Skip to content

נתפסו כ-400 טלפונים סלולאריים החשודים גנובים

במבצע "שיחה ממתינה" שבו פשטו אתמול שוטרים וצוותים מרשות המסים על בתי עסק לממכר טלפונים סלולאריים באשדוד. הועלו גם חשדות לביצוע עבירות מס על ידי עוסקים בתחום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במבצע "שיחה ממתינה", שהתקיים אתמול, פשטו עשרות שוטרי מרחב לכיש, המחוז הדרומי ומבקרי רשות המסים, על 15 בתי עסק באשדוד, בהם על פי החשד התבצעו עבירות מס והוחזקו טלפונים החשודים גנובים. נתפסו מאות טלפונים וציוד נוסף. יש חשד גם לביצוע עבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים.

בתום חודש של פעילות סמויה פשטו אתמול עשרות שוטרי מרחב לכיש, משטרת אשדוד, שוטרי יחידת ההונאה של המחוז הדרומי ולוחמי סמ"ג 5 של מג"ב יחד עם 18 צוותים מרשות המסים – מבקרים ממשרדי מע"מ אשדוד ומס הכנסה אשקלון – על 15 בתי עסק לממכר טלפונים סלולאריים באשדוד ובבתיהם של הבעלים של בתי העסק בחשד, כי החזיקו ברכוש החשוד כגנוב.

עבירות שוד וגניבת טלפונים

עבירות שוד וגניבת טלפונים סלולאריים הפכו בשנים האחרונות למכת מדינה. בעיר אשדוד בלבד התבצעו בשנת 2013 יותר מ-450 עבירות הקשורות בטלפונים סלולאריים כגון: שוד, חטיפה וגניבה. אתמול כאמור בוצע מבצע רחב היקף שזכה לשם "שיחה ממתינה", במהלכו פשטו הכוחות על בתי עסק לממכר טלפונים סלולאריים ברחבי העיר אשדוד במטרה לאתר רכוש גנוב ולפגוע במקורות ההון בעסקים, שבהם ישנה זיקה לגורמים עברייניים.

במבצע, עליו פיקד פקד סהר שאול ממשטרת אשדוד/מרחב לכיש, נתפסו יותר מ-400 מכשירי טלפון ניידים, עשרות מחשבים ניידים, מאות כרטיסי "סים" וטאבלטים, שעל פי החשד חשודים כגנובים.

עבירות מס

מממצאים ראשונים של רשות המסים הועלה חשד לביצוע עבירות מס על ידי בעלי עסקים שנבדקו, ביניהם: הפרשים בקופה – דהיינו אי רישום כל הכנסות העסק, אי רישום עסקאות רכישה בעסק, חשד להפצת חשבוניות פיקטיביות ואי הלימה בין דיווחי העסקאות למלאי בעסק.

עוכבו לחקירה

32 מהבעלים של בתי העסק ועובדים עוכבו לחקירה במשטרת אשדוד, לאחריה שוחררו. זיהוי הטלפונים וחקירת הפרשה נמשכת. מרשות המסים מעדכנים, כי בימים הקרובים ייבדקו כל המסמכים שנתפסו בעסקים, אז יוחלט לגבי המשך הצעדים שיינקטו נגד בעלי העסקים אצלם נמצאו ליקויים.

"קרקע נוחה לגלגול כספים"

מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב יורם הלוי התייחס מבצע הנרחב: "תופעת מקרי השוד וגניבות הסמארטפונים היא תופעה ארצית רחבת היקף שמגלמת בתוכה בריונות, אלימות ופוגעת קשות בתחושת הביטחון של האזרח שומר החוק, מדובר במכשירים יקרים ובשביל העבריינים קרקע נוחה לגלגול כספים בסכומי עתק. אשר על כן אנחנו במחוז דרום פועלים באופן הדוק עם רשות המסים ותוקפים פעילות עבריינית זאת במישורים רבים כולל חילוט כספים ותפיסת מיטלטלין בדיוק כפי שפעלנו בפרשייה הזאת באשדוד. העבירות הללו שמציקות מאד לאזרחים הרבים שמשלמים ממיטב כספם לרכוש מכשיר סלולארי ראוי שיטופלו בקשב ובנחישות בדיוק כמו העבירות האחרות שנמצאות יותר בכותרות ועל סדר היום הציבורי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן