Skip to content

צה"ל מאשר: נחשפה מנהרת טרור. החמאס: זו מנהרה ישנה

צה"ל אישר הבוקר לפרסום כי חשף באמצע השבוע מנהרת טרור. בזרוע הצבאית של החמאס טוענים, כי זו מנהרה ישנה שנחשפה בעבר ופוצצה על ידי צה"ל. היא שוקמה חלקית על ידי הארגון ורק מזג האוויר הסוער בשבוע שעבר גרם להתמוטטות חלקית ולחשיפה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בצה"ל איתרו ביום שלישי השבוע מנהרה במרחק של 300 מטר מזרחית מגבול הרצועה. כוחות צה"ל החלו בפעולות לגילוי כל המנהרה והשתמשו במספר מקדחים כדי לאתר את מסלולה.

במסיבת עיתונאים מיוחדת שערכה אמש בעזה הזרוע הצבאית של החמאס, גדודי עז א-דין אל קאסם, נטען כי צה"ל חשף מנהרה ישנה באזור עוטף עזה. לפי הארגון מדובר במנהרה שצה"ל חשף ופוצץ בעבר וכי אנשי חמאס הצליחו לשקם חלקים ממנה. מזג האוויר הסוער והגשמים שהיו בשבוע שעבר גרמו להתמוטטות חלק ממנה ולכן היא נחשפה עתה לעיני צה"ל.

עז א-דין אל קסאם במסיבת עיתונאים (צילום מסך)
עז א-דין אל קסאם במסיבת עיתונאים (צילום מסך)

"ישראל חשפה כביכול הערב מנהרה חדשה", אמר דובר הזרוע, אבו עוביידה, והדגיש כי "בניגוד לטענותיה של ישראל, מדובר במנהרה ישנה שהתגלתה כבר לפני כחודשיים. לפני מספר ימים חלק ממנה קרס וזה מה שישראל גילתה. לוחמינו מוכנים ומוצבים מתחת לאדמה ומעליה למפגש עם החיילים הישראלים שיכירו את כוחה של ההתנגדות, שתהפוך עבורם לסיוט". הדובר הזהיר: "מדובר בהכנות של אנשינו נגד תוקפנותה של ישראל. אנו נישאר מוכנים לכל התפתחות ונלמד את ישראל לקח שלא הכירה עד כה".

המנהרה שנחשפה ונוטרלה (צילום ארכיון: דו"צ)
המנהרה שנחשפה ונוטרלה באוקטובר שנה שעברה (צילום ארכיון: דו"צ)

בשנה וחצי שחלפה חשף צה"ל שלוש מנהרות טרור. הראשונה התגלתה בעקבות התמוטטות חלל תת-קרקעי אחרי היווצרותה של שלולית ענק מעל החפירה, והמנהרה השנייה נחשפה בסוף חודש אוקטובר שעבר הודות לפיתוח טכניקת גילוי חדשה באוגדה.

המנהרה האחרונה נחשפה ליד קיבוץ עין השלושה והיו בה פתחי יציאה רבים. אורכה היה כשני קילומטרים ותחילתה היתה בכפר אבסן, בין חאן יונס לגדר המערכת עם ישראל. במנהרה עצמה התגלו קרוניות הובלה והיא יועדה כנראה ללחימה בשלב כלשהו בעתיד. צה"ל פוצץ את המנהרה מעל פני הקרקע מחשש לזירות מטענים ממולכדות בתוכה.

בצה"ל סירבו בשלב ראשון להתייחס לנושא ורק הבוקר (שישי) אישר דובר צה"ל את דבר החשיפה ומסר כי המנהרה נחשפה כבר ביום שלישי השבוע ודבר החשיפה נשמר תחת ערפול עד אתמול. מדובר "במנהרת טרור אשר חדרה לשטח מדינת ישראל באזור דרום רצועת עזה", מסר הדובר. "צה"ל ימשיך ויפעל בנחישות לאיתור כלל המנהרות באמצעות מומחיות ויכולות שנצברו", לשון ההודעה. בצה"ל רואים במנהרת הטרור פגיעה בריבונותה של ישראל והפרה בוטה של הבנות מבצע "עמוד ענן" ומפנים אצבע מאשימה כלפי ארגון החמאס, כשגורמי צבא מציינים שארון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

המנהרה שנחשפה (צילומים באדיבות דובר צה"ל)
המנהרה שנחשפה (צילומים באדיבות דובר צה"ל)

הרמטכ"ל, בני גנץ, הציג בעבר את איום מנהרות התופת כתרחיש שצה"ל ייאלץ להתמודד עמו במלחמה הבאה. בנאומו במרכז בגין סאדאת בשנה שעברה ציין הרמטכ"ל כי "היא יכולה להיפתח במנהרת תופת שתביא לקריסת גן ילדים".

המשך המנהרה שנחשפה (צילומים באדיבות דובר צה"ל)
המשך המנהרה שנחשפה (צילומים באדיבות דובר צה"ל)
התמוטטות קירות המנהרה (צילומים באדיבות דובר צה"ל)
התמוטטות קירות המנהרה (צילומים באדיבות דובר צה"ל)
הסתעפויות במנהרה (צילומים באדיבות דובר צה"ל)
הסתעפויות במנהרה (צילומים באדיבות דובר צה"ל)

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן