפרת ליבפרוינד מתמחה בדיוק בנישה הזו. לכבוד החג התפרסם ספרה השלישי "אפרת ליבפרוינד מגישה פסח", בהוצאת דני ספרים, ובו מתכונים מסורתיים עם טאץ' של חדשנות. הספר מחולק לחמישה פרקים: בייסיק (ריבות, ליקרים, מיונית וכדומה), ליל הסדר, חול המועד, פיקניק (כי אם מוכרחים לאכול בחג, שלפחות יהיה בחיק הטבע) ומתוקים. הספר מציע פתרונות לאין סוף הארוחות בחג, וגם הפחות מקפידים יוכלו לשאוב ממנו רעיונות מוצלחים. סגנון ההגשה המוקפד של ליבפרוינד מחלחל עד לרמת הסטיילינג והצילום המקצועי – חלק מהמנות אף צולמו במדבר, זכר ליציאת מצרים.

חזה עוץ במילוי פירות יבשים מתוך ספר המתכונים הכשר (צילום: אנטולי מיכאלו)

חזה עוף במילוי פירות יבשים מתוך ספר המתכונים של אפרת ליברפרוינד בהוצאת דני ספרים (צילום: אנטולי מיכאלו)

הודו לשם

משום מה, המטבח ההודי לא נחשב לאחד המטבחים האתניים הפופולאריים בארץ, למרות שיש לא מעט קווי דמיון בין הודו וישראל. לרגל יציאת הסרט "לאנץ' בוקס" לאקרנים בישראל בתחילת החודש הבא, יזמה שגרירות הודו בשיתוף רשת בתי קולנוע לב ומסע אחר און ליין את "מבשלים הודו – טסים הודו", תחרות בישול לגילוי המנה ההודית הטובה בישראל. כדי להשתתף, יש להעלות מתכון מפורט ותמונה לעמוד הפייסבוק של מסע אחר. 20 מועמדים סופיים יוזמנו לשלב שיפוט בפני רינה פושקרנה (טנדורי) יונתן רושפלד והילה אלפרט, שבו ייבחרו חמישה מועמדים סופיים שיתבקשו לבשל ארוחה חגיגית בבית שגריר הודו. הפרס למנצח: חופשה זוגית מפנקת בהודו כולל טיסה ומלון לשבוע. את המתכונים יש להעלות לפייסבוק עד 31 במרץ.

השחקנית נימרט קאור בסרט 'לאנץ' בוקס'השחקנית נימרט קאור בסרט 'לאנץ' בוקס'

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן