Skip to content

המוסר הכפול של אנשי הרשות השנייה

מדוע "האופנובנק", שריצה את עונשו ושילם את חובו לחברה, מורד מהמסכים בהוראת הרשות השנייה, בזמן שירון ברלד, שעדיין חשוד בביצוע מעשה מגונה, ממשיך לככב בפרסומת?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זה לקח כמה ימים עד שהרשות השנייה נכנעה ללחץ הציבורי והסירה את הפרסומת לקטנועים בכיכובו של "האופנובנק".

חברת אלבר מוטו, יבואנית קטנועי דיאלים, השיקה השבוע קמפיין פרסומי מפוקפק. בתשדיר, שהופק במשרד הפרסום ראובני פרידן, נראה רוני לייבוביץ', שודד בנקים לשעבר שזכה לכינוי "האופנובנק", כשהוא מחזיק שקית שטרות ביציאה מסניף בנק. "שלושה דברים חשוב לבדוק כשקונים קטנוע", אומר העבריין לשעבר בטון של ג.יפית, "תא מטען גדול (בנקודה זו הוא תוחב שקית שטרות לתא האחסון), פתיחה חזקה (מאיץ את הקטנוע במהירות כרמז למנוסה מהמשטרה) ובעיקר ביטוח חינם, אחרת חצי מהבוחטה הולך רק על זה. בסצינה הבאה הוא מוסיף כי "סתם שודדים אותנו", כשברקע נשמעות סירנות ושוטרים צובאים על הבנק.

התשדיר הנ"ל, שהופיע במהלך השבוע בערוצים 2 ו-10, קומם צופים רבים שהתלוננו לרשות השנייה וזו הסירה את הפרסומת בטענה די קלושה כי "התשדיר מעודד עבריינות, בניגוד לקבוע בכללי האתיקה בפרסומות של הרשות".

האופנובנק בפרסומת (צילום: יח"צ)
רוני ליבוביץ' בטונים של ג. יפית. האופנובנק בפרסומת (צילום: יח"צ)

אפשר להתווכח עם נימוקיי הרשות השנייה. באופן אישי, קצת קשה לי להאמין שמישהו ישדוד בנק בגלל פרסומת היתולית בעלת ארומה פלילית. מעבר לצד הפרקטי, במדינה שבה עבריינים שישבו בכלא מכהנים כחברי כנסת ואפילו כראשי מפלגות, קצת קשה להזדעזע משודד בנקים לשעבר (שהשיב את הכסף לנשדדים). מצד אחר, הבחירה בעבריין לשעבר, שהורשע בבית משפט ונכלא לשמונה שנים, כפרזנטור של חברה מסחרית, לא תיזכר כליהוק האתי של השנה.

על דבר אחד קצת קשה להתפלמס – המוסר הכפול של אנשי הרשות השנייה. הבדרן ירון ברלד, שנחקר בחשד לביצוע מעשה מגונה בילדה בת 17, ממשיך לככב בקמפיין של חברת האשראי "קרדיט יוניון", למרות שהחקירה בעניינו עדיין לא הסתיימה. לאחר שהבדרן נחקר בפעם הראשונה ונשלח למעצר בית, חברת האשראי עשתה את הצעד המתבקש והודיעה על הורדת הקמפיין. אלא שבשבועות האחרונים ברלד חזר לתשדיר, בעקבות החלטת המשטרה לחקור גם את המתלוננת בחשד לסחיטה. "אנו מבינים כי אין מניעה להחזיר את הקמפיין לאוויר", הסביר אריאל דן, מנכ״ל ובעלי החברה, "אנחנו מאחלים לברלד חזרה מהירה לשגרה ושימשיך להצחיק את כולנו". את שתי המתלוננות, שהעידו על מעשים מגונים מצד הבדרן-פרזנטור, זה כנראה קצת פחות שיעשע.

הקמפיין בכיכובו של ברלד נטחן בערוצים המסחריים, אך אנשי הרשות השנייה עושים קולות של שטיח. למי ששכח, הטאלנט מארץ נהדרת עדיין חשוד בביצוע מעשה מגונה, אפילו אם הקטינה שהתלוננה נחקרה בחשד לסחיטה. כל עוד המשטרה נמנעת מהודעה רשמית, שמסירה את העננה מהקומיקאי, הוא עדיין בגדר חשוד. עובדה שמארץ נהדרת, מדורת השבט של "קשת", ברלד עדיין מושעה (ואם יוחזר לתכנית לפני זיכוי מלא זו תהיה החלטה אומללה).

מדוע "האופנובנק", שריצה את עונשו ושילם את חובו לחברה, מורד מהמסכים בהוראת הרשות השנייה, בזמן שירון ברלד, שעדיין חשוד בביצוע מעשה מגונה, ממשיך לככב בפרסומת?

התשובה נעוצה, כנראה, בסטטוס של שני האישים. רוני לייבוביץ' איננו טאלנט של קשת ואין לו מקורבים בתקשורת. ברלד, לעומתו, שוחה בברנז'ה הבידורית, מיוצג על ידי סוכנות אמנים נמרצת, ומוקף סחבקים פופולאריים שמתנדבים לסנגר עליו בתקשורת. הרבה יותר קל להפגין שרירים על האופנובנק, מאשר להטיל סנקציה על קומיקאי אהוד ומצליח.

בהקשר זה, כדאי להזכיר לרשות שגם מרגלית צנעני, שהורשעה על סמך הודאתה בסעיף "סחיטה ואיומים" וריצתה עבודות שירות, המשיכה לשמש כמנחה בערוץ 24 גם לאחר ההרשעה. אבירי המוסר, שמיהרו להוריד את המסך מעל רוני לייבוביץ', לא פצו פה כשמרגול שבה לטלוויזיה.

הסרת הפרסומת בכיכובו של רוני לייבוביץ' היא צעד לגיטימי לחלוטין, גם אם שנוי במחלוקת. האכיפה הסלקטיבית מצד הרשות השנייה, שמדירה את האופנובנק ומכשירה את ברלד ומרגול, נגועה בצביעות ובהתחסדות. שודד הבנקים לשעבר אולי איבד קמפיין, אך הסלבס ימשיכו לצחוק כל הדרך אל הבנק.

[related-posts title="מאמרים קודמים של תומר פלג:"]

2 Comments

  1. נחמה העצובה
    26 במרץ 2014 @ 21:06

    האופנובנק מככב בפרסומות בלי סוף כולל היום

  2. אלוני
    22 במרץ 2014 @ 21:05

    הפושעים הכי גדולים הם חברות הביטוח שדורשות מחירים מטורפים מרוכבי הקטנועים. דיאלים יצאו פה במהלך שבא לקראת הרוכבים. לגבי זה שהרשות השניה צבועה זה ידוע- ומה תגידו על הצביעות בכנסת שמעסיקה את דרעי בתור חבר כנסת?!?!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן