Skip to content

חנויות ואתרים מוכרים קורקינטים ואופניים ממונעים אסורים

כך מתריע היום מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי. לאחרונה הוחלט במשרד התחבורה להסדיר את מעמדם החוקי של הקורקינט והאופניים הממונעים ולקבוע תנאים ליבואם לארץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות בתי מסחר, חנויות ואתרי אינטרנט, משווקים בניגוד לחוק, קורקינטים ואופניים ממונעים, בנפחים ומשקלים האסורים למכירה בישראל. כך מתריע היום מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי.

אופניים ממונעים. צילום: ויקיפדיה
אופניים ממונעים. צילום: ויקיפדיה

סכנה לציבור ולרוכבים

לדברי יצחקי, מדובר בבתי עסק, המוכרים קורקינטים ואופניים בעלי הספק מנוע של 800 וואט ויותר ובנפח של עד 700 סמ"ק. מהירות הנסיעה של כלי רכב אלה עשויה להגיע עד ל-60 קמ"ש. אגף הרכב במשרד התחבורה מתריע בפני הציבור מפני רכישת קורקינטים ואופניים חשמליים, בלתי חוקיים, העלולים להוות סכנה חמורה לציבור ולרוכבים עליהם.

על פי קריטריונים של משרד התחבורה ניתן לייבא כיום לארץ קורקינט חשמלי בלבד שמשקלו המקסימלי אינו עולה על 12 קילוגרם ומהירותו היא 12 קמ"ש לכל היותר. עוד נקבע כי אפשר שהקורקינט יהיה בעל הספק של 100 וואט.

גיבוש הסדר ותקן

לאחרונה הוחלט במשרד התחבורה להסדיר את מעמדן החוקי של הקורקינט והאופניים החשמליים ולקבוע תנאים ליבואם לארץ. משרד התחבורה הגיש לפני כמה חודשים לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת תקנות חדשות המסדירות גם את מעמדם של האופניים החשמליים וקובעות קריטריונים ברורים לרכיבה עליהם.

במסגרת זאת, מגובש בימים אלה במכון התקנים הישראלי תקן חדש לקורקינט חשמלי, שיופץ בקרוב לעיון הציבור. התקן יקבע בין השאר את נפח המנוע והמשקל המותר של הקורקינט, מהירות מקסימלית, אזור הנסיעה המותר וגיל הרוכב.

תוכנית אכיפה

משרד התחבורה ומשטרת ישראל גיבשו תוכנית אכיפה מקיפה נגד משווקים ובעלי עסק המוכרים קורקינטים ממונעים האסורים למכירה בישראל, זאת לנוכח תופעה גדלה והולכת של יבוא, שיווק ומכירה של קורקינטים בעלי מנוע עזר האסורים בשימוש.

מנכ"ל משרד התחבורה הדגיש כי האכיפה תתמקד באופניים וקורקינטים חשמליים במשקלים ובנפחים, שבכל מקרה לא יותרו לשיווק ולשימוש בישראל.

סמנכ"ל בכיר תנועה במשרד התחבורה, אינג' אבנר פלור, מדגיש את הסכנות הכרוכות בשימוש בקורקינטים ואופניים חשמליים, בלתי חוקיים ומציין כי מדובר בכלי רכב, המהווים סכנה ומפגע בטיחותי הן לנוהגים בו והן להולכי הרגל.

קנס גבוה

בית משפט השלום בתל אביב גזר, בשבוע שעבר, קנס של 40 אלף שקל על חברת סקוטר סנטר ומנהלה מגבעתיים, שייצרה ומכרה קורקינטים וסקיטבורדים חשמליים, האסורים בשימוש בישראל.

גזר הדין ניתן בעקבות מבצע שבוצע בגוש דן במסגרתו פשטו צוותים מיוחדים של משרד התחבורה, מינהל המכס והמשטרה על בתי עסק, המוכרים קורקינטים וסקיטבורדים. במהלך המבצע הוחרמו מאות כלים ומוצרי תעבורה, המשמשים אותם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן