Skip to content

השב"כ חשף מבצעים של פיגועי ירי בשומרון ובבנימין

השב"כ בשיתוף צה"ל והמשטרה עצרו שתי חוליות שהיו מעורבות בפיגועי הירי. בשב"כ מציינים את העלייה במוטיבציה של החזית העממית לבצע פיגועי טרור לעבר ישראלים וחיילים. לאחד מחברי החוליה שנהרג כשסירב להסגיר את עצמו נערכה הלוויה צבאית ברשות בהשתתפות המושלת של רמאללה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסם היום (שני) כי בפעילות משותפת של השב"כ וצה"ל נעצרו בחודש ינואר השנה חלק מחברי חוליית טרור, שביצעה באמצע אותו חודש פיגוע ירי לעבר כלי רכב ישראלי בצומת ג'ית סמוך להתנחלות קדומים בשומרון.

למרות שחברי החוליה ירו לעבר כלי הרכב ופגעו בו לא נפגע איש. לאחר מכן השליכו חברי החוליה מטען נפץ לעבר רכב חולף נוסף שלא נפגע. מחקירת העצורים בשב"כ עולה, כי בחודשיים שקודם לפיגוע  הייתה החוליה מעורבת בשני ניסיונות לביצוע פיגועי ירי באזור שלא צלחו, חרף איסוף מודיעין לשם ביצוע הפיגוע ואימון בירי שביצעו החוליה. בעת המעצר נתפס הרובה אשר שימש את החוליה בביצוע הפיגוע. עוד נודע כי כמה מחברי החוליה נעצרו על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ומוחזקים עדיין על ידם.

רובה הסער ששימש לירי בפיגוע בביר זית (צילום באדיבות השב"כ)
רובה הסער ששימש לירי בפיגוע בביר זית (צילום באדיבות השב"כ)

מבין מבצעי הפיגוע בפועל עצורים בישראל: עבד אלג'באר עמאד נאיף שחשיר (23) וג'יהאד אחמד עאדל שחשיר, בן 21. בנוסף נעצרו בישראל חברי חוליה נוספים שהיו מעורבים בניסיונות פיגוע קודמים ובסיוע למפגעים. מדובר באמג'ד פתח אללה אחמד פולה (24), מאלכ עבד אלנאצר סולימאן צובח (22) ונדאל מאג'ד ג'ואד זורבא (21).

 בשב"כ מציינים כי "מעצר חברי החוליה, ימים ספורים בלבד לאחר ביצוע הפיגוע בצומת ג'ית, מנע את המשך התבססותה של חוליה צבאית, אשר ביצעה בחודשים האחרונים מספר ניסיונות לפגיעה באזרחים ישראלים באזור השומרון".

חשיפת מבצעי פיגוע ירי וזריקת רימון הלם

עוד חושף הבוקר השב"כ, כי יומיים לאחר הפיגוע בו בוצע ירי ונזרק רימון הלם לעבר עמדת צה"ל באזור ביר זית שבבנימין, נעצרו כמה תושבי ביר זית, פעילים של "החזית העממית לשחרור פלסטין", בחשד לביצוע הפיגוע. הפיגוע אירע בשלוש לפנות בוקר ב-25 בפברואר 2014. המעצר בוצע בשיתוף פעולה בין השב"כ, צה"ל והמשטרה.

אחד העצורים, פאדי צאדק מוסא ושחה (27), שהורשע בעבר בביצוע עבירות של טרור וריצה מספר עונשי מאסר, הודה בזמן חקירתו בביצוע הפיגוע ביחד עם מעתז ושחה, והסגיר רובה מאולתר, ששימש לביצוע הירי. מחקירתו של פאדי בשב"כ התברר כי הוא תכנן את הפיגוע לפני מספר חודשים, רכש אמצעי לחימה ואף ביצע "ניסוי כלים". ביום הפיגוע, הוא התמקם סמוך לעמדה וביצע את הירי באמצעות רובה, ואילו מעתז (שנהרג לאחר מכן), גם הוא תושב ביר זית, שימש כתצפיתן שאמור היה להזהירו מפני כוחות צבא. לאחר הפיגוע, נמלטו השניים לביר זית.

מעתז ושחה נהרג במהלך ניסיון לעצור אותו לאחר מספר שעות בהן סירב להסגיר את עצמו לכוחות.
לפני לוויתו נערך לו טקס צבאי בראשות מפקד הביטחון הלאומי בגזרה ובהשתתפות מושלת רמאללה. לאחר מותו, פורסמו בתקשורת הפלסטינית הודעות גינוי נגד ישראל על הריגתו של ושחה מטעם ממשלת הרשות הפלסטינית וגורמים ברש"פ
. חקירתם של פאדי ויתר החשודים נמשכת.

בשב"כ מציינים את "המוטיבציה הגבוהה של ארגוני הטרור לקדם פיגועים בשטח ולעבר מטרות צבאיות, ואת רמת הסיכון מארגון החזית העממית, שפעיליו עמלים על הוצאת פיגועים נגד מטרות ישראליות".

 

 

1 Comment

  1. רפונזל
    25 במרץ 2014 @ 9:05

    כשאמרת חוליית טרור התכוונת ל'תג מחיר'?
    אה… לא?
    שוב טעיתי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן