Skip to content

דרום קוריאה תרכוש F35

היא המדינה השלישית המצטרפת לרכש F-35 בעסקת מכירה צבאית למדינה זרה (FMS). דרום קוריאה מצטרפת לישראל ויפן, שבחרו במטוס ה-F-35A בשנים 2010 ו-2011, בהתאמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דרום קוריאה בחרה באופן רשמי במטוס F-35 לייטנינג II של לוקהיד מרטין (NYSE:LMT) עבור תוכנית רכש מטוסי הקרב שלה. דרום קוריאה היא המדינה השלישית המצטרפת לרכש F-35 בעסקת מכירה צבאית למדינה זרה (FMS). דרום קוריאה מצטרפת לישראל ויפן, שבחרו במטוס F-35A בשנים 2010 ו-2011, בהתאמה.

F35A להמראות ונחיתות קונונציונליות
F35A להמראות ונחיתות קונבנציונליות

תוכנית f-35 כוללת עתה השתתפות של שלוש זרועות ביטחוניות מארה"ב ושמונה מדינות בעולם. שלוש גרסאות שונות של F-35 יחליפו את מטוסי A-10 ו-F-16 של חיל האוויר האמריקני, F/A-18 של הצי האמריקני ואת F/A-18 ו AV-8Bהארייר של חיל הנחתים (מארינס), זאת בנוסף למגוון מטוסי קרב עבור לפחות עשר מדינות בעולם.

תכונות F-35

למטוס הקרב המשולב מהדור החמישי – f-35 שתי תכונות בסיסיות מיוחדות – חמקנות ואוויוניקה משולבת. הראשונה מעניקה למטוס יכולת לטוס בלי להתגלות על-ידי מערכות המכ"ם של האויב והשנייה מרכזת את המידע משלל החיישנים שבמטוס, כדי לספק תמונת מצב אחת. כך, למשל, איום שזוהה על-ידי המטוס יתורגם מיידית למטרת תקיפה.

במסגרת תכונות החמקנות של המטוס, מותקנים כל הטילים בתוך תא אכסון פנימי המחופה על ידי דלת נסגרת, שצידה החיצוני צבוע בצבע מיוחד שבו צבוע כל המטוס, הדוחה גילוי מכ"מי. בעת השיגור נפתחת הדלת, כפי שהיה בעת הניסוי הנוכחי, והטיל משוגר לדרכו. אחרי הירי נסגרת הדלת והמטוס שב להיות חמקני.

למטוס יש שלושת גרסאות: F-35A להמראות ולנחיתות קונבנציונאליות (CTOL – Conventional Takeoff and Landing ), F-35B להמראות קצרות ולנחיתות אנכיות (CTOVL – Short Takeoff/Vertical Landing) ו-F-35C המיועד לפעול בנושאות מטוסים (CV – Carrier Variant ).

"אנחנו מעריכים את האמון והביטחון שנתנה דרום קוריאה במטוס הקרב מהדור החמישי, F-35, על מנת למלא את דרישות הביטחון שלה. נשמח לסייע במהלך השיחות בין ממשלות דרום קוריאה וארה"ב במטרה להגעה להסכם סופי השנה", מציין אורלנדו קראווליו, סגן נשיא לוקהיד מרטין ארונאוטיקס, "החלטה זו מחזקת ומגדילה את השותפות הביטחונית הוותיקה שלנו, במקביל להרחבת היציבות האזורית שלנו בזירת אסיה והפסיפיק".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן