Skip to content

ח"כים דורשים: להמיר את שחרור המחבלים בהקפאת הבנייה

לקראת התאריך שבו אמורה להתבצע הפעימה הרביעית של שחרור האסירים הפלסטינים כותבים ח"כים מהאופוזיציה והקואליציה לראש הממשלה: "הקפאת בנייה תמיד ניתן להפסיק ו'להפשיר' מחדש. אך להחזיר את הגלגל לאחור לאחר שחרורם של עוד אסירים ומחבלים מרצחים רבים זהו דבר לא אפשרי, מה גם שיש בשחרורם סכנה שישובו לפעילות טרור וימשיכו לפגע באזרחי ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברי כנסת מסיעות העבודה, התנועה וש"ס פנו אתמול (ב') לראש הממשלה בנימין נתניהו וקראו לו להמיר את המחווה של שחרור מחבלים במחווה של הקפאת הבנייה בהתנחלויות. המכתב הינו יוזמה של ח"כ חיליק בר (העבודה) המכהן כיו"ר השדולה לקידום פתרון הסכסוך הישראלי-ערבי וח"כ עמר בר-לב (העבודה)

"הזדמנות להפוך ממוהל למוביל". עומר בר-לב (צילום: ציפי מנשה)
"הזדמנות להפוך ממוהל למוביל". עומר בר-לב (צילום: ציפי מנשה)

בפנייה נכתב כי: "בזמנו, טרם נפתח המשא ומתן ביננו לבין הפלסטינים, הוצע לישראל לבחור בין אחת מתוך שתי מחוות לביצוע כלפי הפלסטינים, על מנת להראות על רצינות כוונות ישראל וכדי לאפשר את פתיחתו של המשא ומתן בין הצדדים. אחת האופציות למחווה ישראלית הייתה הקפאת הבניה בהתנחלויות. האופציה השנייה למחווה ישראלית הייתה שחרור אסירים ומחבלים במספר פעימות, אסירים שהינם כמובן רוצחים ומבצעי פעולות טרור כנגד תושבי ישראל, האחראיים למותם של אזרחים ואזרחיות חפים מכל פשע. לדאבוננו בחרה הממשלה לבצע מחווה זו של שחרור אסירים ומחבלים ולא במחווה האחרת שהוצעה לה – הקפאת הבניה בהתנחלויות."

"לתקן את הפסול - ועדיף מאוחר מאשר אף פעם". ח"כ חיליק בר (צילום ארכיון: נירה ידין)
"לתקן את הפסול - ועדיף מאוחר מאשר אף פעם". ח"כ חיליק בר (צילום: נירה ידין)

בהמשך פנו חברי הכנסת אל ראש הממשלה והצהירו כי: "אנו פונים אליך בכל לשון של בקשה לבקש מממשלת ישראל, מהאמריקנים ומהפלסטינים להחליט להחליף מידית את המחווה של שחרור אסירים ומחבלים בפעימה הרביעית במחווה של הקפאת בניה בהתנחלויות וזאת לפחות לכל משך תקופת המשא ומתן ביננו לבין הפלסטינים. אדוני ראש הממשלה, הקפאת בניה תמיד ניתן להפסיק ו'להפשיר' מחדש. אך להחזיר את הגלגל לאחור לאחר שחרורם של עוד אסירים ומחבלים מרצחים רבים זהו דבר לא אפשרי, מה גם שיש בשחרורם סכנה שישובו לפעילות טרור וימשיכו לפגע באזרחי ישראל. על כן אנו קוראים לך לפעול מידית לשם המרת המחווה של שחרור אסירים ומחבלים במחווה של הקפאת הבניה בהתנחלויות כאמור לעיל."

עוד הוסיפו כי: "בחירה בהקפאת בניה זמנית על חשבון שחרור מחבלים תרגיע רבים בימין הציוני מחד, תתמוך במשפחות השכולות מאידך ותוכיח לאזרחי ישראל ולעולם כי הבחירה בחיי אדם ובתמיכה במשפחות השכולות חשובה יותר מהמשך הבניה בהתנחלויות בעת זו, בניה אשר יש בה לבד בכדי לפגוע בהמשך המשא ומתן".

 יו״ר השדולה לפתרון הסכסוך ומיוזמי המכתב, ח"כ חיליק בר: "המרת שחרור המחבלים בהקפאת הבנייה בהתנחלויות לפחות לתקופת המו״מ הינה הדבר הנכון לממשלה, למשפחות השכולות, לתחושת הצדק שלנו ולישראל בכלל. זהו בוודאי הדבר הנכון כדי להראות על רצינות כוונות מצד ישראל להמשך המו״מ ולמחויבותה אליו. ההחלטה על הקפאת הבנייה במקום שחרור מחבלים הייתה צריכה להיות ההחלטה המקורית שמקבלת ישראל, וחבל שבחרה מלכתחילה בשחרור מחבלים, אך את הפסול יש לתקן ועדיף מאוחר מאף פעם. אני קורא גם לגוש הימין בישראל להוכיח שפיו וליבו שווים וכי זעקתו כנגד שחרור מחבלים חשובה לו באמת כמו שהיא חשובה לנו, ולהסכים להקפאת הבנייה לאלתר. יזמתי את המכתב יחד עם ח״כ עמר בר-לב מתוך הבנה כי זו ההחלטה הנכונה ואנו, קבוצת הח״כים החתומה על המכתב קוראים לו לפעול ליישומה לאלתר".

ח"כ עמר בר לב מיוזמי המכתב אמר כי: "נתניהו עומד היום בפני הזדמנות להפוך ממובל למוביל. הקפאת הבניה היא האקט הנכון לשעה זו, בייחוד מחוץ לגושי ההתיישבות במקומות שברור שבכל הסכם, לא יהיו חלק ממדינת ישראל. לכן, מוסרית, בינלאומית והחשוב מבחינת האינטרס הישראלי, מהלך של הקפאה הוא צו השעה והמענה ההולם לסיטואציה שאליה הגענו".

חברות וחברי הכנסת החתומים על המכתב הם: ח"כ חיליק בר- יוזם המכתב ויו"ר השדולה לקידום פתרון הסכסוך הישראלי-ערבי וח"כ עמר בר-לב- יוזם המכתב. למכתב הצטרפו: ח"כ איתן כבל, ח"כ שלי יחימוביץ', ח"כ נחמן שי, ח"כ משה מזרחי, ח"כ סתיו שפיר, ח"כ איציק שמולי, ח"כ אראל מרגלית, ח"כ מיקי רוזנטל, ח"כ מיכל בירן, ח"כ אבישי ברוורמן, ח"כ דוד צור, ח"כ יעקב מרגי וח"כ יצחק כהן.

2 Comments

  1. יפה
    25 במרץ 2014 @ 20:52

    שוב ח"כים לא מבינים ששיחות ותקשורת מקיימים עם הצדדים האחרים ולא עם עצמנו. שחרור האסירים נקבע בהסכמה עם הפלסטינים והאמריקנים. לא ניתן להמיר אותו כרצוננו אלא בהסכמה עם הצדדים הנוגעים בדבר – וזו כמובן לא תעמוד אפילו לדיון. נראה כמו ניסיון של פוליטיקאים לעשות כותרת ותו לא.

  2. עדה רבון
    25 במרץ 2014 @ 16:19

    חברי העבודה אולי נחמדים,בחורים טובים,לא שותים נפט ולא אוכלים זכוכית,אבל היו בסוף התור בחלוקת השכל. הם צריכים לתת לביבי את הרעיון למנוע את השחרור? לכאורה כדי לעצור בניה בשטחים הכבושים? והם באמת יעצרו? הוא ימנע מלשחרר ויבנה כשהוא ירצה. ממש חכמים. יופי נחמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן