Skip to content

דרום סודאן במגעים עם חברה מטקסס להנחת צינור נפט בשטח המדינה

המדינה הצעירה בעולם מתחילה לבנות עצמה מבחינה כלכלית ויוזמת התקשרויות עסקיות עם חברות זרות כדי לפתח את שוק הנפט האדיר שלה. אמצעי נוסף לפיתוח הכלכלה המקומית - שיתוף פעולה אזורי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המדינה הצעירה בעולם מתחילה לבנות עצמה מבחינה כלכלית ויוזמת התקשרויות עסקיות עם חברות זרות כדי לפתח את שוק הנפט האדיר שלה. אמצעי נוסף לפיתוח הכלכלה המקומית – שיתוף פעולה אזורי

מאת אסף בירון

אזרח דרום סודאני מנופף בדגל המדינה החדשה (Wikimedia/Steve Evans)
בחיפוש אחר דרכים לנתק מגע מסודאן. אזרח דרום סודאני מנופף בדגל המדינה החדשה (Wikimedia/Steve Evans)

ממשלת דרום סודאן מנהלת מגעים עם חברת נפט מטקסס בנוגע לאפשרות בנייתו של צינור נפט שישמש כאלטרנטיבה לצינור הקיים, העובר בשטחי מדינת סודאן. לפי דבריו של שר בממשלת דרום סודאן, החברה, ששמה לא נחשף, תוכל להתחיל בפרויקט כבר בעוד כחצי שנה.

השר אמר בנוסף כי דרום סודאן חתמה על זכרון דברים עם אתיופיה בנוגע לבניית צינור נפט שיעבור דרך ג'יבוטי. לדבריו, ראש ממשלת אתיופיה, מלס זנאווי, כבר הסכים לרעיון, אך עדיין לא ברור אם ג'יבוטי תסכים לפרויקט. גם אריתריאה נחשבת לאופציה למרות שנשיאה, איזאה אפוורקרי, טרם הגיב בעניין.

בשבוע שעבר, שר הנפט לשעבר של סודאן, לואל דנג, אמר כי ייבוא הנפט דרך ג'יבוטי יהווה מרחק קצר יותר מאשר שימוש בצינור הנפט מדרום סודאן לים האדום. דרום סודאן, שאין לה מוצא לים, מעורבת כרגע בסכסוך עם סודאן בנוגע לתשלום מסי העברת הנפט שלה. ארגון האיחוד האפריקני ניסה לתווך בין הצדדים אך בלא הצלחה. סודאן דורשת דמי העברה של כ-32 דולר לכל חבית אשר עוברת בשטחה, כאשר דרום סודאן מוכנה לשלם כדולר אחד בלבד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן