Skip to content

הנשיא פרס בירך את אזרחי איראן ואיחל להם ראש שנה שמח

"אזרחי איראן היקרים, בכל מקום שתמצאו, חג נורוז שמח", אמר הנשיא פרס. " לעם היהודי ולעם האיראני מסורת של ערכים עמוקים, היסטוריה ארוכה ומשותפת. אנו קוראים לחיים בשלום והבנה הדדית. מאחל לכם כי תהיה שנה של שלום, שנה בה נשכח ממלחמה ואיומים. אנו יכולים לעשות זאת. חג נורווז שמח"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, שמעון פרס, בירך את אזרחי איראן לרגל ראש השנה הפרסי.

הנשיא פרס הקליט ראיון מיוחד המיועד לאזרחי איראן ובו בירך אותם ישירות בברכת שנה טובה לרגל חג הנורוז. את הריאיון נתן הנשיא לקול ישראל בפרסית, המשודר באמצעות לוויין ולתחנת החדשות הפרסית "Radio Farda", המשודרת ברדיו ובאינטרנט ברחבי איראן.

"היסטורית עמכם קוראת לשלום, ולכך שכל העמים יחיו יחד". שמעון פרס. (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"אני מאחל לעם האיראני כי יאפשרו לדור הצעיר לבנות עתיד חדש". פרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא פתח את הריאיון בברכת חג מסורתית בפרסית: "אזרחי איראן היקרים, בכל מקום שתמצאו, חג נורוז שמח", והמשיך בברכה: "לעם היהודי ולעם האיראני מסורת של ערכים עמוקים, היסטוריה ארוכה ומשותפת – אנו קוראים לחיים בשלום והבנה הדדית. מאחל לכם כי תהיה שנה של שלום, שנה בה נשכח ממלחמה ואיומים. אנו יכולים לעשות זאת. חג נורווז שמח".

הנשיא נשאל על ידי הכתבים על זיכרונותיו מביקוריו באיראן בתקופת השאה,  בימים אחרים של קשרים דיפלומטים בין המדינות. הוא סיפר על חוויותיו מביקוריו באיראן, וברך על מנהגי התרבות סביב החג, המאכלים והמסורת ופנה ישירות לעם האיראני בהדגישו כי מדינת ישראל שואפת לשלום עם כל שכנותיה.

"אני מכיר את העם האיראני שנים רבות", אמר פרס. "היסטורית עמכם קוראת לשלום, ולכך שכל העמים יחיו יחד. ישראל מתנגדת לשפיכות הדמים בכל מקום בעולם-אין צורך בזה. אני מאחל לעם האיראני כי יאפשרו לדור הצעיר לבנות עתיד חדש, שאינו מלא בדם אלא מלא בשלום ושיתופי פעולה. עלינו לדבר אחד עם השני, ולצעוד יחד לעבר עתיד של שגשוג ורווחה."

לשאלת הכתב אודות עתיד היחסים בין איראן לישראל, אמר הנשיא: "אין לי ספק כי ישראל תהפוך למדינה תורמת במזרח התיכון. אני מאמין כי צעירי איראן וצעירי העולם יבחרו לחיות בעולם מאושר, בשלום ובשיתוף פעולה. אני מקווה כי ילדינו, יהודים, ערבים, דרוזים נוצרים יעבדו ביחד, ילמדו יחד ויפתחו ביחד את עתיד המזרח התיכון, ישראלים, פלסטינים ואיראנים יכולים לחיות בשלום. אין סיבה כי לא יוכלו! ".

את הריאיון לקול ישראל בפרסית ערך מגיש הרדיו הוותיק מנשה אמיר, הברכה תופץ גם באמצעות הרשתות החברתיות ובערוץ ה-YouTube.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן