Skip to content

עתירה לבג"ץ: להורות לשר נאמן לאמץ המלצות ועדת החוקה בעניין בחינת ההסמכה לעו"ד

עתירה לבג"ץ: להורות לשר המשפטים לאמץ את המלצות ועדת החוקה של הכנסת, לפיה ציון העובר בבחינות ההסמכה האחרונות ללשכת עו"ד יהיה 60
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השר נאמן החליט לדחות במפתיע את מסקנות ועדת החוקה בעניין בחינת ההסמכה לעורכי דין, למרות שהדיון היה ביוזמתו. 52 אחוז מהנבחנים נכשלו בבחינה האחרונה

מאת אורלי ממן 

46 נבחנים במבחני לשכת ערכי הדין במועד האחרון, יחד עם חברי הכנסת מירי רגב, יעקב אדרי ודני דנון, עתרו לבג"צ למתן צו תנאי נגד שר המשפטים, יעקב נאמן. העותרים מבקשים כי בג"ץ יורה לשר המשפטים  לקבל את המלצת ועדת חוקה חוק ומשפט, לפיה ציון העובר בבחינת ההסמכה מתאריך  ה-3/11/2011 ייקבע באופן חד פעמי ל-60. זאת לנוכח הקושי החריג בבחינה.

לטענת העותרים, החלטתו של שר המשפטים לא לאמץ את החלטות ועדת הכנסת "חוסה תחת פגמים בשיקול דעתו של המשיב, תוך חשש כבד למשוא פנים וניגוד עניינים, הפוגע אנושות בעקרון הצדק, השוויון ובמבחני הסבירות והמידתיות."

האם היה עובר את הבחינה? השר נאמן (צילום: אתר הכנסת)
האם היה עובר את הבחינה? השר נאמן (צילום: אתר הכנסת)

עוד מבקשים העותרים, שבג"ץ ייקבע כי נפלו פגמים מנהליים קיצוניים, אשר אינם ניתנים לריפוי, בעבודת הוועדה הבוחנת של מבחני ההסמכה ולהורות כי "הליך ההשגות למועד הבחינה יידון ויבחן מחדש על ידי גוף חיצוני אקדמי מעולם המשפט, אשר חף מכל ניגוד עניינים, תוך שבית המשפט הנכבד יקבע את התרופות הראויות לריפוי הפגמים המנהליים הקיצוניים עליהם יצביעו העותרים."

הרקע להגשת העתירה היא המספר הנמוך של הנבחנים שעבר את בחינות לשכת עורכי הדין בדצמבר 2011. לטענת הסטודנטים, 52 אחוז מהנבחנים נכשלו בבחינה והם הקימו מטה מאבק. בשל התלונות הרבות שהגיעו מהנבחנים בנוגע לרמת הקושי של הבחינה, המליץ שר המשפטים עצמו, מעל הבימה של מליאת הכנסת, לקיים דיון רציני ומעמיק בנושא בשל נתוני הציונים ואחוז הנכשלים החריג. במליאת הכנסת התקבלה החלטה פה אחד להעביר את בחינת הנושא לוועדת חוקה חוק ומשפט.

לאחר דיון ארוך ומעמיק, בהשתתפות נציגים מלשכת עורכי הדין, העותרים, עורכי דין מהמגזר הפרטי והציבורי ומשרד המשפטים – המליצה הוועדה לקבוע את ציון המעבר באופן חד פעמי לציון עובר 60. אלא שבמפתיע, ההמלצה לא אומצה על ידי שר המשפטים, שהודיע בתשובה לאקונית ובלתי מנומקת, כי  לא מצא לנכון להוריד את ציון המעבר כמומלץ.

סרטון ההסברה מטעם מטה המאבק של המתמחים:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן