Skip to content

לוויין זיהה עצמים גדולים באוקיינוס ההודי

יתכן שאלה הם שרידים של המטוס המלזי שנעלם. אורכו של אחד עצמים הוא כ-24 מטר. אוסטרליה שלחה מטוסים וספינה לעבר המקום שבו התגלו העצמים. ספינת סוחר שינתה את מסלולה והיא שטה למקום הגילוי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אוסטרליה שלחה היום ארבעה מטוסים וספינת חיל הים לסרוק שטח בדרום האוקיינוס ההודי, כדי לקבוע אם שני העצמים הצפים הגדולים, שזוהו שם אתמול על ידי לוויין, הם שרידים של המטוס המלזי, שנעלם לפני כמעט שבועיים.

צילומי העצמים שהתגלו בדרום האוקיינוס ההודי, שפירסמה ממשלתה אוסטרליה
צילומי העצמים שהתגלו בדרום האוקיינוס ההודי, שפירסמה ממשלתה אוסטרליה

הודעה בפרלמנט

מוקדם יותר, הודיע היום ראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט על התגלית בפרלמנט האוסטרלי, וכינה אותו "מידע חדש ואמין". אבוט אמר שהוא כבר דיבר עם עמיתו המלזי נג'יב רזאק המלזי, אבל הזהיר, כי העצמים טרם זוהו. "המשימה של איתור עצמים אלה תהיה קשה מאוד וזה עשוי להתברר גם שהם אינם קשורים לחיפוש אחר טיסה "370, הוא ציין.

מה קרה למטוס?

עד כה לא נמצאו הריסות של מטוס הבואינג 777-200ER של חברת התעופה ממלזיה איירליינס, שהמריא ב-8 במרץ מקואלה לומפור בדרכו לבייג'ין ולאחר 50 דקות טיסה נעלם. מאמצי החיפוש אחריו הם הגדולים ביותר בהיסטוריה של התעופה והם גם העלו סדרה של שאלות – מה קרה למטוס, שנשא 239 אנשים.

צילומי לוויין

מפת אזור החיפושים והגילוי של העצמים שהתגלו על ידי לוויין, שפירסמה ממשלת אוסטרליה
מפת אזור החיפושים והגילוי של העצמים שהתגלו על ידי לוויין, שפירסמה ממשלת אוסטרליה

"צילומי לוויין, שנותחו על ידי מומחים, גילו שני עצמים צפים בגודל סביר, כשהם עולים ויורדים באוקיינוס ההודי בדרום", מסר במסיבת עיתונאים ג'ון יאנג, מנכ"ל הרשות לבטיחות הימית של אוסטרליה, "האובייקטים התגלו כ-2,500 קילומטר מדרום מערב לעיר פרת'. העצם הגדול ביותר שהתגלה אורכו כ-24 מטר והשני קטן יותר. כמה חפצים קטנים נראו מפוזרים סביב העצם הגדול", הוא סיפר.

לדבריו, זהו הגילוי הטוב ביותר שיש בידי המחפשים עד כה. "אבל אנחנו צריכים להגיע לשם, למצוא אותם, לראותם ולהעריכם, כדי לדעת אם זה הגילוי משמעותי או לא", הדגיש יאנג והזהיר, כי החפצים עשויים גם להתברר כמוצג שווא.

ראות לקויה באזור

צוות מטוס אוריון של חיל אוויר המלכותי האוסטרלי, שהגיע לאזור בשעה 13:50 זמן מקומי, סיפר, כי הראות באזור לקויה. עובדה העלולה לעכב את מאמצי חיפוש, כאשר נותרו שעות אור ספורות עד רדת החשכה. בינתיים שוגרו לאזור עוד שלושה מטוסים והם צפויים להגיע לשם עוד היום.

שתי ספינות גם הן בדרכם לאזור החיפוש. ספינת סוחר, שנענתה למוקד תיאום ההצלה, שינתה את מסלולה לכיוון אזור הגילוי והיא אמורה להגיע למקום בסביבות השעה 6 בערב זמן מקומי, ואילו ספינת הצי המלכותי האוסטרלי, המצויידת היטב במכשור זיהוי מתאים, עדיין רחוקה מהמקום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן