Skip to content

'הַצָּעָה לְסֵפֶר' / 28.3.2014

חיים באר חדש, מתנה מושלמת לפרנקופילים, הזמנה לשותפות בהוצאה של יצירה נשכחת ועוד. שבת שלום!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אור קדומים / ג'ון באנוויל  לקח לי מעט זמן להתגבר על שם הספר שהזכיר לי איזה מאחז לא חוקי ולשים לב שמדובר בספר חדש של אחד הסופרים האירים החשובים והמעניינים. זהו סיפורו של אלכסנדר קליב, שחקן ששיא הקריירה שלו כבר מאחוריו הנזכר בימי נעוריו בעיירה קטנה באירלנד של שנות החמישים ברומן אותו ניהל עם אימו של חברו הטוב, היא בת שלושים וחמש והוא בן חמש עשרה. בין הזכרונות מהעת ההיא צפה גם דמותה של בתו שהתאבדה עשר שנים קודם לכן. אולם, זהו אינו רומן נעורים נוסטלגי כפי שעלולים לחשוד, נושאו המרכזי של הספר הוא הפער בין מה שהיה למה שזכור לנו, בין המציאות לבין הדרך בה בחרנו לספר אותה לסביבה ולעצמנו ועד כמה משפיעות הבחירות הללו על חיינו.

 אור קדומים מאת ג'ון באנוויל, הוצאת ידיעות ספרים, תרגם מאנגלית: גיל שמר, 260 עמ'

פריז סיפור אהבה / בעריכת ראובן מירן  והנה ספר  נפלא ומרחיב לב עבור פרנקופילים בוודאי אבל גם עבור כל אוהב תרבות באשר היא. ראובן מירן, הרוח החיה מאחורי אחת מהוצאות הספרים החשובות הפועלות בישראל ליקט מאות קטעים מהשירה ומן הספרות הקלסית בהם נזכרת פריז והוסיף להם צילומים מביקוריו הרבים בעיר. במהלך מאות שנים נכתבו אין ספור יצירות על  או בהשראתה של העיר שרבים רואים בה את בירת התרבות העולמית ולא מעט מהכותבים הגדולים ביותר התגוררו בה וכתבו את יצירותיהם כשנופיה נשקפים מחלונם. אחד הציטוטים היפים בספר שייך לשופן שהגיע אליה כשהוא בן עשרים ואחת וגם נקבר בה: "נישא על כנפי הרוח הגעתי לכאן. נושמים כאן לאט, אבל זו אולי הסיבה שמרבים יותר להיאנח. פריז היא כל מה שאתה רוצה.."

 פריז, סיפור אהבה בעריכת ראובן מירן, הוצאת נהר ספרים, 253 עמ'

חלומותיהם החדשים / חיים באר  רומן חדש לאחד הסופרים הישראלים הבולטים והמעוטרים שזכה עד כה כמעט בכל פרס אפשרי. באר, לא פחות משהוא סופר הוא אשיה ספרותית של ממש. מלבד היותו פרופ' לספרות, נהג באר להעביר סיורים ספרותיים, כתב במשך שנים טורים עיתונאיים על ספרים וסופרים ומילא שורה ארוכה של תפקידים בעולם המו"לות. הידע שלו עצום וניכר בכתיבתו כמעט בכל פסקה בין אם אתם מאוהביו או לאו.

מפגש בין גדעון שורק, איש מוסד לשעבר המבקש לכתוב רומן על ימי החרדה של אל עלמיין וסכנת הפלישה הנאצית לבין סופרת שנונה שספרה הראשון הפך לרב המכר בין לילה. תוך כדי החיזור המתפתח ביניהם נחשפים סודות ומתנהלות שיחות מרתקות על כתיבה ומשמעותה.

חלומותיהם החדשים מאת חיים באר, הוצאת עם עובד, 480 עמ'

מארדי והמסע לשם / הרמן מלוויל   והנה חידוש ב"הצעה לספר", אחד שעדיין לא יצא. לא בעברית, על כל פנים. רון דהן מייסד אינדיבוק ויהונתן דיין, אחד המתרגמים המוכשרים ומי שאחראי בין היתר לתרגום הנפלא של "פרנסוס על גלגלים" מציעים לכם לקחת חלק בהוצאתו לאור של אחד מספריו המוקדמים של מלוויל, שכאמור, טרם תורגם לעברית.

מלוויל, המוכר לקוראים בעיקר בזכות "מובי דיק", כתב לא מעט ספרים העוסקים בחוויות הים וההפלגה בו, רבים מהם מבוססים על ניסיונו האישי. "מארדי והמסע לשם" הנחשב לספרו הבדיוני הראשון, ראה אור כשנתיים לפני שהגיח לאוויר העולם "מובי דיק" וגם הוא שילוב של הרפתקאות ימיות סוערות וצלילה אל מעמקים של חכמה ופילוסופיה. אפשר לרטון על כך שהספר הזה וספרים נוספים של מלוויל לא מצאו את דרכם אל הקורא הישראלי אך אפשר גם להיכנס להדסטארט ולרכוש את אחד מ-500 העותקים היחידים שיופצו.

[related-posts title="'הַצָּעָה לְסֵפֶר'"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן