Skip to content

הסכם קיבוצי היסטורי לשופטי הכדורסל והמזכירויות

הסכם קיבוצי ראשון שחל על כלל שופטי הכדורסל, המזכירויות ומנהלי האזורים ומכיר ביחסי עבודה ביניהם לבין איגוד הכדורסל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אמש, לאחר משא ומתן שארך כששה חודשים, נחתם הסכם קיבוצי בין איגוד הכדורסל לבין ההסתדרות הכללית (חטיבת הספורט של הסתדרות המעו"ף) להסדרת תנאי עבודתם של כ- 450 שופטי הכדורסל והמזכירויות מכלל הליגות. ההסכם, שחל רטרואקטיבית מחודש ינואר 2014, מכיר ביחסי עובד ומעסיק בין כל שופט לבין איגוד הכדורסל.

"המשא ומתן ארך כמעט חצי שנה. היו הרבה פגישות וטיוטות. בדרך גם התחלף יו"ר האיגוד. ברגע שדן חלוץ נכנס לתפקיד, המשא ומתן קיבל תאוצה," מספר ניר אלון, ראש חטיבת הספורט של הסתדרות המעו"ף, בראיון בלעדי לעיתון "מגפון", "היה לכולנו חשוב להסדיר את הנושא, שהיה פרוץ לאורך השנים. קודם היו השופטים במעמד לא ברור ועבדו בצורה לא מסודרת ומוסדרת. עכשיו הדברים מוגדרים וברורים."

כזכור, בשנת 2003 נחתם הסכם קיבוצי שהסדיר את תנאי עבודתם של 45 שופטים בכירים, סגל מקצועי. ההסכם הנוכחי מסדיר את עבודתם של יתר השופטים, ומפרט זכויות סוציאליות והחזרי הוצאות מהן ייהנו, לרבות חופשה שנתית, דמי הבראה, ימי מחלה, דמי נסיעות, ביגוד והנעלה, גמול עבודה בשבת, הפרשות לקרן פנסיה ולקרן השתלמות. "ההסכם הקיבוצי מקנה לשופטים זכות להפרשות מלאות לקרן פנסיה מהיום הראשון לעבודה," מסביר אלון את אחד ההישגים של המשא ומתן, "שופט שמתחיל את צעדיו הראשונים בענף בגיל צעיר יוכל לפרוש לפנסיה בעתיד בצורה מכובדת."

בהתאם להוראות ההסכם תוקם ועדה פריטטית של ההסתדרות, נציגות השופטים ואיגוד הכדורסל, שבה ייקבע אופן חלוקת התוספות החדשות המיועדות לשופטים, לרבות החזר הוצאות נסיעות, מאמן כושר, ביגוד והנעלה. עוד נקבע בהסכם מנגנון יישוב סכסוכים, לפיו בשלב הראשון יופנו סכסוכים בנוגע לפרשנות הוראות ההסכם וליישומו אל ועדה פריטטית כאמור.

* * *

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן