Skip to content

פברואר 2014 במלונות: עליה מרשימה בלינות התיירים

החודשיים הראשונים של 2014 מלמדים על חזרת הביקושים בשוק התיירות הנכנסת. לדברי מנכ"ל התאחדות המלונות, השפל שחוותה התיירות לישראל אשתקד עקב מבצע "מוד ענן" שהתבטא בגל ביטולי הגעת תיירים לישראל – נמחק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נתניה. בחודש פברואר חלה עליה של 31% בלינות התיירים בה לכ-25 אלף. (צילום: אתר עיריית נתניה)
נתניה. בחודש פברואר חלה עליה של 31% בלינות התיירים בה לכ-25 אלף. (צילום: אתר עיריית נתניה)

בחודש פברואר 2014 נרשמו כ- 709 אלף לינות תיירים בארץ, עליה של 23% לעומת פברואר 2013, וכ-711 אלף לינות ישראלים, המהווים עליה של אחוז אחד בלבד לעומת פברואר אשתקד.

בסך הכל נרשמו בפברואר במלונות כ- 1.42 מיליון לינות תיירים וישראלים, עליה של 11% לעומת פברואר 2013. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והתאחדות המלונות בישראל.

עליות של לינות תיירים נרשמו בכל חלקי הארץ: במערב ירושלים 185 אלף לינות (16%+), בת"א: כ- 153 אלף לינות (25%+), בטבריה וסובב כנרת: כ-92 אלף לינות ((22%+), באילת: כ- 81 אלף (36%+), בים המלח: כ- 31 אלף (28%+), בנתניה: כ- 25 אלף (31%+), בחיפה: כ- 18 אלף לינות (7%+), בהרצליה: כ- 10 אלף לינות (29%+) ובנצרת: כ- 19 אלף (22%+).

בלינות הישראלים נרשמו עליות באילת: כ- 294 אלף לינות (2%+), בתל אביב: כ- 41 אלף לינות (2%+), בחיפה: כ- 16 אלף לינות (8%+), בנתניה: כ-15 אלף לינות (33%+), בהרצליה: כ- 7 אלף לינות (16%+), בנצרת: כ- 6 אלף לינות (19%+).

לעומת זאת, ירידות בלינות הישראלים נרשמו בים המלח: כ- 125 אלף לינות (4%-), בטבריה וסובב כנרת: כ- 59 אלף לינות (9%-) ובמערב ירושלים: כ- 43 אלף לינות (8%-)

אילת מובילה בלינות

מספר לינות התיירים והישראלים באילת היתה הגבוהה ביותר – כ-375 אלף המהווים עליה של 8% ואחריה מערב ירושלים עם כ-288 אלף לינות, עליה של 10%. בתל אביב נרשמה עליה של 19% ל-כ-194 אלף לינות.

תפוסת החדרים הארצית הגיעה לכ-58% (6%+ לעומת פברואר 2013) והתפוסה הגבוהה ביותר נרשמה בים המלח: כ-72% (1%-), אחר כך במלונות תל אביב: כ-66% (12%+).

מצבת המלונות שעמדה על 49.400 חדרים – עליה של 3%.

לדברי שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, החודשיים הראשונים של 2014 מלמדים על חזרת הביקושים בשוק התיירות הנכנסת: "השפל שחווינו אשתקד עקב מבצע 'עמוד ענן' של גל ביטולי הגעת תיירים לישראל – נמחק. בדרך כלל, חודשי החורף, נחשבים כרבעון של שפל בבתי המלון. דווקא משום כך, העליה המרשימה בלינות התיירים חשובה מאוד למלונות, והיא אמצעי מרכזי בשימור עובדים. חשוב לנצל את המומנטום ולהגדיל את ההשקעה בשיווק ישראל בעולם".

צוראל הוסיף כי המשך השיפור בתיירות הפנים מעיד כי התייר הישראלי למד לנצל היטב את עונות השפל וליהנות ממחירים נוחים. "לשמחתנו, תעשיית התיירות מביאה תוצאות. יש גידול בהכנסות. מהפריחה נהנים ענפים רבים במשק, ובין היתר, מתרחבים גם מעגלי התעסוקה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן